وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی از آغاز بازسازی اورژانس‌ها در کشور خبر داد و گفت: بسیاری از مراکز درمانی در ۲ سال اخیر با شروع کار دولت سیزدهم بازسازی و نوسازی شدند و امسال اورژانس‌ها در اولویت قرار گرفت.

بازسازی اورژانس‌ها در اولویت قرار گرفت

به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایرنا، بهرام عین اللهی روز سه شنبه در همایش تجلیل از خادمان سلامت که در ستاد وزارت بهداشت برگزارشد، افزود: بهترین نیروهای حوزه سلامت در ایران وجود دارند در حالی که دشمن در رسانه ها همواره کارکنان سلامت را تضعیف می کنند و به تشویش افکار عمومی می پردازند.

وی اظهار داشت: به عنوان مثال در حادثه تروریستی کرمان نیروهای اورژانسی به موقع در محل حادثه حضور یافتند و ۱۱۰ عمل جراحی انجام شد، باید رسانه های کشور این افتخار آفرینی را به مردم نشان دهند.

وزیر بهداشت با بیان اینکه یکی از مشکلات ما انتقال مصدوم بوده که باید همراه با افزایش تکنولوژی انتقال سریع انجام شود، تصریح کرد: در اینجا مردم می توانند پای کار بیایند و رسانه ها به ما کمک کنند تا مردم با خدمات اورژانس و چگونگی برخورد فرد بیمار با مصدوم قبل از رسیدن نیروهای اورژانس آشنا شوند زیرا بسیاری از قطع نخاع ها در حین انتقال انجام می شود.

وی ادامه داد: جزو کشورهایی هستیم که تخصص اورژانس داریم و اورژانس کشور را به عنوان دانشگاه نگاه می کنیم.

وزیر بهداشت در ادامه با بیان اینکه در منطقه ای قرار داریم که در کشورهای همسایه بیماری مالاریا و فلج اطفال وجود دارد، تاکید کرد: باید پاسگاه های مرزی را تقویت کنیم تا این بیماری ها به کشور وارد نشود و کنترل شود.

وی با بیان اینکه ایران از کشورهای زلزله خیز است، گفت: بحران های دیگر مانند سیل در کشور وجود دارد باید خدمات به مردم آسیب دیده به موقع انجام شود.

وزیر بهداشت در پایان این مراسم از خادمان سلامت نوروزی تجلیل کرد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha