یک پرستار اورژانس پس از آنکه در محل ماموریت حضور یافت مورد ضرب و شتم شدید قرار گرفت.

تصویر تاسف برانگیز صورت خونین پرستار اورژانس

به گزارش سلامت نیوز عدم امنیت پرستاران در حین خدمت بخصوص در اورژانس سالها مورد انتقاد فعالین نظام سلامت کشور قرار گرفته است ولی توجه چندانی به این موضوع نشان داده نشده.

اتفاقات و تصاویری که حالا با وجود فضای مجازی موجب حیرت مردم میشود و اگر قانون بازدارنده‌ای در این‌باره وجود داشته باشد، شاید بتوان جلوی این اتفاقات را گرفت. قوانین حقوقی در قبال بی‌حرمتی و ضرب و شتم کادر درمان 6ماه حبس و مجازات را درنظر گرفته که بازدارندگی کافی ندارد.کما اینکه خود کادر درمان هم به دلیل ملاحظات انسانی که با بیمار و همراهانش دارند کمتر حاضر میشوند دست به شکایت ببرند. ضرب و شتم کادر درمان و توهین فیزیکی و کلامی به آنها در دراز مدت میتواند اثرات جبران ناپذیری به نظام سلامت کشور بزند. شاید یکی از دلایل مهاجرت گسترده کادر درمان همین عدم امنیت باشد.

تصویر زیر کارشناس موتورلانس اورژانس تهران است که برای رسیدگی به وضعیت فردی اعزام میشود اما مورد ضرب و شتم واقع شده و صورتش اینگونه خونین میشود.

تصویر تاسف برانگیز صورت خونین پرستار اورژانس
ارسلان قادری،کارشناس اورژانس که مورد ضرب و شتم قرار گرفته.

این تنها یک مورد از صدها خشونتی است که علیه کادر درمان اعمال می‌شود. از میان تمام نیروهای درمان، پرستاران اورژانس به‌دلیل حضور سریع‌تر و مستقیم‌تر بر بالین بیمار، بیش از پزشکان و پرستاران، در معرض انواع خشونت‌های کلامی و فیزیکی قرار دارند.

هرچند فرهنگسازی در این مسائل حرف اول را میزند اما وقت آن هم نرسیده که قوه قانونگذار برای حمایت از این قشر فرهیخته و زحمتکش در قانون های موجود تجدید نظری داشته باشد؟

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha