آیا به دنبال یک حرفه پردرآمد هستید؟ آیا به شغل آرایشگری علاقه دارید اما نمی دانید از کجا باید شروع کنید؟ همانطور که می دانید حرفه آرایشگری این روزها یکی از مشاغل پردرآمد برای بانوان محسوب می شود و به همین دلیل طرفداران زیادی دارد. اما این رشته نیز مانند هر رشته عملی دیگری نیازمند آموزش حرفه ای و تمرین زیاد است. بنابراین قبل از هرچیز باید برای آموزش خود برنامه دقیق و حساب شده ای داشته باشید و آگاهانه در این مسیر قدم بردارید. خوشبختانه این روزها آموزشگاه های آرایشگری بسیاری در شهرهای مختلف وجود دارد که می توانید با کمک گرفتن از آن ها مسیر حرفه ای شدن خود را کوتاه تر کنید. اما با این وجود موارد مهم دیگری نیز وجود دارد که باید در نظر بگیرید و درباره آن ها تحقیق کنید.

چگونه می توانم آرایشگر بشم؟

مراحل تبدیل شدن به یک آرایشگر حرفه ای

همیشه قبل از شروع هرکار مهمی تحقیق و برنامه ریزی کردن می تواند مسیر حرکت شما را مشخص و روشن کند. این کار باعث می شود در زمان و پول خود صرفه جویی کنید و به بهترین شکل به هدف خود برسید. برای آرایشگر شدن نیز مراحلی وجود دارد که در ادامه به آن ها اشاره می کنیم:

انتخاب رشته

آرایشگری دیگر مانند گذشته نیست. به این معنی که امروزه برای آرایشگر شدن گزینه های متعدد زیادی پیش روی شما قرار دارد. این تعدد گزینه ها می تواند انتخاب را برای شما دشوار کند. اما اگر به علاقه، استعداد و هدف خود رجوع کنید، می توانید به راحتی رشته مناسب خود را انتخاب کنید. البته می توانید چند رشته را انتخاب کنید و در هرکدام از آن ها به یک آرایشگر حرفه ای و موفق تبدیل شوید.

به عنوان مثال اگر می خواهید یک آرایشگر همه فن حریف و ماهر باشید، شرکت در دوره آموزش آرایش و پیرایش برای شما گزینه مناسب تری است. با انتخاب این رشته می توانید ۷ مهارت مهم و پایه ای آرایشگری را به طور کامل بیاموزید.

چگونه می توانم آرایشگر بشم؟

تمام این رشته ها را می توانید به طور مجزا نیز آموزش ببینید و مدرک فنی و حرفه ای مرتبط را نیز دریافت کنید. به عنوان مثال در دوره آموزش اصلاح و ابرو تمام تکنیک های اصلاح صورت مانند بند انداختن، وکس و روش های اصولی اصلاح و رنگ کردن ابرو را یاد می گیرید و در پایان مدرک بین المللی اصلاح و ابرو را دریافت می کنید. اما اگر قصد دارید سالن آرایشی خود را افتتاح کنید، حتما باید پس از گذراندن دوره آرایش و پیرایش، مدرک فنی حرفه ای آن را دریافت کنید.


 

انتخاب یک آموزشگاه خوب

پس از مشخص شدن هدف نوبت به برداشتن اولین قدم می رسد. اکنون باید به دنبال آموزشگاهی بگردید که بتواند آموزش شما را با کیفیت بالا تضمین کند. یک آموزشگاه مناسب تحت نظارت سازمان فنی حرفه ای فعالیت می کند، با اساتید و مربیان مجرب همکاری می کند و تمام سرفصل های ضروری و مهم مربوط به هر رشته را پوشش می دهد.


 

شرکت در دوره آموزشی

شما در دوره آموزشی با تمام مباحث تئوری مربوط به رشته مورد نظر خود آشنا می شوید، ابزارها و لوازم مورد نیاز را می شناسید و مهارت های عملی لازم را به طور اصولی و صحیح آموزش می بینید. یک دوره آموزشی استاندارد این فرصت را در اختیار شما قرار می دهد تا زیر نظر مربی و به صورت عملی روی مدل های مصنوعی و واقعی تمرین کنید.

چگونه می توانم آرایشگر بشم؟

گذراندن دوره کارآموزی

محیط آموزشی هرچقدر هم باکیفیت باشد، نمی تواند محیط کار واقعی را برای شما تداعی کند. بنابراین بهتر است قبل از شروع کار حرفه ای خود، یک دوره کارآموزی را نزد یک آرایشگر حرفه ای بگذرانید. این کار به شما کمک می کند با چالش های واقعی محیط کار مواجه شوید، آموخته های خود را بکار بگیرید، تجربه کسب کنید و با مهارت و اعتماد به نفس بالاتری کار خود را آغاز کنید.

دریافت مدرک معتبر

یکی از کارهایی که می توانید برای تکمیل رزومه خود انجام دهید، شرکت در آزمون فنی و حرفه ای و اخذ مدرک بین المللی است. آموزشگاه هایی که زیرنظر سازمان فنی حرفه ای فعالیت می کنند، مانند آموزشگاه آرایشگری رز سرخ، در انتهای دوره آموزشی شما را برای آزمون به این سازمان معرفی می کنند تا بتوانید مراحل پیشرفت خود را به سرعت طی کنید. این آزمون در دو مرحله کتبی و عملی برگزار می شود و قبول شدن در آن نشان می دهد که شما در رشته مورد نظر خود علم و مهارت کافی را دارید.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha