پنجشنبه ۱۸ تیر ۱۳۹۴ - ۱۱:۳۵
کد خبر: 154359

بیماری یک فرد در خانواده همه اعضا را درگیر می کند؛ حال اگر بیمار خانواده کودکی باشد که هنوزنمی داندعلت بیماری اش چیست وبه خوبی راه های مراقبت از خود را نمی داند وگاهی نیز به دلیل اقتضای سنی باید مراقبی با او همراهی کند وسنگ صبورش باشد، سختی بیشتر می شود.

سلامت نیوز: بیماری یک فرد در خانواده همه اعضا را درگیر می کند؛ حال اگر بیمار خانواده کودکی باشد که هنوزنمی داندعلت بیماری اش چیست وبه خوبی راه های مراقبت از خود را نمی داند وگاهی نیز به دلیل اقتضای سنی باید مراقبی با او همراهی کند وسنگ صبورش باشد، سختی بیشتر می شود.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از روزنامه خراسان، دیابت کودکان یکی از بیماری هایی است که چنین ویژگی هایی دارد وخانواده های بسیاری را با خود درگیر کرده است .خانواده هایی که وقتی پای صحبت هایشان می نشینی، درمی یابی که به لحاظ اخلاقی، عاطفی ومعرفتی چه قدر رشد کرده اند وچه زیبا از زمینه هایی که سبب بیماری دلبندشان شده است برای تعالی وبالندگی خانواده بهره گرفته اند. تقدیر این بود که در یکی از روزهای بهار در جمع خانواده های کودکان دیابتی در انجمن «مفتاح» باشم اما باز هم تقدیر این بود که مطلب در یکی از عزیزترین روزهای خدا در ماه رمضان چاپ شود .

انجمن «مفتاح» فقط به منظور آموزش به خانواده ها تشکیل شده است. اعضای این انجمن با شرکت در کلاس های آموزشی ضمن فراگیری راه های کنترل قند خون ، اطلاعا ت خود را در اختیار دیگران می گذارند؛ جمع صمیمی که سعی دارند به یکدیگر کمک کنند اما هزینه های بیماری ونیاز به مصرف چند نوبت دارو و رعایت رژیم غذایی سالم و... باعث شده است تا آن ها فشار بیشتری را تحمل کنند .آن ها از مشکلاتشان می گفتند و از خدماتی که این مرکز به آن ها ارائه می دهد؛ موسسه ای که "مفتاح " نام گرفته است تا مفتاحی باشد برای کودکان دیابتی ومفتاحی برای من وشما در این روزهای عزیز. منتظر نباشیم تا سرو کارمان به مفتاح بیفتد ،کمکی کنیم تا کمکمان کنند ،دستی را به مهربانی در دست بگیریم تا در بزنگاه ها، دست های زیادی به سویمان دراز شود ، همان طور که در این روزها گناهان را می بخشند، حسنات وخیرات را هم چند برابر محاسبه می کنند.


نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha