رئیس اداره نظارت و بازرسی اداره کل تجهیزات پزشکی از ثبت بیش از ۱۳ هزار تخلف در قاچاق تجهیزات و داروهای غیرمجاز در نیمه اول سال ۱۴۰۳ خبر داد.

ثبت ۱۳ هزار تخلف در قاچاق تجهیزات پزشکی و دارو

به گزارش سلامت نیوز به نقل از مهر، محمد رشیدی اعلام کرد که اقدامات نظارتی برای جلوگیری از قاچاق تجهیزات پزشکی و دندانپزشکی تشدید شده است. وی اشاره کرد که در ۶ ماه نخست سال جاری، بیش از ۱۳ هزار تخلف در این زمینه شناسایی شده و نظارت بر عرضه کالاهای سلامت‌محور در فضای مجازی به شدت افزایش یافته است.

رشیدی افزود که برخی پلتفرم‌های آنلاین به تخلفات متعددی دچار شده‌اند و در صورت عدم اصلاح، دسترسی آنها محدود خواهد شد. او تأکید کرد که استفاده از سامانه‌های رهگیری برای شناسایی کالاهای مجاز و جلوگیری از عرضه محصولات قاچاق نقش کلیدی دارد.

وی همچنین به وجود قوانین محکم برای مقابله با قاچاق اشاره کرد و بر اهمیت آگاهی‌بخشی به مردم تأکید نمود. خریداران باید تجهیزات پزشکی و دندان‌پزشکی را فقط از مراکز معتبر تهیه کنند و از طریق سامانه‌های رسمی از اصالت کالا اطمینان یابند.

رشیدی خاطرنشان کرد که با ایجاد سامانه انبار مجازی، تمامی تجهیزات پزشکی از ابتدا تا انتهای زنجیره تأمین و توزیع قابل رصد خواهد بود. اطلاعات مرتبط با تأمین‌کنندگان و قیمت‌گذاری نیز در سایت www.imed.ir در دسترس عموم قرار دارد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha