لاغری و تناسب اندام، یکی از مهم‌ترین شاخصه‌های زیبایی است و در سلامتی جسمانی فرد نیز تأثیر به‌سزایی دارد؛ به همین دلایل لاغری تبدیل به دغدغه‌ مردم شده‌ است. بسیاری از افرادی که از چاقی رنج می‌برند، روش‌های زیادی را برای داشتن اندام ایده‌آل خود امتحان کرده و به‌علت بی‌تأثیر بودن آن‌ها، این روش‌ها را نیمه‌کاره رها کرده‌اند. در این مطلب به بررسی بهترین روش‌های رسیدن به وزن دلخواه می‌پردازیم تا بتوانید با توجه به وزن و وضعیت جسمانی خود، بهترین روش لاغری را برای کاهش وزن برگزینید

انواع روش‌های لاغری و تناسب اندام

انواع روش‌های لاغری و تناسب اندام

روش‌های زیادی برای دست پیدا کردن به تناسب اندام و وزن ایده‌آل وجود دارند که در این متن، بهترین روش‌ها را برای شما توضیح داده‌ایم:

رژیم متعادل و سالم داشته باشید

داشتن یک برنامه غذایی متعادل و سالم می‌تواند به شما در راستای کاهش وزن و داشتن اندام متناسب کمک کند. یک رژیم سالم، از وعده‌ها و میان‌وعده‌های مغذی و کم‌کالری تشکیل شده است. به این منظور، باید توجه داشته باشید که هر وعده غذایی از 50 درصد سبزیجات و میوه، 25 درصد غلات کامل و 25 درصد پروتئین تشکیل شده باشد و روزانه 25 الی 30 گرم فیبر از منابع مطمئن دریافت کنید. غذاهای زیر منابع سالم و خوبی برای استفاده در رژیم شما هستند:

  • میوه‌ها و سبزیجات تازه
  • ماهی
  • حبوبات
  • آجیل
  • غلات کامل مانند برنج قهوه‌ای یا نان سبوس‌دار
  • انواع دانه‌ها
  • بلغور جودو سر

همچنین، در رژیمی که به‌منظور کاهش وزن طراحی‌ شده است غذاهای زیر ممنوع هستند:

  • غذاهای تهیه و پخته‌شده با روغن، کره و شکر
  • گوشت قرمز چرب
  • شیرینی
  • نان سفید
  • غذاهای فرآوری‌شده
  • هرگونه سس بر پایه مایونز
  • هرگونه پنیر چرب مانند پنیر پیتزا

برای جلوگیری از ابتلا به کمبود ویتامین و مواد معدنی لازم بدن، سعی کنید انواع غذاهای مقوی و سالم را در برنامه غذایی خود جای دهید. بهتر است با مشورت پزشک از مولتی‌ویتامین‌های مناسب برای بدن خود نیز استفاده‌ کنید.

روزانه مقدار کالری دریافتی خود را یادداشت کنید

یادداشت کردن میزان کالری دریافتی، می‌تواند به تناسب اندام شما کمک کند. نظارت بر وعده‌های غذایی و توجه به عدد کالری، باعث پایبندی بیشتر شما به رژیم‌های لاغری می‌شود. اگر روزانه وزن خود را اندازه بگیرید و در کنار کالری مصرف‌شده یادداشت کنید، می‌توانید با تنظیم این دو مورد و متناسب‌سازی آن‌ها با یکدیگر کم‌کم به تناسب اندام دست پیدا کنید. همچنین، می‌توانید از اپلیکیشن‌های موبایل برای اندازه‌گیری کالری‌ها و یادداشت وزن روزانه استفاده‌ کنید. این تغییرات کوچک و موفقیت‌آمیز می‌توانند به شما برای ادامه رژیم و فرایند کاهش وزن انگیزه بدهند. برخی از افراد معتقدند که این روش، بهترین روش لاغری برای آنان بوده‌ است.

انواع روش‌های لاغری و تناسب اندام

به‌طور منظم ورزش کنید

در کنار رژیم، ورزش می‌تواند روند کاهش وزن را تسریع کند. با انجام فعالیت‌های ورزشی به سلامت جسمانی خود کمک می‌کنید و چربی بیشتری را می‌سوزانید. ورزش می‌تواند برای حفظ روحیه شما و هدفمندسازی رژیم‌غذایی و برنامه لاغری شما مفید باشد. اگر وقت یا حوصله باشگاه ندارید یا دارای انگیزه کافی نیستید، می‌توانید از فعالیت‌های کوچک شروع کنید و بدن خود را کم‌کم به این فعالیت‌ها و بیشتر کردن آن عادت دهید. فعالیت‌های زیر می‌توانند اولین قدم شما در این زمینه باشند:

  • رقصیدن
  • پیاده‌روی روزانه و سریع به‌مدت یک ساعت در روز یا حداقل 150 دقیقه در هفته
  • بالا و پایین رفتن از پله‌ها
  • بازی‌های ورزشی در فضای باز
  • طناب زدن
  • پارک کردن اتومبیل در مکانی دورتر از محل مورد نظر به‌منظور پیاده‌روی بیشتر

اگر در مورد سطح ایمنی ورزش انتخاب‌شده برای خود مطمئن نیستید یا احتمال ابتلا به بیماری خاصی در خود را می‌دهید که ممکن است ورزش برای آن مضر باشد، می‌توانید قبل از شروع ورزش با پزشک مشورت کنید.

برای اطلاع از کالری سوزانده‌شده توسط فعالیت‌های ورزشی و متناسب بودن آن با کالری دریافتی، می‌توانید از انواع اپلیکشن‌ها که به همین منظور طراحی ‌شده‌اند. استفاده‌کنید. معمولاً ورزش و رژیم به‌همراه یکدیگر، بهترین روش لاغری برای افراد جدی در این امر هستند.

انواع روش‌های لاغری و تناسب اندام

می‌توانید از انواع جراحی‌های لاغری استفاده‌ کنید

اگر روش‌های بالا برای شما بی‌نتیجه بودند، ممکن است استفاده از جراحی‌های لاغری بهترین روش لاغری برای شما باشد. قبل از انتخاب و انجام هر گونه جراحی لاغری، باید با متخصص مشورت کنید. متخصص به شما خواهد گفت که با توجه به میزان چاقی و وضعیت جسمانی‌تان، مجاز به انجام جراحی لاغری هستید یا خیر و همچنین شما را در انتخاب مناسب‌ترین جراحی برای شما یاری خواهد کرد. انواع جراحی‌های لاغری به شرح زیر هستند:

بالون معده

یکی از رایج‌ترین عمل‌های لاغری، بالون معده است. در این روش یک بالون سیلیکونی به‌منظور پر کردن معده و کاهش فضای خالی معده برای دریافت غذا، در معده قرار می‌گیرد. این بالون‌ها می‌توانند حس سیری را به‌مدت طولانی‌تری ایجاد کنند. این بالون‌ها حدود 6 ماه در معده شما قرار می‌گیرد و 15 درصد از اضافه‌وزن شما را کاهش می‌دهد. توجه داشته باشید که همه نمی‌توانند از این روش استفاده‌ کنند؛ اگر شاخص توده بدنی شما بین 30 تا 40 باشد این روش برای شما تایید می‌شود. همچنین، افراد مبتلا به رفلکس معده و افرادی که جراحی معده در گذشته داشته‌اند و همچنین افراد دارای فتق هیاتال مجاز به انجام این عمل نیستند و باید از گزینه‌های دیگر استفاده‌ کنند.

انواع روش‌های لاغری و تناسب اندام

اسلیو معده

از نظر برخی افراد، اسلیو معده بهترین روش لاغری است و بین مردم عادی و هنرمندان معروف بسیار پرطرفدار است. در این روش نسبت به بالون معده، کاهش وزن بیشتری صورت‌ می‌گیرد. طی این عمل 70 الی 80 درصد معده برداشته‌شده و تنها تکه‌ای از معده که شبیه و به‌اندازه یک موز است باقی می‌ماند. همچنین طبق تحقیقات انجام‌شده، عمل اسلیو معده نسبت به بالون معده نتایج مؤثرتر به‌همراه داشته است. همچنین اسلیو معده علاوه بر کاهش وزن چشمگیر، به بهبود بیماری‌های قلبی، دیابت، فشار خون بالا و رفع مشکلات ناباروری کمک می‌کند.

تزریقات معده

ترزیق به معده با انجماد عضلات معده، روند هضم غذا را کندتر می‌سازد و حس سیری طولانی‌تری را در افراد ایجاد می‌کند. این عمل برای کاهش وزن کم‌تر نسبت به دو عمل بالون و اسلیو معده انجام ‌می‌شود و کاهش وزن 5 الی 15 درصدی را به‌همراه دارد. همینطور نسبت به دو عمل گفته‌شده، کم‌تر تهاجمی است و می‌توانید هر 6 ماه یک‌بار آن را تکرار کنید. طبق گفته پزشکان، این روش 10 دقیقه طول می‌کشد و کاملاً بدون درد است. ممکن است این روش گزینه مناسبی برای بانوانی که پس از زایمان به‌اضافه وزن دچار شده‌اند باشد.

سخن پایانی

لاغری و تناسب اندام از مهم‌ترین شاخصه‌های زیبایی است و در روحیه افراد تأثیر زیادی می‌گذارد. روش‌های زیادی برای دست‌یافتن به وزن ایده‌آل وجود دارند که توصیه می‌شود ابتدا از رژیم و ورزش بهره بگیرید.

 در صورت بی‌نتیجه بودن روش‌های ساده و خانگی و همین‌طور در صورت علاقه به کاهش وزن سریع و بی‌بازگشت، احتمال دارد جراحی‌های لاغری بهترین روش لاغری برای شما باشند.

این جراحی‌ها اگر در یک کلینیک مجهز و معتبر و توسط پزشکان ماهر و حرفه‌ای انجام شوند، بدون عوارض هستند و بهترین نتیجه را از آن‌ها دریافت خواهید کرد.

 اگر خواهان انجام جراحی لاغری توسط بهترین جراح چاقی هستید میتوانید با مراجعه به سایت دکتر عبدالحسینی مراجعه کنید و از نحوه اخذ نوبت ویزیت پیش از عمل و نوبت جراحی لاغری آگاه شوید.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha