در یک عمل انسان‌دوستانه و ایثارگرانه، خانواده نوجوان ۱۴ ساله اصفهانی با اهدای قلب فرزند خود، فرصتی دوباره برای زندگی به فرد نیازمند بخشیدند. این قلب از اصفهان به سرعت به تهران منتقل شد و در بیمارستان امام خمینی(ره) پیوند خورد.

قلب اهدایی نوجوان ۱۴ ساله اصفهانی با پرواز هوایی به تهران منتقل شد

به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایسنا،در یک اقدام خیرخواهانه و ایثارگونه، خانواده یک نوجوان ۱۴ ساله اصفهانی، قلب فرزند خود را برای پیوند به یک بیمار نیازمند اهدا کردند. این اقدام نه تنها نشان‌دهنده فداکاری و محبت خانواده‌هاست، بلکه بار دیگر اهمیت همکاری‌های بین سازمانی در زمینه سلامت را به نمایش گذاشت.

پس از هماهنگی‌های لازم بین اداره پیوند وزارت بهداشت، اورژانس کشور، دانشگاه علوم پزشکی اصفهان و هوانیروز ارتش، عملیات انتقال قلب اهدایی آغاز شد. روز جمعه، ۲۰ مهرماه، ساعت ۷:۴۰ صبح، هلی‌کوپتر اورژانس هوایی تهران به سمت اصفهان پرواز کرد.

پس از برداشت قلب توسط جراحان، این عضو حیاتی به سرعت با آمبولانس به فرودگاه اصفهان منتقل شد. در ادامه، قلب اهدایی با یک هواپیما به سمت تهران پرواز کرد.

در تهران، هماهنگی‌های لازم برای تسریع در انتقال قلب و تیم جراحی با بالگرد اورژانس هوایی انجام شده بود. پس از فرود هواپیمای اورژانس در ساعت ۱۱:۰۸، قلب به سرعت به بالگرد منتقل شد و بعد از ۵ دقیقه در بیمارستان امام خمینی(ره) فرود آمد.

عمل پیوند قلب به محض رسیدن این عضو حیاتی آغاز شد و در نهایت، ساعتی بعد قلب اهدایی در بدن فرد نیازمند شروع به تپش و ضربان کرد.

این اقدام نه تنها زندگی یک بیمار را نجات داد، بلکه نشان‌دهنده قدرت ایثار و نوع‌دوستی در جامعه است. امیدواریم با فرهنگ‌سازی بیشتر در زمینه اهدای اعضا، شاهد چنین اقداماتی باشیم تا زندگی‌های بیشتری را نجات دهیم.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha