دکتر علیرضا مرندی، رئیس فرهنگستان علوم پزشکی، با انتقاد از مصوبه افزایش ظرفیت پذیرش دانشجویان پزشکی، آن را غیرکارشناسی توصیف کرد و هشدار داد که این تصمیم به دلیل کمبود زیرساخت‌های آموزشی و اساتید، می‌تواند به کیفیت آموزش پزشکی آسیب جدی وارد کند. وی از مقامات دولتی خواست تا برای لغو این مصوبه اقدام کنند.

مصوبه افزایش ظرفیت پزشکی کارشناسی نشده است

به گزارش سلامت نیوز از ایسنا دکتر علیرضا مرندی، رئیس فرهنگستان علوم پزشکی، از مصوبه افزایش ظرفیت پذیرش دانشجویان پزشکی انتقاد کرد و آن را «غیرکارشناسی» دانست. وی اظهار داشت که این تصمیم بدون بررسی‌های دقیق اتخاذ شده و می‌تواند به کیفیت آموزش پزشکی لطمه بزند.

🔹 مرندی با اشاره به عدم وجود تعداد کافی اساتید و فضای آموزشی در دانشگاه‌ها گفت: "در برخی موارد حتی دانشجویان پزشکی در پارکینگ‌ها پذیرش می‌شوند." وی همچنین تاکید کرد که افزایش پذیرش دانشجویان پزشکی در شرایط فعلی به دلیل نبود زیرساخت‌های لازم، مشکلات زیادی را به وجود خواهد آورد.

🔹 رئیس فرهنگستان علوم پزشکی خواستار تلاش بیشتر رئیس‌جمهور و وزیر بهداشت برای لغو این مصوبه شد و افزود که اگرچه وزیر بهداشت به عضویت شورای عالی انقلاب فرهنگی درآمده، اما این کافی نیست و نیاز به بررسی‌های تخصصی بیشتری وجود دارد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha