حتماً تابه‌حال با کودکانی مواجه شده‌اید که خوش‌صحبت هستند. کودکان خوش‌صحبت، فن بیان قوی و خوبی دارند که باعث محبوبیتشان نیز می‌شود. بعضی از کودکان آن‌قدر شیرین‌زبان‌اند که از صحبت کردن با آن‌ها سیر نمی‌شویم. آینده جامعه ما با کودکان امروز رقم می‌خورد و موفقیت کودکان در گروی مهارت‌های ارتباطی درست آن‌ها خواهد بود. به شما توصیه می‌کنیم که از سنین کودکی روی مهارت‌های ارتباطی و فن بیان کودکانتان کار کنید تا آن‌ها در آینده به مشکل ارتباطی برنخورند. در این مقاله، شما را با 5 روش برای تقویت فن بیان کودک آشنا می‌کنیم.

5 روش برای تقویت فن بیان کودک
  1. تقویت فن بیان در کودکان با آموزش مهارت‌های ارتباطی

اگر می‌خواهید به تقویت فن بیان کودک کمک کنید، حتماً به او مهارت‌های ارتباطی درست و اصولی را بیاموزید. امروزه کتاب‌های فراوانی در زمینه تقویت مهارت‌های ارتباطی نوشته شده است. این کتاب‌ها راهنمای گام‌به‌گام شما در آموزش مهارت‌های ارتباطی به کودکان خواهند بود.

یکی از مهم‌ترین مهارت‌های ارتباطی کودکان، مهارت «نه گفتن» است. بسیاری از فرزندان ما هنوز نمی‌توانند «نه» بگویند و خجالت‌زده می‌شوند. با آموزش درست مهارت‌های ارتباطی، کودکانمان را برای موفقیت در آینده آماده می‌کنیم. یکی از مهم‌ترین راه‌های تقویت فن بیان در کودکان، مطالعه کتاب داستان کودکانه خواهد بود. با خرید کتاب‌های داستان برای فرزندانتان، آن‌ها را به خواندن کتاب و مطالعه تشویق کنید.

5 روش برای تقویت فن بیان کودک

  1. برای تقویت فن بیان کودک، درباره یک تصویر با او صحبت کنید

یکی از راه‌های تقویت فن بیان کودک، نشان دادن تصویر به او است. یک عکس را انتخاب کنید و از فرزندتان بخواهید تا درباره آن صحبت کند. بهتر است برای توصیف عکس به او زمان مشخصی بدهید؛ به‌طور مثال به او بگویید که 10 ثانیه تصویر را ببیند، سپس درباره عکس موردنظر 2 دقیقه صحبت کند. به کلمات کودکان به‌درستی دقت کنید. اگر کلمه‌ای را فراموش کرد، آن کلمه را به او یادآوری کنید. در دفعات بعدی، او را تشویق کنید تا مدت زمان بیشتری را به حرف زدن و توصیف عکس اختصاص دهد.

صحبت کردن درباره یک تصویر به تقویت فن بیان کودک، هوش کلامی و قدرت سخنوری‌اش کمک شایانی می‌کند. اگر هر ماه کودک را برای پیشرفتش تشویق کنید، بعد از گذشت چند ماه از تقویت هوش کلامی فرزندتان شگفت‌زده می‌شوید. یکی از کتاب‌های مفید برای کودکان در زمینه تقویت مهارت‌های فن بیان، کتاب داستان کلیله و دمنه خواهد بود. مجموعه ‌کتاب 10 جلدی، مصور و تمام‌رنگی کلیله‌ودمنه برای تقویت هوش کلامی کودکان مفید خواهد بود.

  1. برای تقویت فن بیان کودک، او را وارد اجتماع کنید

بسیاری از کودکان، خجالتی و کم‌رو هستند. کودکان خجالتی قادر نیستند که در جمع صحبت کنند؛ به همین دلیل فن بیان خوبی ندارند. یکی از راه‌های افزایش مهارت‌های ارتباطی فرزندان خجالتی، تقویت فن بیان کودک خواهد بود. برای بهتر شدن مهارت‌های ارتباطی کودکان کم‌رو، باید به آن‌ها فرصت دهید تا در جمع اظهار نظر کنند. افزایش اعتمادبه‌نفس فرزند خجالتی باعث می‌شود که راحت‌تر در حضور دیگران حرف بزند.

شما به‌عنوان پدر یا مادر باید بگذارید کودکتان بدون هرگونه ترس و واهمه‌ای مسائلش را در جمع مطرح کند. اگر کودک را بعد از حرف زدن در جمع تنبیه کنید، او سکوت خواهد کرد. سکوت کردن کودک از ترس تنبیه شدن، باعث کاهش اعتمادبه‌نفس در او می‌شود. برای افزایش اعتمادبه‌نفس کودکان برای صحبت کردن در جمع، به او کتاب هدیه دهید. اگر کودکتان داستان‌های کارآگاهی و معمایی را دوست دارد، کتاب کارآگاه سیتو بهترین انتخاب برای اجتماعی کردن فرزندتان خواهد بود.

5 روش برای تقویت فن بیان کودک

  1. برای تقویت فن بیان کودک، با او داستان‌سرایی را تمرین کنید

یکی از ویژگی‌های مهم کودکان، داشتن ذهن خلاق و داستان‌گو است. همه کودکان ذهن خلاقی دارند؛ به شرط آنکه شما به‌عنوان پدر و مادر به آن‌ها اجازه دهید که ذهنیات خود را به‌راحتی بیان کنند. برای کودک داستان نیمه‌کاره‌ای تعریف کنید و از او بخواهید که داستان را ادامه دهد. همچنین از تکنیک‌های شعر برای تقویت فن بیان کودک استفاده کنید. به‌طور مثال، یک‌سری از کلمات را کنار هم بگذارید و به آن‌ها ریتم دهید، سپس از کودکتان بخواهید تا همین کار را انجام دهد.

  1. خواندن کتاب برای افزایش دایره واژگان و تقویت فن بیان کودک

بهترین روش برای تقویت فن بیان کودک، خواندن کتاب است. مطالعه کردن علاوه‌بر اینکه دایره واژگان کودکان را افزایش می‌دهد، در تقویت فن بیان آن‌ها و افزایش اعتمادبه‌نفسشان موثر است. هرچقدر فرزندتان بیشتر در معرض ساختارهای زبانی و کلامی قرار بگیرد، بهتر صحبت می‌کند. اگر کودکتان در سن پایین‌تر از مدرسه است، برای او کتاب را بخوانید و عکس‌هایش را توضیح دهید. برای کودکانی که سواد خواندن و نوشتن دارند، حتماً کتاب‌های جذاب کودکانه بخرید. به فرزندانتان بیاموزید که کتاب را بلند و خوانا بخوانند و عکس‌های آن را برایتان توضیح دهند. دو کتاب «خودم می‌خوانم» و «کلاس اولی، کتاب اولی» از بهترین کتاب‌ها برای تقویت فن بیان کودک هستند. هردو کتاب در سایت فروشگاهی بادبادک موجود است.

5 روش برای تقویت فن بیان کودک

خرید کتاب برای افزایش فن بیان کودک در سایت بادبادک

در این مقاله، شما را با 5 روش برای تقویت فن بیان کودک آشنا کردیم. فن بیان خوب، توانایی خوب صحبت کردن در جمع است. هوش کلامی، یکی از دلایل موفقیت کودکان در آینده خواهد بود. اگر کودکان به‌درستی صحبت کنند، در آینده نیز در زمینه‌های تحصیلی و شغلی به موفقیت‌های بسیاری می‌رسند. یکی از موثرترین روش‌ها برای تقویت فن بیان کودک، خواندن کتاب با صدای بلند است.

تیم کاری بادبادک با یک دغدغه شکل گرفته است: «کتاب یکی از اصلی‌ترین عوامل تغییر زندگی هر انسانی محسوب می‌شود». در سایت بادبادک به آدرس badbaddak.ir انواع کتاب‌های مناسب برای تقویت فن بیان کودکان و نوجوانان موجود است. اگر هر سؤالی در ارتباط با خرید این کتاب‌ها داشتید، با شماره تلفن 09016788666 تماس بگیرید تا کارشناسان بادبادک در سریع‌ترین زمان ممکن شما را راهنمایی کنند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha