رئیس مرکز ملی پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوای سازمان هواشناسی کشور، از وقوع رگبار باران همراه با رعد و برق و وزش باد در چندین استان خبر داد.

رگبار باران و رعد و برق در برخی استان‌ها: هشدارهای سازمان هواشناسی

به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایسنا، صادق ضیاییان به جزئیات این پیش‌بینی‌ها پرداخت و اعلام کرد که بارش‌های شدید به ویژه در ساعات بعدازظهر و اوایل شب روز شنبه (۲۱ مهر) در برخی مناطق شمال شرق کشور مشاهده خواهد شد.

براساس اعلام ضیاییان، استان‌های آذربایجان شرقی، اردبیل، گیلان و مازندران از جمله مناطقی هستند که در این مدت تحت تأثیر رگبار باران قرار خواهند گرفت. همچنین روز یکشنبه (۲۲ مهر) مناطق بیشتری شامل گلستان، ارتفاعات شرقی تهران و شمال استان‌های آذربایجان غربی و گلستان نیز شاهد بارش باران خواهند بود.

این وضعیت جوی در روز دوشنبه (۲۳ مهر) نیز ادامه خواهد داشت و استان‌های شمالی کشور از جمله آذربایجان غربی و شرقی، اردبیل، گیلان و مازندران در معرض بارش‌ها خواهند بود. همچنین در روزهای سه‌شنبه و چهارشنبه (۲۴ و ۲۵ مهر) بارش‌های پراکنده و وزش باد در برخی از این مناطق پیش‌بینی می‌شود.

ضیاییان همچنین اشاره کرد که در روزهای شنبه و یکشنبه، وزش باد به نسبت شدید در شمال شرق کشور و در استان‌های واقع در دامنه‌های جنوبی البرز اتفاق خواهد افتاد. دریای خزر نیز در روزهای یکشنبه و دوشنبه مواج پیش‌بینی شده است.

در خصوص وضعیت جوی تهران، آسمان در روز شنبه (۲۲ مهر) صاف تا کمی ابری خواهد بود و گاهی وزش باد شدید و احتمال گرد و خاک نیز پیش‌بینی می‌شود. دما در این روز بین ۱۸ تا ۲۸ درجه سانتیگراد متغیر خواهد بود. همچنین در روز دوشنبه (۲۳ مهر) هوای تهران صاف و گاهی با وزش باد پیش‌بینی شده و دما بین ۱۷ تا ۲۷ درجه سانتیگراد نوسان خواهد داشت.

ضیاییان در پایان به وضعیت دما در سایر استان‌ها نیز اشاره کرد و گفت: شهرکرد با دمای حداقل ۲ و یک درجه سانتیگراد و اهواز با دمای حداکثری ۳۹ و ۳۸ درجه سانتیگراد، به ترتیب خنک‌ترین و گرم‌ترین مراکز استان‌ها خواهند بود.

با توجه به این پیش‌بینی‌ها، مردم به ویژه در مناطق تحت تأثیر بارش‌ها باید احتیاط‌های لازم را رعایت کنند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha