ارتوکین تراپی یک روش موثر درمانی است که جزو بهترین تکنیک‌های مولکولی درمان محسوب می‌شود. خون گرفته شده از بیمار به گونه‌ای تغییر می‌یابد تا عاری از هر گونه گلبول سفید و قرمز باشد و تنها پروتیین‌های کاهش دهنده التهاب و درد را در خود جای داده باشد. این خون مجدد به بدن بیمار بازگردانده می‌شود تا اثرات درمانی لازم را ایجاد کند.

تزریق سلول بنیادی ارتوکین( درمان کمر درد و زانو درد)

 ارتوکین تراپی چیست؟

ارتوکین تراپی یک روش موثر درمانی است که جزو بهترین تکنیک‌های مولکولی درمان محسوب می‌شود. خون گرفته شده از بیمار به گونه‌ای تغییر می‌یابد تا عاری از هر گونه گلبول سفید و قرمز باشد و تنها پروتیین‌های کاهش دهنده التهاب و درد را در خود جای داده باشد. این خون مجدد به بدن بیمار بازگردانده می‌شود تا اثرات درمانی لازم را ایجاد کند.

تحقیقات انجام شده نشان داده است که این شیوه درمانی در بیشتر از ۷۵ درصد افراد نتایج دلخواه را حاصل کرده است. البته این نکته را نیز در نظر داشته باشید که میزان بهبود پی از ارتوکین تراپی رابطه مستقیمی با میزان آسیب دیدگی دارد.

به عبارت دیگر می‌توان گفت اگر بیمار در اوایل ابتلا خود به بیماری این روش درمانی را استفاده کند، قطعا نتیجه بیشتری خواهد دید.

تزریق سلول بنیادی ارتوکین( درمان کمر درد و زانو درد)

فرایند ارتوکین تراپی برای درمان کمر درد و زانو درد

روند تزریق سلول بنیادی ارتوکین برای کمر درد و زانو درد طی مراحل زیر انجام می‌گیرد:

  • در ابتدا ۶۰ میلی لیتر خون از بدن بیمار گرفته و به آزمایشگاه فرستاده می‌شود. توجه داشته باشید که این خون معمولا از بازو گرفته می‌شود.
  • به منظور تولید آنتاگونیست اینترلوکین 1 که پروتئین کاهش دهنده درد و التهاب است، خون در دمای ۳۷ درجه سانتی گراد نگهداری می‌شود.
  • با یک دستگاه سانتریفیوژ اجزای خون در آزمایشگاه از یکدیگر جدا می‌شود تا پروتئین‌های دلخواه جدا شوند.
  • پروتئین‌های لازم در آمپول قرار می‌گیرند تا به بدن بیمار بازگردانده شوند.
  • در آخرین مرحله از این درمان پروتئین‌های جدا شده در آزمایشگاه به محل درد یا تورم تزریق می‌شوند تا اثر لازم را ایجاد کنند.

بیماران برای مشاهده بهبودی کامل معمولا نیاز دارند چندین بار این شیوه درمانی را تکرار کنند. معمولا برای بهبود کمر درد و زانو درد حداقل ۶ بار تزریق لازم است. این تزریق‌ها می‌توانند هر هفته دو بار انجام شوند.

اثرات تزریق ارتوکین برای کمر درد و زانو درد

لازم است بدانید که تزریق ارتوکین به منظور کاهش درد و بهبود بیماری انجام می‌گیرد. به همین دلیل ممکن است بیماران نیاز داشته باشند در کنار این روش درمانی از دیگر روش‌های موجود نیز استفاده کنند تا به سلامت دلخواه خود دست یابند.

سلول درمانی ارتوکین همچنین می‌تواند از پیشرفت بیشتر بیماری جلوگیری کند. بنابراین اگر به دنبال کاهش درد کمر و زانو هستید و می‌خواهید از بدتر شدن درد در این نواحی کمک کنید، این روش درمانی گزینه ایده‌آلی برای شما خواهد بود.

قبل از اینکه برای انجام یا عدم انجام این درمان برنامه‌ریزی کنید بهتر است با متخصصانی که در این زمینه فعالیت دارند، مشورت کنید.

تزریق سلول بنیادی ارتوکین( درمان کمر درد و زانو درد)

مزایای ارتوکین تراپی زانو برای زانو درد و کمر درد

یکی از مهم‌ترین سوالاتی که برای بسیاری از بیماران پیش می‌آید این است که ارتوکین تراپی نسبت به سایر روش‌های درمانی چه مزایایی دارد؟

در پاسخ به این سوال باید بگوییم که سلول درمانی ارتوکین دارای مزایایی زیر است:

  • از آنجایی که این روش درمانی کاملا طبیعی است و از سلول‌های بدن بیمار استفاده می‌شود، عوارض جانبی بسیار کمی دارد و هیچ ماده شیمیایی مضری وارد بدن نمی‌شود.
  • با استفاده از این روش درمانی بیماران می‌توانند پیشرفت بیماری خود را کنترل و از بروز علائم بیشتر جلوگیری کنند.
  • ارتوکین تراپی به درمان دردهای شدید و التهاب زیاد کمک می‌کند.
  • بیماران با استفاده از این روش درمانی می‌توانند در کمترین زمان ممکن دامنه حرکتی از دست رفته خود را بازگردانند.
  • این روش درمانی نیازی به استراحت ندارد و بیمار پس از درمان می‌تواند به زندگی روتین خود ادامه دهد.

آمادگی برای ارتوکین تراپی زانو و کمر

ارتوکین تراپی نیز مانند هر روش درمانی دیگر نیازمند آمادگی است. در واقع می‌توان گفت شما با انجام یک سری اقدامات قبل از انجام این روش می‌توانید اثربخشی این روش درمانی را چندین برابر کنید.

قبل از اینکه خونگیری برای انجام ارتوکین صورت گیرد لازم است تا یک صبحانه سبک بخورید و از خوردن غذاهای چرب و سنگین خودداری کنید.

از مصرف الکل و دخانیات قبل از سلول درمانی خودداری کنید تا این شیوه درمانی اثربخشی بیشتری را نشان دهد.

خطرات و عوارض سلول درمانی ارتوکین برای زانو درد و کمر درد

با اینکه سلول درمانی ارتوکین برای زانو درد و کمر درد یک روش درمانی کاملا طبیعی است و عارضه بسیار کمی دارد، اما گاهی دیده می‌شود که برخی افراد عوارضی‌های بسیار جزئی نشان می‌دهند. برخی از این عوارض احتمالی به شرح زیرند:

  • احساس درد
  • خشکی عضلات
  • تورم و قرمزی
  • بی‌حسی، عفونت
  • خونریزی و آلرژی

جمع بندی

در این مقاله به بررسی تزریق سلول بنیادی ارتوکین برای درمان کمر درد و زانو درد پرداختیم. اگر علاقه‌مند هستید این روش درمانی را اجرا کنید، بهترین کار مراجعه به کلینیک درد دکتر مسعود هاشمی  فوق تخصص درد است.

دکتر مسعود هاشمی یکی از متخصصان خبره و کاربلدی است که به دلیل داشتن تجربه بسیار زیاد و تدریس در دانشگاه‌های فرانسه به عنوان رییس انجمن درد ایران و استاد دانشگاه شهید بهشتی فعالیت می‌کند.

یکشنبه و سه ‌شنبه - مطب (ساعت 12 الی 16)

شریعتی، بالاتر از پل رومی، روبروی بانک پارسیان، کوچه نبوی، پلاک 2، واحد 1

021-26658517

دوشنبه و چهارشنبه - کلینیک درد بهار

بلوار مرزداران، نرسیده به اشرفی اصفهانی، مرکز جراحی بهار

021-47617220

چهارشنبه‌ها - بیمارستان لاله (ساعت 14 الی 17)

شهرک غرب – خ. سیمای ایران نبش خیابان فلامک جنوبی

021-88369862-6

سوالات متداول

  • آیا تزریق سلول بنیادی ارتوکین با دیگر روش‌های درمانی تداخل دارد؟

خیر. تاکنون هیچ عوارضی ناشی از تداخل این درمان با سایر روش‌های درمانی اثبات نشده است.

  • ارتوکین تراپی زانو و کمر به چه کسانی توصیه نمی‌شود؟

متخصصان توصیه می‌کنند افرادی که در یک ماه اخیر واکسن تزریق کرده‌اند یا در یک هفته اخیر مصرف آنتی بیوتیک داشته‌اند، افراد مبتلا به عفونت‌های حاد و تب و اسهال از انجام این روش درمانی خودداری کنند. پس از رفع این عارضه‌ها افراد می‌توانند این روش درمانی را امتحان کنند.

  • ارتوکین تراپی چقدر ماندگار است؟

ماندگاری این روش درمانی بسته به میزان آسیب‌دیدگی زانو بیمار متفاوت است. بنابراین نمی‌توان گفت این روش درمانی به طور قطعی چقدر ماندگار است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha