یک مطالعه جدید نشان می دهد که تای چی خواب را بهبود می بخشد و در نتیجه التهاب را کاهش می دهد و سیستم ایمنی بازماندگان سرطان سینه را تقویت می کند.

ورزش "تای چی" برای بازماندگان سرطان سینه مفید است

به گزارش سلامت نیوز به نقل از مهر از مدیسن نت، تمرین هنرهای رزمی باستانی چینی متکی بر حرکات آهسته و دقیق است که هنگام تنفس عمیق و تمرکز توجه بر بدن انجام می‌شود.

محققان اخیراً گزارش دادند که این تمرین ذهن و بدن به خوبی یا بهتر از درمان رفتاری شناختی در کمک به بازماندگان سرطان سینه برای مقابله با عواقب بیماری خود به نظر می‌رسد.

محققان گفتند حدود ۳۰ درصد از بازماندگان سرطان سینه از بی خوابی رنج می‌برند که دو برابر جمعیت عمومی است.

برای این مطالعه، محققان نمونه‌های خون ۹۰ بازمانده سرطان سینه در لس‌آنجلس را که تحت جلسات درمان هفتگی تای چی یا رفتار درمانی شناختی به مدت دو ساعت برای یک دوره سه ماهه بودند، تجزیه و تحلیل کردند.

تای چی و درمان شناختی رفتاری کاهش مشابهی در بی خوابی در بین شرکت کنندگان ایجاد کردند.

اما نمونه‌های خونی که طی ۱۵ ماه گرفته شد، نشان داد که تای چی منجر به کاهش قابل توجه و پایدار التهاب در مقایسه با درمان شناختی رفتاری شده است.

شرکت کنندگان تای چی همچنین افزایش فعالیت ضد ویروسی در سیستم ایمنی را تجربه کردند، اگرچه درمان شناختی رفتاری حتی بهبودهای بهتری را ایجاد کرد.

به گفته محققان، این موارد می‌تواند به کاهش خطر عود سرطان سینه در بازماندگان کمک کند.

دکتر «مایکل ایروین»، محقق ارشد و مدیر مرکز تحقیقات هوشیاری دانشگاه لس آنجلس، می‌گوید: «درمان مؤثر بی‌خوابی تأثیرات قوی بر سیستم ایمنی دارد.»

محققان استدلال می‌کنند که نتایج نشان می‌دهد که تای چی می‌تواند به طور مؤثر به بازماندگان سرطان سینه کمک کند تا سالم بمانند، بدون اینکه هزینه زیادی برای سیستم مراقبت‌های بهداشتی داشته باشد.

ایروین گفت: «تای چی ترجیحاً التهاب را در مقایسه با درمان شناختی رفتاری کاهش می‌دهد، در حالی که درمان شناختی رفتاری ترجیحاً مقاومت در برابر بیماری‌های عفونی را بهبود می بخشد. تحقیقات بیشتری که فواید ترکیبی تای چی و درمان شناختی رفتاری را بررسی می‌کند، به ویژه در بازماندگان سرطان که در معرض خطر ابتلاء به اختلال التهابی و همچنین بیماری‌های عفونی هستند، مورد نیاز است.»

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha