سخنگوی سازمان انتقال خون از اهدای خون یک میلیون و ۱۶۴ هزار و ۹۴۲ نفر در بازه زمانی بهار و تابستان ۱۴۰۲ خبر داد که این میزان بیش از ۲ درصد نسبت به مدت مشابه سال گذشته افزایش داشته است.

اهدای خون بیش از یک میلیون نفر در بهار و تابستان امسال

به گزارش سلامت نیوز به نقل از وبدا، بشیر حاجی بیگی روز یکشنبه افزود: استان لرستان با بیش از ۳۵ درصد، استان خراسان شمالی با ۱۷ درصد و استان چهار محال و بختیاری با ۱۳ درصد، بالاترین رشد آمار اهدای خون را در این بازه زمانی به خود اختصاص داده است.

وی اظهار داشت: استان سمنان نیز با ثبت حدود ۶۸ درصد اهدای مستمر از آمار کل اهدای خون، از این منظر پیشتاز دیگر استان‌های کشور بوده است و استان یزد با ۶۴ درصد، استان گلستان با بیش از ۶۱ درصد و استان قم با بیش از ۶۰ درصد، بالاترین شاخص اهدای خون مستمر را به خود اختصاص داده است؛ حال آنکه در این ۶ ماه شاخص اهدای مستمر در کشور بیش از ۵۳ درصد بوده است که نسبت به سال گذشته در همین بازه زمانی افزایش یافته است.


حاجی بیگی، شبکه ملی خون رسانی را در این بازه زمانی بسیار فعال توصیف کرد و افزود: میزان ۱۰۴ هزار و ۸۴۵ واحد خون در این شبکه ملی برای برقراری توازن میزان تولید و مصرف خون در استان‌های کشور توزیع شده است که نسبت به مدت مشابه سال گذشته افزایش چشمگیری نشان می‌دهد.

بانوان لرستانی همچنان پیشتاز در اهدای خون

وی با اشاره به شاخص بیش از چهار درصدی اهدای بانوان در کشور در ۶ ماهه اول امسال، تصریح کرد: در این مدت، استان لرستان در شاخص اهدای بانوان نزدیک به ۹ درصد از سهم کل اهدای خون را ثبت کرده و از سایر استان‌ها موفق‌تر بوده است که پس از آن، استان خراسان شمالی با شاخصی نزدیک به ۸ درصد و استان خراسان جنوبی با شاخصی نزدیک به ۷ درصد در رتبه‌های بعدی قرار دارند.

سخنگوی سازمان انتقال خون ضمن تقدیر از همه هموطنانی که اهدا کننده خون یا مروج آن هستند، گفت: در ۶ ماهه دوم سال که شاهد تغییرات جوی و شیوع بیماری‌های فصلی و برودت هوا هستیم، همچون همیشه امیدواریم برنامه منظم اهدای خون هموطنان، پشتیبان محکمی برای بیماران نیازمند به خون باشد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha