مدیرعامل سازمان انتقال خون ایران اعلام کرد که اهداکنندگان خون می‌توانند از سنین ۱۸ تا ۶۵ سالگی نسبت به اهدای خون اقدام کنند و با چهار نوبت اهدای خون در سال، جان ۱۲ بیمار را نجات دهند.

مدیرعامل سازمان انتقال خون: امکان اهدای خون از ۱۸ تا ۶۵ سالگی؛ نجات جان ۱۲ بیمار با ۴ نوبت اهدای خون در سال

به گزارش سلامت نیوز به تقل از ایسنا، دکتر مصطفی جمالی در همایش «پنجاهمین سالگرد تاسیس سازمان انتقال خون» که امروز، ۲۴ شهریور برگزار شد، اظهار کرد: اهداکنندگان خون در رده سنی ۱۸ تا ۶۵ سال می‌توانند خون خود را اهدا کنند و با اهدای خون به‌طور مستمر، جان هزاران نفر را نجات دهند. اگر هر اهداکننده در هر سال چهار نوبت خون اهدا کند، با توجه به اینکه هر واحد خون به سه محصول تبدیل می‌شود، می‌تواند سالانه جان ۱۲ نفر را نجات دهد.

وی افزود: سازمان انتقال خون با مجموعه‌های مختلف تفاهم‌نامه‌های همکاری منعقد کرده است، از جمله تفاهم‌نامه با بسیج برای افزایش تعداد اهداکنندگان جوان و زن.

جمالی با اشاره به اهمیت اهداکنندگان خون به عنوان "سرداران گمنام نظام سلامت" و پزشکان سازمان انتقال خون به عنوان "سربازان گمنام نظام"، تصریح کرد که هر پزشک در سازمان انتقال خون به طور متوسط ۲۰ میلیون تومان دریافتی دارد. وی همچنین تاکید کرد که پرسنل این سازمان با وجود دریافت‌های کم، با انگیزه بالا به انجام وظایف خود ادامه می‌دهند.

مدیرعامل سازمان انتقال خون از پیشرفت‌های اخیر در این سازمان خبر داد و گفت: در سه سال اخیر با وجود تحریم‌ها و محدودیت‌ها، توانسته‌ایم دستاوردهای فراوانی کسب کنیم و سازمان انتقال خون ایران به عنوان یکی از برترین سازمان‌های انتقال خون در منطقه شناخته شده است. وی به افزایش میزان ذخایر خونی از ۴ روز به ۸ روز و پاسخگویی ۱۰۰ درصدی به نیازهای بیمارستان‌ها اشاره کرد.

جمالی همچنین از اجرای پایلوت تزریق خون پیش‌بیمارستانی با همکاری سازمان هلال‌احمر خبر داد و افزود: استفاده از کیسه‌های خون فیلتردار نیز در حال افزایش است و امیدواریم این میزان تا پایان سال آینده به ۱۰۰ درصد برسد.

وی به طراحی نرم‌افزارهای جدید در سازمان انتقال خون اشاره کرد و گفت: یکی از این نرم‌افزارها برای رصد خون از زمان اهدا تا تزریق طراحی شده است و کشورهای پیشرفته از این نرم‌افزارها استقبال کرده‌اند.

در پایان مراسم، تمبر پنجاهمین سالگرد تاسیس سازمان انتقال خون ایران رونمایی شد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha