انجمن داروسازان ایران با انتقاد از صدور مجوز جدید برای داروخانه‌های جمعیت هلال احمر در کرمانشاه، این تصمیم را ظلمی به فارغ‌التحصیلان جوان و نقض قوانین دولتی دانست و خواستار لغو فوری آن شد.

فعالیت داروسازی مغایر اساسنامه هلال احمر است

در یک اقدام جنجالی، انجمن داروسازان ایران به صدور مجوز جدید برای تأسیس داروخانه‌های جمعیت هلال احمر در استان کرمانشاه اعتراض کرد و این تصمیم را تهدیدی جدی برای حقوق فارغ‌التحصیلان داروسازی و امنیت شغلی آنها توصیف کرد. این انجمن در نامه‌ای رسمی به رئیس جمهور و رییس کمیسیون بهداشت مجلس و ریاست سازمان غذا دارو ، دلایل قوی خود را برای مخالفت با این اقدام بیان کرد و خواستار لغو فوری آن شد.

انجمن داروسازان ایران در این نامه، چندین دلیل کلیدی برای اعتراض خود ذکر کرده است:

  1. تخلف از قوانین: این انجمن معتقد است که صدور مجوزهای جدید برای داروخاه‌های هلال احمر با سیاست‌های دولت در خصوص کاهش تصدی‌گری و افزایش ظرفیت‌های بخش خصوصی در تضاد است.

  2. ظلم به فارغ‌التحصیلان: صدور این مجوزها، به باور اعضای انجمن، فرصت‌های شغلی برای داروسازان جوان را محدود کرده و نشان‌دهنده نادیده گرفتن زحمات و تلاش‌های این قشر از جامعه است.

  3. ایجاد نیاز کاذب: انجمن تأکید کرده است که ایجاد نیاز کاذب برای داروخانه‌های هلال احمر در کرمانشاه، بهانه‌ای برای دور زدن قوانین و افزایش تصدی‌گری دولت به شمار می‌آید.

  4. تضاد با اساسنامه هلال احمر: فعالیت در حوزه داروسازی از نظر این انجمن، مغایر با اصول و اساسنامه جمعیت هلال احمر است و می‌تواند منجر به بروز مشکلات جدی در ارائه خدمات دارویی شود.

فعالیت داروسازی مغایر اساسنامه هلال احمر است

انجمن داروسازان ایران در پایان نامه خواستار لغو تصمیم مربوط به صدور مجوز برای داروخانه‌های هلال احمر در کرمانشاه شده است.همچنین درخواست برای عدم صدور مجوزهای جدید برای داروخانه‌های هلال احمر در آینده نیز در این نامه به وضوح ذکر شده و بر  لزوم بهره‌برداری از توانمندی‌های داروسازان جوان برای ارائه خدمات دارویی در سطح کشور تاکید شده است.

انجمن داروسازان ایران با این اقدام، سعی در حمایت از حقوق داروسازان جوان و جلوگیری از افزایش تصدی‌گری دولت در این حوزه دارد. این انجمن بر این باور است که تصمیم اخیر به ضرر بیماران و اقتصاد کشور خواهد بود و نیازمند واکنش سریع و مؤثر از سوی مقامات دولتی است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha