کراتینه کردن مو یکی از روش‌های پرتقاضا برای افزایش لطافت و درخشش موها به شمار می‌رود. داشتن موهای زیبا و درخشان نیازمند مراقبت‌های بخصوصی است. محصولات بهداشتی مصرفی برای مو همچون شامپو، ماسک مو و...از جمله عوامل تاثیرگذار بر سلامت مو می‌باشند.

راهنمای خرید شامپو بدون سولفات برای موهای کراتین شده

در صورتی که شما به اهمیت نقش محصولات بهداشتی مو در تامین نیازهایتان بی‌اهمیت باشید، ممکن است در مدت زمان کوتاهی نیاز به پزشک پیدا کنید و در پی آن هزینه‌های هنگفتی را متحمل شوید. بنابراین اگر موهای کراتینه دارید، بهتر است که درباره شامپو بدون سولفات اطلاعات خود را افزایش دهید. با ما همراه باشید تا نگاهی جامع به این موضوع داشته باشیم.

کراتین مو چیست؟

کراتین پروتئینی است که توسط مو، پوست و ناخن تولید می‌شود. کراتین مو فضای بین سلولی تارهای مو را پر کرده و از آن در برابر آسیب‌های محیطی محافظت می‌کند. آلودگی‌های محیطی، لوازم حرارتی، محصولات بهداشتی، تنش‌های روانی، عوامل ژنتیکی و تغذیه از جمله مواردی هستتد که می‌توانند سلامت موها را تحت تاثیر قرار دهند؛ همچنین خوراکی‌های غنی از بیوتین، ویتامین A، پروتئین و آمینواسید می‌توانند در تامین کراتین بدن موثر واقع شوند.

در کراتین تراپی، لایه‌ای محافظ روی ساقه‌ی موها کشیده می‌شود و موخوره، وز و خشکی موها را از بین می‌برد و ظاهری درخشان و شاداب به موها می‌بخشد. میزان ماندگاری اثر کراتین تراپی بسته به کیفیت مواد مصرفی و مهارت متخصص متفاوت است. اثر کراتین تراپی معمولا ۶ الی ۸ ماه است اما ممکن است در پی بی‌ملاحظگی در مراقبت از موها و یا کیفیت پایین محصولات بکار رفته در آن، به ۳ ماه تنزل یابد.

چرا باید بعد از کراتین از شامپوهای مخصوص استفاده کرد؟

مراقبت از موهای کراتین شده نقش بسیار مهمی در افزایش ماندگاری کراتین تراپی دارد. استفاده از محصولات بهداشتی مناسب یکی از اقداماتی است که عمر کراتین موها را افزایش می‌دهد. شامپوی مناسب با حفظ رطوبت مو، تقویت مو، حفظ کراتین و رنگ مو می‌تواند سطح سلامت موها را تا حد زیادی ارتقا دهد. شامپو بدون سولفات اغلب برای افراد دارای موهای کراتین شده مناسب می‌باشد. اگر برای شما نیز سوال است که شامپوی فری سولفات چیست ؟ ادامه محتوا را از دست ندهید.

راهنمای خرید شامپو بدون سولفات برای موهای کراتین شده

نکات مهم برای حفظ سلامت موهای کراتین شده

برای افزایش عمر موهای کراتین شده مصرف شامپو و ماسک موی مناسب، روبالشی ساتن، آب ولرم یا سرد، نبستن موها، شانه زدن ملایم وعدم رنگ کردن موها حائز اهمیت می‌باشند. علاوه بر اینها، بهتر است موهایتان را کوتاه کنید، آن‌ها را خشک نگه دارید، بیش از حد آن‌ها را نشویید و در 3 روز اول حساسیت بیشتری در نگهداری از آن‌ها به خرج دهید. بهتر است خوراکی‌های مغذی سرشار از ویتامین C و مواد آنتی‌اکسیدان مصرف کنید و از سشوار کمتر استفاده کنید.

ویژگی شامپوهای مناسب برای موهای کراتین شده

آگاهی از خصوصیات شامپوهای کراتینه، انتخاب‌های شما را دربین محصولات بهداشتی تحت تاثیر قرار می‌دهد. در واقع شما با آگاهی از نیاز موهای خود می‌توانید در عین حفظ سلامت موهایتان، با انتخاب‌های هوشمند در هزینه‌ها صرفه‌جویی کنید. شامپوهای مناسب موهای کراتینه، امکان حفظ مواد کراتینه بر روی موها را تا مدت زمان طولانیتری تحقق می‌بخشند. در ادامه به خصوصیات این شامپوها اشاره خواهیم کرد.

حاوی کراتین

بطور کلی حدود 89 درصد از ساقه موها را کراتین پوشش می‌دهد، حدود 8 درصد رطوبت و 3 درصد بافت خود مو است. این موضوع دو نکته را نشان می‌دهد؛ اول اینکه بدن بطور طبیعی کراتین تولید می‌کند و دوم اینکه این حجم از کراتین طبیعی تولید شده نشان از نیاز موها به این ماده است. متاسفانه از آنجایی که ممکن است سطح کراتین مو تحت شرایط مختلفی کاهش یابد، نقش شامپوهای احیای کراتین مو پررنگ‌تر می‌شود. نکته حائز اهمیت این است که براقیت و لختی موهای کراتینه شده بعد از گذشت 5 الی 6 ماه تا حد زیادی به حالت قبلی خود بازمی‌گردد، اما با مراقبت‌های اصولی می‌توان این زمان را تا 9 ماه نیز افزایش داد.

راهنمای خرید شامپو بدون سولفات برای موهای کراتین شده

بدون سولفات

در حال حاضر انواع مختلفی از سولفات در صنایع مختلف مورد استفاده قرار می‌گیرد که رایج‌ترین آن‌ها در شوینده‌های مو شامل سدیم لورت سولفات(SLES) و سدیم لوریل سولفات (SLS) می‌باشد. در واقع سولفات ماده‌ای است که برای کف‌دهی غلیظ شامپوها مورد استفاده قرار می‌گیرند و ارتباطی با قدرت پاک‌کنندگی ندارند. استفاده بیش از حد از شامپوهای سولفات‌دار ممکن است منجر به خشکی و شکنندگی موها شود.

افرادی که چربی موی آن‌ها زیاد نیست می‌توانند از شامپو بدون سولفات برای موهای چرب استفاده کنند؛ افراد دارای موهای کراتینه شده، موهای خشک و وز، موهای دکلره و رنگ شده بهتر است از شامپوهای بدون سولفات استفاده نمایند. شامپو بدون سولفات برای موهای کراتین شده گزینه مناسبی هستند. پیشنهاد ما برای انتخاب بهترین شامپو بدون سولفات برندهای اویدرم، سریتا، فولیکا، پریم، کامان، لیدوما، آرچیلو و ژوت می‌باشد.

بدون پارابن

پارابن‌ها موادی هستند که با هدف پیشگیری از رشد باکتری و قارچ در محصولات بهداشتی و آرایشی مورد استفاده قرار می‌گیرند. پارابن اثر پاک‌کنندگی را افزایش می‌دهد و می‌تواند منجر به خشکی و ریزش مو شود. پارابن‌ها می‌توانند با عناوین پروپیل پارابن، ایزوبوتیل پارابن، متیل پارابن، اتیل پارابن، بوتیل پارابن، بنزواتهای آلکیل پارا-هیدروکسی در محصولات آرایشی و بهداشتی بکار روند. این ماده علاوه بر مضراتی که برای پوست، مو و بدن انسان دارند، برای محیط زیست نیز مشکل‌ساز هستند. متاسفانه به علت زمان و هزینه بالا برای تولید محصولات فاقد پارابن، قیمت نهایی آن‌ها نیز بالا می‌باشد و از استقبال کمی برخوردار است. بنابراین اگر به سلامت موهای خود اهمیت می‌دهید، از محصولات فاقد پارابن یا پارابن خفیف استفاده نمایید.

مرطوب کننده

با کراتینه کردن مو، به علت تغییر در ساختار بافت مو، حساسیت تارهای مو نسبت به مواد شیمیایی و محرک‌های محیطی افزایش می‌یابد. بنابراین مهم است که شامپوی مصرفی رطوبت‌دهی لازم را به مو بدهد.

سازگار با جنس مو

جنس موهای خود را بشناسید و از شامپوهای سازگار با موهایتان استفاده کنید. اگر پوست سر خشک دارید و یا موهایتان مرتب چرب می‌شود نیازمند شامپوهای متفاوتی هستید.

راهنمای خرید شامپو بدون سولفات برای موهای کراتین شده

حاوی پروتئین

پروتئین‌هایی از جمله کلاژن، کراتین، و پروتئین‌های استخلاج شده از گندم می‌توانند در حفظ سلامت موها موثر واقع شوند. شامپوهای حاوی این پروتئین‌ها برای موهای کراتین شده مناسب می‌باشند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha