جمعه ۲۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ - ۱۱:۲۶
کد خبر: 371554

هادی احمدی، در گفت‌وگویی که با مهر داشته از کمبود نقدینگی داروخانه ها خبر داد و گفت : اصلی ترین مشکل داروخانه‌ها در حال حاضر کمبود دارو و کمبود نقدینگی در صنعت دارو است.

مقصران ورشکستگی داروخانه ها

عضو هیأت مدیره انجمن داروسازان ایرانمشکل اصلی را سازمان‌های بیمه گری دانست که از آذر ۱۴۰۲، مطالبات داروخانه‌ها را پرداخت نکرده اند.

احمدی ادامه داد: اصلی ترین مشکل داروخانه‌ها در حال حاضر کمبود دارو و کمبود نقدینگی در صنعت دارو است. مشکل ما در حال حاضر سازمان‌های بیمه گری هستند که از آذر ۱۴۰۲، مطالبات داروخانه‌ها را پرداخت نکرده اند.

وی افزود: مشکل ما سازمان هدفمندی یارانه‌ها است که مطالبات سهم ارز دارو و نیز سهم ارز شیرخشک را پرداخت نکرده اند؛ و الان داروخانه‌ها در معرض ورشکستگی هستند.

احمدی با عنوان این مطلب که ۱۶ هزار داروخانه در سطح کشور داریم که بیش از ۳۰ همت از سازمان‌های بیمه‌گر و سازمان هدفمندی یارانه‌ها طلب دارند، گفت: داروخانه‌ها در حال حاضر بیش از ۱,۴۰۰ میلیارد تومان چک برگشتی دارند و این یعنی اینکه آنها منابع مالی کافی برای خرید دارو و حتی تأمین هزینه‌ها را ندارند.

عضو هیأت مدیره انجمن داروسازان ایران تاکید کرد: مشکل ما دخالت سایر ارگان‌ها در حوزه سلامت است که سلامت جامعه را تهدید می‌کنند.

احمدی ادامه داد: مشکل دیگر داروخانه‌ها، توزیع نامناسب دارو است که ۱۵۰۰ داروخانه دولتی ۵۵ درصد بازار دارویی را در مقابل ۱۴۵۰۰ داروخانه بخش خصوصی در انحصار خود دارند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha