شنبه ۹ تیر ۱۴۰۳ - ۱۳:۲۳
کد خبر: 373742

طبق آخرین نظر خواهی که از سوی صدا و سیما مورد بررسی قرار گرفت میزان فعالیت بدنی روزانه در سطح کشور ۱۴ دقیقه است که در این آمار میزان مشارکت مردان ۴۸ و بانوان نیز ۵۲ درصد است. در این آمار نیز مشخص شد که ۵۳درصد از مردم ورزش نمی‌کنند که بنا داریم با پایش این آمار ضعف‌ها را برطرف کنیم.

چند درصد مردم ورزش نمی‌کنند؟

به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایرنا،رییس فدراسیون ورزش همگانی با اشاره به اینکه مهم‌ترین برنامه این نهاد کاهش کم تحرکی در سطح جامعه است، گفت: طبق آخرین آمارها موجود ۵۳ درصد مردم به فعالیت ورزشی توجه ندارند که بنا داریم با مرتفع شدن برخی چالش‌ها میزان مشارکت مردم را ارتقا دهیم.

علی خلیلی اظهار کرد: رویکرد ما در سال‌جاری همگانی کردن ورزش در محلات شهری است. امیدواریم با کیفی ساختن برنامه‌ها بتوانیم سطح کم‌تحرکی و فقر حرکتی را در سطح جامعه کاهش دهیم. از مهمترین رویکرد این فدراسیون، آشتی مردم با ورزش است و در این خصوص با فراهم کردن برخی زیر ساخت‌ها و فعالیت‌های همگانی در مجمتع‌های مسکونی، فضای خیابانی، پارکی و عمومی، توانستیم رویدادهایی بزرگی از جمله مینی فوتبال، مترو اسپرت، گل‌کوچک و فعالیت صبح و عصرگاهی بوستانی را میزبانی کنیم که مورد استقبال‌ مردم قرار گرفت.

وی کم تحرکی را عامل جدی در سطح جامعه برشمرد و خاطرنشان کرد: طرح جامع توسعه ورزش همگانی از سوی معاونت ورزش همگانی وزارت ورزش به فدراسیون همگانی و آمادگی جسمانی ابلاغ شده و قرار است مطالعات آن تدوین تا معضلات کم‌تحرکی از سوی اقدامات کارشناسی، تفکیک شود. طبق آخرین نظر خواهی که از سوی صدا و سیما مورد بررسی قرار گرفت میزان فعالیت بدنی روزانه در سطح کشور ۱۴ دقیقه است که در این آمار میزان مشارکت مردان ۴۸ و بانوان نیز ۵۲ درصد است. در این آمار نیز مشخص شد که ۵۳درصد از مردم ورزش نمی‌کنند که بنا داریم با پایش این آمار ضعف‌ها را برطرف کنیم.

رییس فدراسیون ورزش همگانی تصریح کرد: فدراسیون برای سلامتی بهتر جامعه طرح فعالیت ۳۰ دقیقه‌ای پیاده‌روی را در ۳۶۵ روز برنامه‌ریزی کرد تا بتواند تا سال ۱۴۱۰ جامعه را به سمت ورزش تشویق کند؛ البته محقق شدن این طرح نیازمند پایش جدی است. به طور قطع تعدد برخی امکانات از جمله جاده‌های تندرستی، اماکن ورزشی استاندارد، اماکن ورزشی روباز و سرپوشیده می‌تواند به ترویج آن کمک بسزایی داشته باشد.

وی همچنین به برنامه‌های مهم این نهاد اشاره کرد و گفت: امسال رویدادهای مهمی از جمله مسابقات فریزبی در استان مازندران، برگزاری آزمون مهارت‌های ورزشی برای داوطلبان استخدامی آتش نشانی، نخستین ماراتن گذر از طبیعت بانوان، طرح ملی گذرگاه ورزش در تبریز، لیگ برتر مینی فوتبال مردان و بانوان کشور، مراسم بزرگداشت روز جهانی یوگا، چندین مراسم پیاده روی و طراحی نرم‌افزار کاربردی پیاده‌روی را در راستای فرهنگ سازی و آگاهی بخشی جامعه در دستور کار قرار دادیم تا بتوان زمینه مشاکرت عموم را افزایش دهیم.

خلیلی ادامه داد: مهمترین رویکرد این فدراسیون، آشتی مردم با ورزش است و در این خصوص با فراهم کردن برخی زیر ساخت‌ها و فعالیت‌های همگانی در مجمتع‌های مسکونی، فضای خیابانی و عمومی تا حدودی و انجام رویدادهایی بزرگی از جمله مینی فوتبال، مترو اسپرت، گل‌کوچک و فعالیت صبح و عصرگاهی بوستانی را میزبانی کنیم که مورد استقبال‌ مردم قرار گرفت.

رییس فدراسیون ورزش همگانی تصریح کرد: همچنین قرار است مسابقات لیگ مینی فوتبال محلات کشور از اواسط تیرماه کارش را آغاز کند که مراسم قرعه کشی این رویداد با ۳۸ تیم مردان انجام شد. این مسابقات به صورت همزمان درچهار منطقه کشور و با حضور ۹ تیم ادامه خواهد یافت که در نهایت ۲ تیم برتر هر گروه به مرحله نهایی راه خواهند یافت.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha