معاون درمان وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی تاکید کرد: تمامی بیمارستان‌های دولتی تحت پوشش دانشگاه‌های علوم پزشکی کشور موظف به پذیرش و درمان رایگان کودکان زیر هفت سال هستند، در غیر این صورت تخلف محسوب می‌شود.

الزام بیمارستان‌های دولتی برای پذیرش و درمان رایگان کودکان/ سامانه ۱۹۰ ثبت تخلف

به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایرنا،سعید کریمی افزود: درمان رایگان کودکان زیر هفت سال در بیمارستان های دولتی تحت پوشش دانشگاه‌های علوم پزشکی از اسفندماه سال گذشته کلید خورده است و هرگونه درمان سرپایی و بستری بدون پرداخت هزینه از جیب بیمار انجام می‌شود.

وی اظهار داشت: این برنامه مصوبه هیات دولت بوده و همه بیمارستان‌ها ملزم به رعایت آن هستند و اگر کودکی را پذیرش نکنند با آنها برخورد می‌شود.

کریمی تصریح کرد: مردم نیز در صورت تخلف موارد را به سامانه ۱۹۰ اطلاع دهند، البته دارو رایگان نبوده و جزو این برنامه نیست.

معاون وزیر بهداشت همچنین گفت: شیوه نامه نحوه اعمال درمان رایگان کودکان زیر هفت سال نیز به بیمارستان‌های مربوطه ابلاغ شده و منابع اجرای این برنامه در بیمه‌ها تخصیص یافته است زیرا سلامت کودکان در اولویت نظام بهداشت و سلامت کشور است.

محمد مخبر معاون اول رییس جمهور نهم اسفند ماه سال گذشته مصوبه رایگان شدن همه خدمات سرپایی و بستری شیرخواران و کودکان زیر هفت سال (به استثنای داروی سرپایی) و استفاده از مجموعه ابزار(کیت) تولید داخل غربالگری نوزادان در مراکز دولتی دانشگاهی را ابلاغ کرد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha