ماینده مردم تهران در مجلس با تاکید بر ضرورت افزایش بودجه محیط زیست برای مبارزه با آلودگی هوا، گفت: دولت بر دستگاه های مرتبط با آلودگی هوا تسلط ندارد.

بودجه محیط زیست برای مبارزه با آلودگی هوا کافی نیست

سلامت نیوز:نماینده مردم تهران در مجلس با تاکید بر ضرورت افزایش بودجه محیط زیست برای مبارزه با آلودگی هوا، گفت: دولت بر دستگاه های مرتبط با آلودگی هوا تسلط ندارد.


به گزارش سلامت نیوز به نقل از خانه ملت،پروانه مافی، درباره چگونگی تعیین تکلیف معضل آلودگی هوا در کشور، گفت: آلودگی هوا مشکل شماره یک کشور است، به نظر می رسد برای حل این مسئله باید در گام نخست سطح سازمانی محیط زیست ارتقاء پیدا کرده و از دولت فراتر رود؛ یعنی سازمانی که مسئولیت محیط زیست را برعهده دارد باید درحوزه حاکمیت تعریف شود.

نماینده مردم تهران، ری، شمیرانات، اسلامشهر و پردیس در مجلس شورای اسلامی، افزود: بسیاری از دستگاه‌هایی که باید درحوزه آلودگی هوا و سایر آلودگی‌های محیط زیستی مداخله کنند از حوزه قدرت دولت خارج هستند یعنی دولت بر این دستگاه ها تسلط جدی ندارد بنابراین باید سطح سازمان حفظ محیط زیست از دولت فراتر رود.

وی تاکید کرد: همچنین رفع آلودگی هوا باید به عنوان یک اولویت مهم در راس مسائل کشور قرار گیرد، نه اینکه در یک روز و در یک مقطع خاص با توجه به شرایط پیش آمده به آن پرداخته شود و پس از آن، مشکل آلودگی هوا به فراموشی سپرده شود؛ از سوی دیگر به بودجه آلودگی هوا باید توجه اساسی شود.

مافی با بیان اینکه بودجه فعلی سازمان محیط زیست برای رفع آلودگی های عظیم هوا، خاک و آب کافی نیست، تصریح کرد: افزایش بودجه محیط زیست برای مهار مشکلات موجود از اولویت‌های مهم است که باید به این موضوع نیز توجه شود، البته در زمان بررسی لایحه بودجه سال آینده به افزایش بودجه سازمان محیط زیست ورود جدی خواهیم کرد زیرا درحال حاضر آلودگی هوا مشکلات بسیاری را به لحاظ تنفسی برای مردم به وجود آورده است.

این نماینده مردم درمجلس دهم با اشاره به اینکه تنفس از حقوق اولیه مردم است، گفت: با افزایش بودجه سازمان محیط زیست می‌توان با آلودگی هوا مبارزه کرد البته دربودجه های سالانه برای رفع آلودگی هوا بودجه ای درنظر گرفته می شود اما این بودجه کافی نیست، ضمن اینکه درزمان بررسی یک ماده از  لایحه برنامه ششم پیشنهاد شد که از محل عوارض آلاینده ها 20 درصد به اداره کل محیط زیست هر استان داده شود که البته موفق به کسب آرای لازم نشد.

نایب رییس کمیسیون شوراها و امور داخلی کشور در مجلس شورای اسلامی افزود: در تلاشیم در لایحه بودجه 96 اعتبارات محیط زیست برای مبارزه با آلودگی هوا را افزایش دهیم.


برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha