چهارشنبه ۱۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ - ۱۳:۴۰

مطابق آمار مرکز سلامت آمریکا پس از قلب، سکته‌های مغزی بیشترین عامل مرگ و میر در جهان محسوب می‌شود.

این بیماری از سرطان و کرونا کشنده تر است

به گزارش سلامت نیوز به نقل از اطلاعات، شاید فکر کنید بیماری‌هایی مانند کرونا و سرطان و عفونت‌ها موجب مرگ و میر انسان‌ها می‌شوند ولی آمارها نشان می‌دهد اولین دشمن انسان سیستم عصبی اوست. بعد از قلب انسان بیشترین عامل مرگ نوع بشر مغز است. سکته مغزی، میگرن و زوال عقل، علت اصلی مرگ و میر انسان در جهان هستند. طبق گفته سازمان جهانی بهداشت و مرکز سلامت آمریکا پس از قلب، سکته‌های مغزی بیشترین عامل مرگ و میر در جهان محسوب می‌شود.

نتایج تحقیقات موسسه سنجش و ارزیابی سلامت آمریکا (IHME) به تازگی در مجله Lancet منتشر شد. این نتایج نشان داد که در سال ۲۰۲۱، بیش از ۳.۴ میلیارد نفر - ۴۳ درصد از جمعیت جهان - یک بیماری عصبی را تجربه کردند. طبق آمارها بیماری‌های عصبی در طول سه دهه گذشته ۵۹ درصد افزایش یافته است.

به گفته نویسنده اصلی این مطالعه، جیمی استاینمتز از IHME، نتایج نشان می‌دهد که شرایط سیستم عصبی در حال حاضر علت اصلی مرگ و میر در جهان است.

طبق این آمارها در سال ۲۰۲۱ بیش از ۴۴۳ میلیون نفر به خاطر اختلال سیستم عصبی و سکته مغزی از دنیا رفتند که این آمار خیلی بیشتر از سایر علل مرگ و میر ثبت شده است. علاوه بر این آمار در این سال ۱۶۰ میلیون نفر به خاطر سکته مغزی جان خود را از داست دادند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha