ویتامین C یک آنتی اکسیدان حیاتی برای سیستم ایمنی است زیرا نقش یک عامل ضد ویروسی با عملکردهای ایمنی خاص خود را ایفا می کند. هیچ آنتی اکسیدانی دیگری به جز ویتامین C وجود ندارد که توانایی کمک به کند کردن فعالیت و از بین بردن ویروس ها را داشته باشد.

برای درمان HPV ویتامین C بخوریم؟

به گزارش سلامت نیوز به نقل از اچ پی وی هاپ، ویتامین C یک ویتامین شناخته شده برای تقویت قدرت و اثربخشی سیستم ایمنی است. اگرچه ویتامین C مستقیماً HPV را از بین نمی برد، اما می تواند به سیستم ایمنی بدن شما کمک کند با این ویروس راحت تر مقابله کند.

HPV یک ویروس شدید و خطرناک است زیرا به طور بالقوه می تواند به انواع سرطان ها مانند سرطان آلت تناسلی، سرطان مقعد یا سرطان دهانه رحم تبدیل شود. به همین دلیل است که باید با مصرف روزانه مواد مغذی و آنتی اکسیدان های مناسب، سلامت و تندرستی خود را جدی بگیرید.

اکثر افراد آلوده به HPV علائمی را تجربه نمی کنند، اما آنهایی که دچار این بیماری هستند معمولاً سیستم ایمنی ضعیف تر و سطح استرس اکسیداتیو بالایی دارند. برخی از افراد عمدتاً به دلیل کمبود آنتی اکسیدان های حیاتی تقویت کننده سیستم ایمنی مانند ویتامین C دچار این شرایط می شوند.

ویتامین C یک آنتی اکسیدان حیاتی برای سیستم ایمنی است زیرا نقش یک عامل ضد ویروسی با عملکردهای ایمنی خاص خود را ایفا می کند. هیچ آنتی اکسیدانی دیگری به جز ویتامین C وجود ندارد که توانایی کمک به کند کردن و از بین بردن ویروس ها را داشته باشد.

نحوه مصرف ویتامین C

راه طبیعی برای مصرف ویتامین C، خوردن مرکبات مانند پرتقال، کیوی و گریپ فروت است. این میوه ها سرشار از ویتامین C هستند، بنابراین عاقلانه است که آنها را در رژیم غذایی روزانه خود بگنجانید.

شما همچنین می توانید با مصرف توت فرنگی، خربزه و آناناس به میزان کافی ویتامین C مصرف کنید. برخی از سبزیجات سبز یا قرمز رنگ و کلم بروکلی نیز ویتامین C دارند.

با این حال، بسیاری از مردم به دنبال راهی سریعتر و ساده تر برای مصرف مقادیر بالای ویتامین C بدون مصرف روزانه میوه هستند. این امر باعث شده است که افراد بیشتری آب میوه های تهیه شده از آن میوه ها را برای تامین نیاز روزانه خود به ویتامین C بنوشند.

چند نمونه از این آب میوه ها عبارتند از:

  • آب پرتقال
  • آب آناناس
  • آب گریپ فروت
  • آب کیوی
  • آب توت فرنگی

پرتقال و آب پرتقال بهترین منابع ویتامین C هستند. اگر روزانه سه پرتقال یا یک لیوان آب پرتقال مصرف کنید، بدن شما ویتامین C مورد نیاز برای کمک به درمان و پیشگیری از عفونت HPV را خواهد داشت. اما با خیال راحت پرتقال و سایر میوه ها و آب میوه های حاوی آناناس، گریپ فروت، توت فرنگی یا کیوی را هم می توانید مصرف کنید.

برخی از افراد ممکن است به جای مصرف میوه ها و آب میوه ها، از مکمل های ویتامین C استفاده کنند. مکمل‌های مقابله با HPV همچنین مملو از ویتامین C هستند و زمانی که میوه کافی برای خوردن ندارید ممکن است به شما کمک کند سلامت خود را به دست آورید. اما در روزهای دیگر سعی کنید میوه ها و آب میوه ها را در اولویت مصرف قرار دهید.

چه زمانی با پزشک مشورت کنید؟

هیچ درمان مستقیمی برای عفونت HPV وجود ندارد. تنها چیزی که باید بدانید این است که مصرف مقادیر زیاد آنتی اکسیدان های تقویت کننده سیستم ایمنی مانند ویتامین C می تواند به شما کمک کند این ویروس را سریعتر شکست دهید.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha