دبیر کارگروه بررسی و تدوین فهرست دارویی ایران، به پزشکان توصیه کرد از تجویز داروهای خارج از فهرست رسمی کشور پرهیز کنند، چرا که باعث سرگردانی بیماران می‌شود.

تخلف پزشکان در تجویز داروهای خارج از فهرست رسمی کشور

به گزارش سلامت نیوز به نقل از مهر، نازیلا یوسفی اظهار کرد: فهرست رسمی دارویی کشور شامل داروهایی است که اثربخشی و هزینه اثربخشی آنها طی مراحل علمی دقیق در کمیته‌های تخصصی و بر اساس مستندات خارجی و داخلی به اثبات رسیده و پاسخگوی نیازهای دارودرمانی اغلب بیماران کشور بوده و بر همین اساس، نظام تأمین و تدارک دارو در کشور، بر تأمین این اقلام دارویی متمرکز است.

وی افزود: از پزشکان می‌خواهیم تا زمانی که امکان استفاده از داروهای تأیید شده در فهرست رسمی دارویی ایران وجود دارد، داروهای خارج از فهرست که مشمول طی‌شدن روند تأیید و واردات نیستند را تجویز نکنند.

دبیر کارگروه بررسی و تدوین فهرست دارویی ایران تصریح کرد: بر اساس قانون تجویز داروهای خارج از فهرست رسمی دارویی ایران تخلف محسوب می‌شود و انتظار می‌رود که پزشکان مقید به انتخاب دارو از فهرست رسمی دارویی ایران باشند؛ مگر در موارد خاص که هیچ‌کدام از داروهای موجود در فهرست پاسخگوی نیاز درمانی بیمار نباشد و اثربخشی دارو در اندیکاسیون مورد تقاضا برای آن بیمار دارای شواهد محکم باشد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha