بهترین روغن زیتون فرابکر روغنی است که دارای ویژگی ها و ملاک های در نظر گرفته شده از طرف متخصصان فن تغذیه باشد.

راهنمای خرید روغن زیتون فرابکر


امروزه برندهای متفاوت داخلی و خارجی انواع روغن زیتون فرابکر را تولید و با برچسب بهترین روغن زیتون فرابکر وارد بازار عرضه می کنند. در این نوشتار سعی شده شما را با ملاک ها و ویژگی های یک روغن زیتون فرابکر با کیفیت آشنا کنیم تا بتوانید یک خرید روغن زیتون فرابکر عالی داشته باشید.

آشنایی با انواع روغن زیتون

بهتر است قبل از هر چیز یک آشنایی مختصر و مفید با انواع روغن زیتون تولید شده داشته باشیم. روغن زیتون در سه دسته ی

  • روغن زیتون تصفیه شده
  • روغن زیتون فرابکر
  • روغن زیتون بکر

که هر کدام از انواع روغن زیتون خواص و ویژگی های مخصوص به خودشان را دارا می باشند.

ویژگی های انواع روغن زیتون

اگر بخاهیم به صورت کلی یک شناخت مختصر و مفید پیرامون ویژگی های انواع روغن زیتون داشته باشیم. باید گفت:

1-روغن زیتون تصفیه شده

  • یک روغن کاملا بی بو
  • و از آن جایی که بوی زیتون از این روغن کاملا استخراج شده است متاسفانه طی مراحل تولید دستخوش برخی فرایند های صنعتی و شیمیایی شده است.

2- روغن زیتون فرابکر

- یک روغن خالص و سالم

- روغنی که طی مراحل تولید هیچ گونه فرایند شیمیایی و صنعتی روی آن اعمال نشده است.

- عطر و بوی روغن زیتون به خوبی در آن قابل استشمام است.

-هیچ گونه طعم دهنده و افزودنی به این نوع روغن اضافه نشده است

- نسبت به سایر روغن زیتون های موجود اسیداولئیک کمتری دارد.

-مطلقا حرارت و گرما ندیده است

بنابر این از منظر متخصصان تغذیه و کارشناسان علوم تغذیه روغن زیتونی فرابکری که این ویژگی ها را داشته باشد به عنوان بهترین روغن زیتون فرابکر نام می گیرد.

3-روغن زیتون بکر

  • یک روغن تصفیه نشده است
  • هیچ گونه حرارت گرم ندیده است( همین امر موجب حفظ خواص روغن زیتون شده است)
  • در تهیه ی این روغن از هیچ گونه ماده ی صنعتی و شیمیایی استفاده نشده است.
  • طعم ملایم تری نسب به روغن زیتون فرابکر دارد.
  • نسبت به روغن زیتون فرابکر اسید اولئیک بیشتری دارد.
  • از نظر میزان آنتی اکسیدان موجود در این نوع روغن تفاوت چندانی با بهتری روغن زیتون فرابکر تولید شده ندارد.

باتوجه به مطالب ذکر شده پیرامون خواص و ویژگی های انواع روغن زیتون این شما هستید که باید یک انتخاب به جا و شایسته داشته باشید. در این قسمت مطالب مفیدی و قابل تاملی نیز پیرامون بهترین روغن زیتون فرابکر نیز بیان شد. بهترین روغن زیتون چه روغنی است؟

از نظر متخصصان علم تغذیه و پزشکان بهترین روغن زیتون روغن زیتون فرابکر است. چرا که تمام خواص فوق العاده در این نوع روغن زیتون حفظ شده است و قیمت روغن زیتون فرابکر با توجه به هزینه های گزاف مصارف روزمره مواد خوراکی بی خاصیت بسیار مقرون به صرفه است.

روغن زیتون فرابکر

چرا روغن زیتون فرابکر؟

ممکن است این سوال برای شما مطرح شده باشد که چرا مانور اصلی این نوشتار بیشتر پیرامون روغن زیتون فرابکر و بهترین روغن زیتون فرابکر است. و این در حالی است که روغن زیتون فرابکر عطر و بوی زیادی در خود جای داده وهمین امر موجب شده که این نوع روغن زیتون جایگاه خاصی در سبد غذایی مردم نداشته باشد. علت کمرنگ شدن این نوع روغن با ارزش به دلیل پایین بودن سطح آگاهی افراد از خواص این نوع روغن است. روغن تولید شده اگر بهترین روغن زیتون فرابکر باشد بنابراین  

  • اسیداولئیک پایین تری دارد
  • حرارت ندیده است
  • تمام خواص خودش را حفظ کرده است
  • منبع غنی از آنتی اکسیدان است.
  • روغن بسیار سبکی برای کبد و قلب محسوب میشود

و اگر علت عدم استقبال از این روغن صرفا به خاطر بوی نامطبوع روغن زیتون باشد اتفاقا مشکل بوی این روغن از طریق تولید خاصی که برخی برندها انجام داده اند به راحتی حل شده است. به گونه ایی که بوی این روغن را بسیار مطبوع و قابل پذیرش نموده اند. به عنوان نمونه روغن زیتون سالماطور بهترین روغن زیتون فرابکر را با بهترین و دلنشین ترین عطر زیتون (بوی علف و سبزیجات تازه) تولید و عرضه نموده است.

علت بوی نامطبوع روغن زیتون فرابکر چیست؟

برخی از برندها توانسته اند بوی نامطلوب این نوع روغن را به بوی مطبوع و خوشایند سبزیجات تازه و علف تازه تغییر بدهند.اگر روغن زیتون خریداری شده بهترین روغن زیتون فرابکر باشد به طور قطع این بو قابل استشمام است.

علت اصلی بوی نامطلوب روغن زیتون فرابکر به دلیل استفاده از زیتون نامرغوب و خراب شده و کپک زده است. بنابر این اگر روغن زیتون فرابکر تولید شده از مواد درجه ی یک باشد نه تنها شما از بوی خوش ابن روغن منتفع می شوید بلکه از تمام خواص و ویژگی های بهترین روغن زیتون فرابکر نیز بی بهره نخواهید ماند.

روغن زیتون فرابکر خوب چه ویژگی هایی دارد؟

 و اما در انتها لازم است به برخی ویژگی های بهترین روغن زیتون فرابکر اشاره ایی داشته باشیم.  بنابر این روغن زیتونی ارگانیک و با کیفیت است که برای تولید:

  • از مواد درجه یک برای تولید استفاده شود. (بهترین زیتون در ایران زیتون رودبار می باشد).
  • استفاده از ظروف با کیفیت برای حفظ و نگهداری هر چه بهتره محصول تولید شده.
  • ارگانیک بودن
  • تولید تازه و به روز
  • برخورداری از قیمت مناسب
  • در دسترس بودن

را دارا باشد.

نکته:

 ذکر یک نکته در اینجا لازم و ضروریست: اینکه شما می توانید در صورت دسترسی به تولید کننده ی روغن زیتون فرابکر، به راحتی در محل حضور پیدا کرده و از نزدیک با نحوه ی تولید و میزان کیفیت محصول تولید شده اطمینان حاصل نمایید.شاید این سوال در ذهن شما مطرح شود که چگونه امکان حضور در محل تولیدوجود دارد؟ در پاسخ باید گفت: به عنوان نمونه در شهر اصفهان تولید کنندگان مختلفی مثل سالماطور این امکان را برای مشتریان خود فراهم کرده. که سیر تولید انواع روغن زیتون به روز و در مقابل دید مشتری صورت پذیرد. و شما از این طریق می توانید به راحتی بهترین روغن زیتون را در دسترس خود داشته باشید. 

خرید روغن زیتون فرابکر

خرید روغن زیتون فرابکر از کجا؟

سالماطور یکی از تولیدکننده های روغن زیتون فرابکر جلوی چشم مشتری است که خرید روغن زیتون فرابکر از این فروشگاه اینترنتی یک معامله برد برد است.

و اما کلام آخر

در انتها امیدواریم که این نوشتار اینقدر جامع  و کامل باشد که شما بتوانید به راحتی و در کوتاه ترین زمان ممکن بهترین روغن زیتون فرابکر را تهیه و از خواص کم نظیر آن استفاده نمایید. فراموش نکنید آنچه باعث به وجود آمدن حس اعتماد و اطمینان به یک محصول می شود. قبل از هر چیز علم و آگاهی در مورد خود محصول می باشد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha