جانشین سرپرست بخش روانشناسی مؤسسه محک، بر حضور روانشناس در جلسات درمان‌های چند تخصصی کودکان مبتلا به سرطان تاکید کرد.

حضور روانشناس در جلسات درمان‌های چند تخصصی کودکان مبتلا به سرطان

به گزارش سلامت نیوز به نقل ازمهر،حوریه ذوقی گفت: با توجه به برگزاری جلسات درمان‌های چند تخصصی، بخش روانشناسی محک نیز در این جلسات که با سایر متخصصان درمانی برگزار می‌شود، شرکت می‌کند. اهمیت حضور نمایندگان بخش روانشناسی در این جلسات انجام حمایت‌های روانشناسانه‌ی مؤثرتر برای کودکان و خانواده‌های آنان است.

وی درباره فعالیت‌های مشترک بخش روانشناسی با سایر بخش‌های مؤسسه محک، افزود: در بیمارستان محک ما به دنبال اجرای برنامه‌های درمان چند تخصصی هستیم از این رو جلساتی با پزشکان رادیوانکولوژی، انکولوژی، پرستاری و…، تشکیل می‌شود که هدف آن کمک بهتر و مؤثرتر به کودکان مبتلا به سرطان و خانواده‌های آنان است.

ذوقی ادامه داد: گاهی همزمان در کنار درمان‌های فیزیکی، مشاوره‌های روانی لازم نیز به کودکان مبتلا به سرطان داده می‌شود. اخیراً بخش روانشناسی محک با بخش رادیوتراپی جلسات درمانی مشخصی داشته است. از سوی دیگر روانشناسان محک راندهای مشترکی با پزشکان دارند تا اطلاعات لازم برای ارائه بهترین خدمات حمایتی به کودکان مبتلا به سرطان و خانواده‌های آنان میانشان رد و بدل شود.

وی گفت: یکی از مهم‌ترین جلسات محک، جلسات درمان‌های چند تخصصی است که در آن روانشناس، مددکار اجتماعی، انکولوژیست، جراح و … حضور دارند.

جانشین سرپرست بخش روانشناسی مؤسسه محک، رویکرد بخش روانشناسی محک را بر مبنای اصول سلامت محور و سایکوآنکولوژی دانست و اظهار امیدواری کرد که با خدمات ارائه شده در بخش روانشناسی مؤسسه محک به تدریج بیمار و خانواده‌ی او سازگاری بیشتری با شرایط درمان پیدا کنند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha