تناسب اندام در جامعه امروز بسیار مهم است و رسیدن به تناسب اندام منجر به بالا رفتن اعتماد به نفس و مقبولیت فرد می‌شود. برای رسیدن به تناسب اندام بهتر است از منابع معتبر و روش‌های صحیح استفاده شود. این موضوع باعث شده که بسیاری از افراد در این حوزه فعالیت کنند، اما برخی از آنها علم کافی ندارند. بنابراین، قبل از انجام هر کاری باید بهترین روش‌ها را بشناسید و با مربی حرفه‌ای مشورت کنید. در این مقاله منابع معتبر را به شما معفی می کنیم

 3 راه تضمینی برای رسیدن به تناسب اندام

در دنیای امروز که ظاهر افراد اهمیت بیشتری پیدا کرده است، موضوع تناسب اندام یکی از مهم‌ترین و اصلی‌ترین موضوعات جامعه به‌حساب می‌آید. افرادی که به تناسب ایده‌آل خود می‌رسند، از اعتمادبه‌نفس بیشتری برخوردار شده و بیشتر از پیش مورد توجه و مقبولیت اطرافیان قرار می‌گیرند.

ارزش و اهمیت رسیدن به تناسب اندام، باعث شده که افراد زیادی در این حوزه مشغول فعالیت شوند و از طریق روش‌های مختلفی شما را به اندام مورد نظر خود برسانند. البته تجربه ثابت کرده که بسیاری از این افراد علم کافی برای انجام این موضوع را ندارند. شما باید قبل از انجام هر کاری، اطلاعات جامع و مفیدی درباره بهترین روش‌های رسیدن به تناسب اندام را بدانید و سپس بر اساس شرایط خود یکی از آنها را انتخاب کرده و برای انجام آن به یک مربی حرفه‌ای مراجعه کنید.

اگر به دنبال بهترین روش‌های رسیدن به اندام ایده‌آل هستید؛ باید به بهترین و معتبرترین منابع این حوزه مراجعه کنید. دکتر فارمو بهترین روش‌های رسیدن به تناسب اندام را می‌گوید. پس در ادامه این مطلب با سلامت نیوز همراه باشید تا جدیدترین و مناسب‌ترین روش‌ها را معرفی کنیم.

رسیدن به تناسب اندام با ورزش

رسیدن به اندام مناسب با ورزش

یکی از بهترین و سالم‌ترین روش‌هایی که تمام پزشکان برای رسیدن به تناسب اندام توصیه می‌کنند؛ انجام فعالیت‌های مختلف ورزشی است. امروزه ورزش‌های مختلفی وجود دارند که انجام آنها به‌صورت اصولی، تأثیر بسیار زیادی در رسیدن به تناسب اندام مورد نظر شما دارد. در ادامه مهم‌ترین و اصلی‌ترین ورزش‌های تناسب اندام را معرفی خواهیم کرد.

ورزش هیپ هاپ

ورزش هیپ‌هاپ یکی از ورزش‌های بسیار مهم و مؤثر در امر رسیدن به تناسب اندام مورد نظر است. این ورزش مملو از حرکات هیجانی و احساسی است که با ریتم موزیک هیپ‌هاپ اجرا می‌شود. انجام این حرکات نیاز به قدرت و آمادگی بالای بدنی دارد که انجام درست و اصولی آنها عضلات بدن را روی فرم نگه داشته و به زیبایی آنها کمک می‌کند.

ورزش زومبا

ورزش زومبا ترکیبی از حرکات ورزشی، ایروبیک و رقص به وجود آمده است. انجام این ورزش اگر تحت‌نظر یک مربی حرفه‌ای انجام شود؛ به بهترین شکل ممکن عضلات بالاتنه و پایین‌تنه بدن را شکل داده و در نهایت اندام‌های بدن را به شکل زیبایی نشان خواهد داد.

ورزش t25T p90xT

ورزش P90X یک ورزش مدرن و پیشرفته برای رسیدن به تناسب اندام بسیار عالی است که با ترکیب حرکات بدنسازی، فیتنس و رژیم غذایی، در 90 روز شما را به هدف ایده‌آل خود می‌رساند.

ورزش t25T هم از دیگر ورزش‌های مدرن این حوزه است که در طول روز باید به مدت 25 دقیقه انجام شود. هدف از این تمرین‌ها، انجام حرکات قدرتی در تمام روزهای سال و در نهایت تقویت قلب و رسیدن به اندام دلخواه است.

ورزش‌های افزایش قد

ورزش‌هایی مانند بسکتبال، حرکت کشش ستون فقرات، شنا، تمرین با میله آویزان، ورزش‌ها پرشی و... از جمله ورزش‌های مهم و شناخته‌شده برای افزایش قد هستند. این دسته از ورزش‌ها در کنار افزایش قد، به دلیل تأثیر مستقیمی که بر تمام عضلات بدن دارند؛ شما را به تناسب اندام دلخواه خواهند رساند.

ورزش پیلاتس

پیلاتس یک ورزش برای بهبود آمادگی جسمانی است که به طور هم‌زمان عضلات بدن و ذهن شما را درگیر می‌کند. انجام دقیق حرکات ورزشی پیلاتس، برای تقویت عضلات میان تنه و رسیدن به اندامی زیبا بسیار مؤثر هستند. این ورزش مانند یوگا افزایش تعادل و انعطاف‌پذیری بدن را هم بالا می‌برد.

ورزش در خانه

با انجام ورزش‌هایی مانند اسکات، شنا، بالا و پایین‌بردن دمبل از کنار سر، پلانک پهلو، دمبل خم، پلانک و... می‌توانید بدون مراجعه به باشگاه و در خانه اندام خود را تا حد زیادی فرم دهید. البته برای انجام این ورزش‌ها و انجام آنها در خانه، علاوه بر وسایل عادی، به یک مربی هم احتیاج دارید.

ورزش فیتنس

بدون شک ورزش فیتنس یکی از بهترین و پرطرف‌دارترین ورزش‌هایی است که افراد به کمک آن اندام خود را زیباتر می‌کنند. ورزش فیتنس شامل حرکات بسیار زیاد و متنوعی می‌شود که هرکدام روی یک‌سری از عضلات بدن تأثیر دارند. پس برای انجام ورزش فیتنس و رسیدن به نتیجه عالی، باید یک برنامه ورزشی و غذایی حرفه‌ای داشت.

ورزش trx

کش یا سیم trx یکی از لوازم بسیار مهم و اساسی در امر ورزش و رسیدن به اندام دلخواه است. به استفاده از این سیم و لوازم مربوط به آن، می‌توانید انواع حرکات کششی و استقامتی را انجام داده و تمامی عضلات بدن را تقویت کنید. تمرکز اصلی ورزش trx روی انعطاف‌پذیری، چربی‌سوزی، افزایش استقامت و تعادل بدن است.

تناسب اندام با قرص‌های لاغری

بسیاری از افراد جامعه علاقه‌ای به انجام حرکات ورزشی ندارند و یا به طور مداوم نمی‌توانند آنها را انجام دهند. اگر در زمره این دسته از افراد قرار می‌گیرد؛ بهتر است مصرف قرص‌های لاغری را در دستور کار قرار دهید. مواردی که در ادامه معرفی می‌کنیم؛ مهم‌ترین و شناخته‌شده‌ترین قرص‌های لاغری هستند.

معرفی قرص اورلیستات

قرص اورلیستات یکی از قرص‌های مشهور در کاهش وزن است که معمولاً پزشکان برای افرادی که قصد کاهش وزن خود را دارند؛ تجویز می‌کنند. این قرص با مداخله در جذب غذا، مقدار چربی دریافتی را کاهش داده و در مدت کوتاهی وزن شما را پایین می‌آورد.

معرفی قرص ال کارنیتین

قرص ال کارنیتین که به‌عنوان قرص لووکارنیتین هم شناخته می‌شود؛ تأثیر بسیار زیاد در کاهش وزن افراد و جلوگیری از افزایش وزن آنها دارد. این قرص به دلیل ساختار خاصی که دارد؛ چربی را به انرژی تبدیل کرده و روزبه‌روز اندام شما را زیباتر می‌کند.

قرص گلوکومانان

قرص گلوکومانان از ریشه گیاه کنجاک ساخته شده است. این قرص علاوه بر تأثیرگذاری روی بیماری‌های دیگر، برای کاهش چربی در بدن کودکان و بزرگسالان تجویز می‌شود. قرص گلوکومانان به دلیل گیاهی بودن آن، محبوبیت زیادی در بین داروهای کاهش وزن دارد.

قرص فورسکولین

کسانی که در حوزه بدنسازی فعالیت می‌کنند؛ برای کاهش چربی‌های بدن از قرص فورسکولین استفاده می‌کنند. این افراد برای دوره کات و رساندن عضلات خود به فرم مناسب از این قرص استفاده کرده و با استفاده از آن تأثیر مثبتی روی سطح تستوسترون و عضله‌سازی می‌گذارند.

قرص فنترمین

قرص فنترمین برای افرادی که دچار چاقی متوسط یا شدید هستند؛ تجویز می‌شود. این دارو با کاهش اشتهای مصرف‌کننده‌ها، میزان وزن و چربی بدن آنها را کاهش داده و اندام بهتری را برای آنها به ارمغان می‌آورد.

معرفی انواع رژیم‌ها برای رسیدن به تناسب اندام

رژیم برای تناسب اندام

برای رسیدن به تناسب اندام، علاوه بر ورزش و قرص‌های شیمیایی، می‌توان از رژیم‌های غذایی مطمئن هم استفاده کرد. انجام این رژیم‌ها به‌صورت اصولی، قطعاً تأثیر بسیار زیادی در رسیدن به اندام ایده‌آل شما دارد. در ادامه دو نوع رژیم بسیار عالی را معرفی خواهیم کرد.

رژیم فستینگ

رژیم فستینگ یا رژیم روزه‌داری، یکی از بهترین و کاربردی‌ترین رژیم‌های ممکن برای کاهش وزن است. ریشه این نوع رژیم به روزه‌داری سنتی برمی‌گردد؛ اما با این تفاوت که این رژیم تفاوت‌های مختلفی با روزه‌داری سنتی دارد.

رژیم فستینگ به چندین بخش مختلف تقسیم شده و هرکدام در ساعت مختلفی به شما اجازه خوردن یک‌سری از مواد غذایی را می‌دهد. ساعت‌هایی که از خوردن مواد غذایی محروم هستید؛ اجازه مصرف چایی، آب و سایر مواد غذایی کم‌کالری را دارید. از جمله رژیم‌های مختلف فستینگ، می‌توان به رژیم 16 به 8، رژیم 12 ساعته، رژیم 24 ساعته، رژیم یک روز در میان، رژیم جنگجو و رژیم دو روز در هفته اشاره کرد.

رژیم کتوژنیک

رژیم کتوژنیک یا کتون‌زا، یکی دیگر از رژیم‌های بسیار پرطرف‌دار برای کاهش سریع وزن و رسیدن به اندام ایده‌آل است. یکی از ویژگی‌های بسیار عالی این رژیم، سوزاندن چربی‌ها و لاغری افراد بدون تحمل احساس گرسنگی است. نحوه انجام رژیم کتوژنیک این‌گونه است که طبق برنامه غذایی ارائه شده؛ باید افراد کالری بیشتر از پروتئین و چربی به دست آورده و کربوهیدرات کمتری مصرف کنند.

رژیم کتوژنیک انواع مختلفی دارد که از جمله مهم‌ترین آنها می‌توان به رژیم استاندارد (SKD)، رژیم دوره‌ای (CKD)، رژیم هدفمند (TKD) و رژیم با پروتئین بالا اشاره کرد. هرکدام از این رژیم‌ها دارای خصوصیات خاص خود هستند و به نحو خاصی افراد را به هدف خود می‌رسانند.

برای اینکه بتوانید هر کدام از روش‌های کاهش وزن و رسیدن به تناسب اندام را اجرا کنید؛ باید ابتدا هرکدام از آنها را به طور دقیق مورد بررسی قرار داده و اطلاعات کاملی درباره آن‌ها به دست بیاورید. سایت دکتر فارمو یکی از بهترین منابع اطلاعاتی درباره رسیدن به تناسب اندام است. پس برای کسب اطلاعات دقیق و کامل درباره روش رسیدن به تناسب اندام؛ همین‌الان به سایت دکتر فارمو (Drpharmo.com) مراجعه کنید.

سخن نهایی

رسیدن به تناسب اندام یکی از مهم‌ترین موضوعات جامعه امروز است که افراد معمولاً به دنبال بهترین و کاربردی‌ترین روش ممکن هستند. در این مطلب به طور کامل راه‌های مختلف رسیدن به تناسب اندام از جمله حرکات ورزشی، قرص‌های شیمیایی و رژیم‌های غذایی را معرفی کردیم تا بهتر و راحت‌تر به اندام مورد نظر خود برسید.

اگر همچنان درباره بهترین روش‌های رسیدن به تناسب اندام سؤالی دارید و یا از انجام یکی از آنها تجربه خاصی کسب کرده‌اید؛ از طریق بخش کامنت‌ها با ما به اشتراک بگذارید.


برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha