مدیرکل دفتر طب ایرانی و مکمل وزارت بهداشت از مشارکت ایران در تدوین پیش‌نویس سند استراتژی طب سنتی سازمان جهانی بهداشت برای سال‌های ۲۰۲۵ تا ۲۰۳۴ خبر داد و بر تلاش‌ها برای بین‌المللی‌سازی طب ایرانی تأکید کرد.

ایران در تدوین پیش‌نویس سند استراتژی طب سنتی سازمان جهانی بهداشت نقش فعالی ایفا کرد

به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایسنا،مدیرکل دفتر طب ایرانی و مکمل وزارت بهداشت، دکتر نفیسه حسینی یکتا، اعلام کرد که ایران به‌عنوان یکی از کشورهای فعال در تدوین پیش‌نویس سند استراتژی طب سنتی سازمان جهانی بهداشت مشارکت داشته است. این پیش‌نویس در نشستی به میزبانی ریاض، با حضور دکتر آرمان زرگران، مشاور بین‌الملل دفتر طب ایرانی و مکمل به عنوان نماینده ایران و کارشناسان دیگر از کشورهای عضو منطقه مدیترانه شرقی، بررسی و نهایی شد.

حسینی یکتا گفت: "در این نشست مقامات بلندپایه‌ای از جمله رئیس واحد طب سنتی، مکمل و تلفیقی سازمان جهانی بهداشت و نمایندگان دفتر منطقه‌ای مدیترانه شرقی حضور داشتند." او افزود که این سند بعد از جمع‌بندی نظرات نواحی ۶گانه سازمان جهانی بهداشت برای تصویب نهایی در ماه مه سال آینده میلادی به مجمع جهانی این سازمان ارائه خواهد شد.

مدیرکل دفتر طب ایرانی و مکمل همچنین به برگزاری سمپوزیوم بین‌المللی در آذرماه سال جاری اشاره کرد و آن را نقطه عطفی در ایفای نقش راهبردی ایران در زمینه طب سنتی دانست. این سمپوزیوم از یکم تا سوم آذرماه ۱۴۰۳ با حضور اساتید و مقامات طب سنتی از کشورهای مختلف در بیمارستان قلب تهران برگزار خواهد شد.

حسینی یکتا تصریح کرد: "ما تلاش‌های زیادی در راستای بین‌المللی‌سازی طب ایرانی داریم، چراکه این طب یکی از قوی‌ترین و کهن‌ترین طب‌های سنتی دنیاست که سازمان جهانی بهداشت آن را به رسمیت شناخته است."

این فعالیت‌ها و همکاری‌ها نشان‌دهنده عزم جدی ایران در بهبود و ترویج طب سنتی و مکمل در سطح جهانی است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha