رئیس مرکز ملی پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوای سازمان هواشناسی از وقوع رگبار باران در نقاط مختلف کشور و افزایش دما در شمال ایران خبر داد.

هشدار هواشناسی: رگبار باران و نوسانات دما در راه است

به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایسنا،صادق ضیاییان، رئیس مرکز ملی پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوای سازمان هواشناسی، اعلام کرد که امروز، ۱۰ مهر، با گذر موج تراز میانی از شمال غرب کشور، رگبار باران، رعد و برق و وزش باد شدید در استان‌های شمال غرب و دامنه‌های جنوبی البرز، از جمله زنجان، قزوین و البرز، پیش‌بینی می‌شود.

به گفته وی، در روز چهارشنبه (۱۱ مهر) نیز در شمال غرب و برخی مناطق شمال خوزستان و لرستان، بارش‌های پراکنده و وزش باد ادامه خواهد داشت. همچنین در روزهای پنجشنبه و جمعه (۱۲ و ۱۳ مهر) بارش‌ها در سواحل دریای خزر، خراسان شمالی، شمال خراسان رضوی و ارتفاعات البرز شدت خواهد گرفت و دریای خزر نیز مواج می‌شود.

ضیاییان در ادامه به وضعیت دما اشاره کرد و گفت که در روزهای سه‌شنبه و چهارشنبه، افزایش نسبی دما و وزش باد گرم در استان‌های ساحلی خزر و اردبیل پیش‌بینی می‌شود، در حالی که روزهای پنجشنبه و جمعه شاهد کاهش نسبی دما خواهیم بود.

برای تهران، او اعلام کرد که آسمان در روزهای آینده صاف تا کمی ابری خواهد بود. دما در روز ۱۱ مهر بین ۱۵ تا ۲۴ درجه سانتی‌گراد و در روز ۱۲ مهر بین ۱۳ تا ۲۳ درجه سانتی‌گراد پیش‌بینی می‌شود.

در نهایت، ضیاییان به دماهای احتمالی در سایر نقاط کشور اشاره کرد و گفت: «شهرکرد و همدان با کمینه دمای ۸ درجه و اهواز با بیشینه دمای ۴۰ درجه، خنک‌ترین و گرم‌ترین استان‌ها خواهند بود.»

این تغییرات جوی در حالی پیش‌بینی می‌شود که مردم باید برای این نوسانات دما و بارش‌های پیش رو آمادگی لازم را داشته باشند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha