تاب آوری اجتماعی

  • یادگیری اجتماعی روشی برای ایجاد تاب آوری در جامعه

    اهمیت آموزش اجتماعی

    یادگیری اجتماعی روشی برای ایجاد تاب آوری در جامعه

    چالش های امروز جامعه توسط خطرات محیطی نسبت به گذشته پیچیده تر بوده و نیاز به رویکردهای جدیدی برای حل مشکلات دارد. تاب آوری مستلزم تغییرات خاصی است و مدیریت دقیق آن جهت کمک به حفظ استانداردهای زندگی یا تغییر آن ها در مواجهه با یک حادثه به صورت اجرای کوتاه مدت و بلند مدت است.

  • تاب آوری اجتماعی چیست؟

    تاب آوری اجتماعی چیست؟

    نیازهای روزافزونی مبنی بر ارزیابی محرک های اصولی تاب آوری اجتماعی وجود دارد. بیشترین تحقیقات پیرامون تاب آوری، ارزیابی عوامل مرتبط با طیفی از حوزه های اجتماعی شامل محیط اجتماعی، اقتصادی، سازمانی، زیرساختی، و طبیعی است.

  • آموزش تاب آوری اجتماعی چقدر است؟

    آموزش تاب آوری اجتماعی چقدر است؟

    اینکه تا چه میزان این آموزش تاب آوری موثر بوده است؟ تا چه میزان توانسته ایم برای ارتقاء تاب آوریِ اجتماعی قدم های موثر و کاربردی برداریم؟ این همه کارهای آموزشی، این همه مطالب کارگاهی، این همه تأکیدات مکرر در خصوص ضرورتِ آموزش تاب آوری، آموزش تاب آوری از کودکی تا بزرگسالی!

  • درمان اختلالات ناشی از کرونا به تعویق نیفتد

    درمان اختلالات ناشی از کرونا به تعویق نیفتد

    وسواس و اضطرابی که عملکرد را مختل کند، احتیاج به درمان دارد مشاوره تلفنی جایگزین مراجعه حضوری برای افرادی که استطاعت مالی ندارند شست‌وشوی وسواس‌‌گونه وسایل، استرس‌داشتن و بی‌خواب‌شدن، نگرانی ممتد برای از دست‌دادن عزیزان، افسردگی و از دست‌دادن ارتباطات اجتماعی تنها مواردی از آثار ویروس کرونا بر زندگی انسان‌هاست؛ آثاری که مشخص نیست چه زمانی ما را رها کند.

  • چگونه غم و رنج را تاب بیاوریم؟

    چگونه غم و رنج را تاب بیاوریم؟

    در زندگی اجتماعی اتفاقات مختلفی در سطوح مختلف رخ می‌دهد و آنچه بیشتر از همه در حوادث اجتماعی مختلف به چشم می‌خورد هیجان غم و خشم است.