بر اساس اعلام شرکت کنترل کیفیت هوای تهران، کیفیت هوای پایتخت در تاریخ ۲۹ شهریور در وضعیت قابل قبول قرار دارد. میانگین شاخص آلودگی هوای تهران طی ۲۴ ساعت گذشته نشان‌دهنده سطح مطلوبی از هوای تهران است.

هوای تهران در وضعیت قابل قبول؛ آلودگی ذرات معلق در سطح استاندارد

به گزارش سلامت نیوز،شرکت کنترل کیفیت هوای تهران اعلام کرد که وضعیت کیفیت هوای پایتخت در تاریخ ۲۹ شهریور در شرایط قابل قبول قرار دارد. به گزارش ایسنا، طی ۲۴ ساعت گذشته، آلاینده اصلی هوای تهران «ذرات معلق کمتر از ۲.۵ میکرون» با میانگین ۸۹ بوده است و هم‌اکنون این شاخص با میانگین ۸۸ همچنان در وضعیت قابل قبول باقی مانده است.

از ابتدای سال جاری، تهران تجربه کرده است که کیفیت هوای این شهر در پنج روز پاک، ۱۱۹ روز قابل قبول، ۵۷ روز ناسالم برای گروه‌های حساس و دو روز ناسالم بوده است.

شاخص کیفیت هوا (AQI) به شش دسته اصلی تقسیم می‌شود: از ۰ تا ۵۰ هوا «پاک»، از ۵۱ تا ۱۰۰ هوا «قابل قبول یا متوسط»، از ۱۰۱ تا ۱۵۰ هوا «ناسالم برای گروه‌های حساس»، از ۱۵۱ تا ۲۰۰ هوا «ناسالم»، از ۲۰۱ تا ۳۰۰ هوا «بسیار ناسالم» و از ۳۰۱ تا ۵۰۰ شرایط کیفی هوا «خطرناک» است.

در حال حاضر، با توجه به شاخص‌های گزارش‌شده، هوای تهران در سطح استانداردی قرار دارد که نشان‌دهنده وضعیت مطلوبی برای کیفیت هوا است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha