آنتالیا، یکی از محبوب‌ترین مقاصد گردشگری نزد ایرانیان است و سالانه تعداد زیادی از مردم با خرید بلیط هواپیما آنتالیا و رزرو یکی از بهترین و مناسب‌ترین هتل ها مانند هتل بایا کمر کلاب آنتالیا، راهی این شهر زیبا و منحصربه‌فرد می‌شوند. برای مسافرانی که اولین بار به آنتالیا سفر می‌کنند، دانستن نکاتی درباره آداب‌ورسوم، فرهنگ، نوع پوشش و ... از اهمیت بالایی برخوردار است؛ بنابراین، اگر از افرادی هستید که برای اولین بار قصد سفر به آنتالیا را دارید، تا انتهای این مطلب با ما همراه باشید. در این مطلب، قصد داریم تمام نکاتی را که پیش از سفر به آنتالیا باید بدانید، توضیح دهیم.

نکاتی که پیش از سفر به آنتالیا باید بدانید

اهمیت دانستن نکات پیش از سفر به آنتالیا

وقتی برای اولین بار تصمیم می‌گیرید که به یک شهر یا کشور جدید سفر کنید، در ذهن‌تان سوالات مختلفی درباره امنیت شهر موردنظر، سبک زندگی، آداب‌ورسوم، نحوه برخورد مردم بومی با گردشگران، چگونگی معاملات و خریدوفروش اجناس و ... پیش می‌آید.

قبل از پیشرفت تکنولوژی، گسترش اینترنت و رسانه‌های جمعی، مردم ازطریق پرس‌وجو از افرادی که قبلا به یک مقصد گردشگری سفر کرده بودند، اطلاعات موردنیاز خود را کسب می‌کردند؛ اما امروزه تبادل اطلاعات راحت‌تر از گذشته شده است و دیگر نیازی به پرس‌وجو از اطرافیان نیست.

مسافران قبل از سفر به مقصد موردنظر خود، به‌راحتی می‌توانند ازطریق مطالعه منابع مختلف در اینترنت و مشاهده نظرات کاربران درباره تجربه سفر، به اطلاعات موردنیاز خود دست پیدا کنند. دانستن نکات پیش از سفر به آنتالیا به گردشگران کمک می‌کند که در اولین سفر خود به این شهر دید واقعی‌تری داشته باشند و آمادگی لازم برای مواجه‌شدن با هر اتفاقی را کسب کنند.

آشنایی با نکات مهم قبل از سفر به آنتالیا

قبل از این‌که برای خرید بلیط هواپیما و رزرو یکی از پرطرف‌دارترین هتل های آنتالیا مانند هتل بایا کمر کلاب آنتالیا (Baia Kemer Club Hotel)، یک هتل پنج‌ستاره و لوکس، اقدام کنید و برای سفر در تاریخ موردنظر خود آماده شوید، با نکات مهم زیر توجه داشته باشید.

بررسی دقیق شرایط و عملکرد هوشمندانه

یکی از نکات مهمی که قبل از سفر به آنتالیا باید به آن توجه ویژه‌ای داشته باشید، این است که به هر فردی که به شما تعارف می‌کند و آماده پذیرایی از شماست، اعتماد نکنید. مردم آنتالیا بسیار خونگرم و مهربان هستند و با گردشگران خارجی برخورد صمیمانه‌ای دارند؛ اما در این شهر نیز مانند هر نقطه‌ای از دنیا افرادی که بخواهند با چرب‌زبانی و مهربانی دروغین کسی را فریب بدهند، پیدا می‌شود؛ بنابراین، هنگام برخورد با افراد ناشناس به‌سرعت به آن‌ها اعتماد نکرده و با بررسی دقیق شرایط همواره سعی کنید که عملکرد هوشمندانه‌ای داشته باشید.

نکاتی که پیش از سفر به آنتالیا باید بدانید

به‌همراه داشتن پول نقد

قبل از سفر به آنتالیا به یکی از صرافی‌های معتبر بروید و پول خود را به لیر ترکیه یا دلار آمریکا تبدیل کنید تا در زمان خرید با به‌همراه داشتن پول نقد راحت باشید؛ البته درصرافی‌های آنتالیا هم امکان تبدیل پول ایران به لیر و دلار وجود دارد؛ اما باید مدت زیادی را در صف صرافی منتظر بمانید. گردشگرانی که دارای کارت اعتباری نیستند در همه‌جا باید پول نقد همراه داشته باشند تا درصورت نیاز از آن استفاده کنند.

آشنایی با نحوه پوشش مردم آنتالیا

در کشور ترکیه و شهرهای آن، نوع پوشش اجباری نیست. در شهر آنتالیا نیز بعضی از افراد با حجاب کامل و برخی دیگر بدون حجاب در سطح شهر ظاهر می‌شوند. برای بازدید از بافت سنتی و مکان‌های مذهبی، هم خانم‌ها و هم آقایان بهتر است که از لباس‌های پوشیده و مناسب استفاده کنند. سعی کنید برای حفظ احترام در مکان‌های مذهبی بلند نخندید.

توجه به انواع سرویس‌های بهداشتی موجود در آنتالیا

در شهر آنتالیا، اکثر سرویس‌های بهداشتی موجود در مراکز عمومی، فرنگی و مدرن هستند؛ البته در برخی از مکان‌ها سرویس‌های بهداشتی ایرانی هم وجود دارد. این سرویس‌های بهداشتی برای گردشگران کشورهای اروپایی و آسیایی تعجب‌برانگیز است. گاهی‌اوقات ممکن است مجبور شوید که از سرویس‌های بهداشتی عمومی استفاده کنید؛ به‌همین‌دلیل، همراه‌داشتن پول نقد را فراموش نکنید؛ زیرا مانند ایران برای استفاده از سرویس‌های بهداشتی عمومی در برخی از مکان‌ها باید پول پرداخت کنید.

خرید یک سیم‌کارت اعتباری ترکیه‌ای

گردشگرانی که از قابلیت رومینگ موبایل خود استفاده می‌کنند، باید هزینه زیادی را بابت برقرار تماس‌های تلفنی بپردازند. برای صرفه‌جویی در هزینه‌های تماس، بهتر است از یکی از فروشگاه‌های مربوطه یک سیم‌کارت اعتباری ترکیه‌ای خریداری کنید.

آشنایی با شماره‌تلفن‌های اضطراری

در سفر به آنتالیا نیز ممکن است گردشگران در زمان وقوع اتفاق‌های ناخواسته به شماره‌تلفن‌های اضطراری نیاز داشته باشند. مهم‌ترین شماره‌هایی که باید با آن‌ها آشنا شوید عبارت‌اند از: پلیس 11، اورژانس 112، آتش‌نشانی 110 و اطلاعات پستی 161

ممنوع‌نبودن خوردن و آشامیدن در ماه رمضان

اگر در ماه رمضان به آنتالیا سفر کنید، به‌راحتی می‌توانید در بازارها، هتل ها و رستوران‌ها بخورید و بیاشامید؛ زیرا ازنظر قانونی مشکلی وجود ندارد. برای حفظ احترام مسلمانان روزه‌دار، بهتر است جلوی آن‌ها چیزی نخورید.

سایر نکات سفر به آنتالیا نیز عبارت‌اند از:

  • آشنایی با زبان ترکی برای برقراری بهتر ارتباط

  • آشنایی با فرهنگ غذایی ترکیه

  • خارج‌شدن از شهر برای جاذبه‌های اطراف

  • بازدید از مکان‌های تاریخی و فرهنگی

  • کسب اطلاعات کافی درباره هزینه‌های بلیط هواپیما، رزرو هتل آنتالیا و هزینه حمل‌ونقل

  • عدم نیاز به خرید آب‌معدنی به‌خاطر کیفیت آب آشامیدنی

  • گرفتن استعلام درخصوص تعطیلات رسمی برای بازدید از موزه‌ها و مکان‌های تاریخی

  • آشنایی با قوانین فرودگاه آنتالیا

نکاتی که پیش از سفر به آنتالیا باید بدانید

خرید آنلاین بلیط هواپیما و رزرو هتل آنتالیا را در سایت فلای تودی انجام دهید

در این مطلب، نکاتی را که قبل از سفر به آنتالیا باید بدانید، توضیح دادیم. اگر قصد دارید بلیط هواپیما آنتالیا را خریداری کرده و یکی از بهترین هتل های آنتالیا مانند هتل بایا کمر کلاب آنتالیا را برای اقامت رزرو کنید، وارد بهترین مرجع آنلاین خدمات گردشگری یعنی سایت "فلای تودی" شوید. این سایت با ارائه باکیفیت‌ترین خدمات به کاربران خود و پشتیبانی شبانه‌روزی، به یکی از معتبرترین سایت‌های ایرانی فعال در حوزه گردشگری تبدیل شده است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha