سازمان هواشناسی کشور از وقوع رگبار باران، وزش باد شدید و احتمال گرد و خاک در ۱۳ استان کشور در روزهای پایانی شهریور ماه و اولین روزهای پاییز خبر داد. در این مدت، شرایط جوی برخی مناطق کشور ناپایدار خواهد بود.

هشدار هواشناسی: باد و باران در ۱۳ استان کشور در روزهای پایانی تابستان

به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایسنا،صادق ضیاییان، رئیس مرکز ملی پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوای سازمان هواشناسی، اعلام کرد که در روزهای پایانی شهریور ماه و آغاز مهر، برخی مناطق کشور شاهد رگبار باران، وزش باد شدید و در برخی نقاط خیزش گرد و خاک خواهند بود.

وی با اشاره به شرایط جوی روزهای پنج‌شنبه و جمعه (۲۹ و ۳۰ شهریور)، گفت: در استان‌های آذربایجان غربی، آذربایجان شرقی، اردبیل، گیلان، مازندران و دامنه و ارتفاعات استان‌های زنجان، قزوین، البرز، تهران، سمنان و همچنین برخی مناطق خراسان شمالی، خراسان رضوی و خراسان جنوبی، افزایش ابر، بارش رگباری باران همراه با رعد و برق و وزش باد شدید موقتی پیش‌بینی می‌شود. این ناپایداری‌ها ممکن است در برخی مناطق منجر به خیزش گرد و خاک شود.

ضیاییان همچنین افزود: در روز پنج‌شنبه (۲۹ شهریور)، در نوار شرقی، غرب، جنوب‌غرب، بخش‌هایی از مرکز و دامنه‌های جنوبی البرز نیز وزش باد و خیزش گرد و خاک در برخی ساعات قابل انتظار است. همچنین از روز جمعه (۳۰ شهریور) تا دوشنبه (۲ مهر)، این شرایط در نوار شرقی و برخی مناطق غربی ادامه خواهد داشت.

وی با بیان اینکه روز شنبه (۳۱ شهریور)، مناطقی از آذربایجان غربی، آذربایجان شرقی و اردبیل شاهد بارش باران، رعد و برق و وزش باد خواهند بود، اضافه کرد: در گیلان، مازندران، گلستان و خراسان شمالی نیز بارش‌های پراکنده رخ خواهد داد.

رئیس مرکز ملی پیش‌بینی هواشناسی در مورد وضعیت جوی روز یکشنبه (یکم مهر)، اولین روز از فصل پاییز، اظهار داشت: در شمال استان آذربایجان غربی نیز افزایش ابر، بارش باران، رعد و برق و وزش باد شدید موقتی پیش‌بینی می‌شود.

وی همچنین خاطرنشان کرد: در روز دوشنبه (۲ مهر)، بارش‌های پراکنده در استان‌های گیلان، مازندران و گلستان ادامه خواهد داشت و دریای خزر، خلیج‌فارس و شرق دریای عمان نیز در این ایام مواج خواهند بود.

در ادامه ضیاییان به شرایط جوی پایتخت اشاره کرد و گفت: برای روز جمعه (۳۰ شهریور)، آسمان تهران کمی ابری همراه با وزش باد و در برخی ساعات افزایش باد و احتمال گرد و خاک پیش‌بینی می‌شود. دمای تهران در این روز بین ۳۰ تا ۲۱ درجه سانتیگراد خواهد بود. روز شنبه (۳۱ شهریور)، آسمان کمی ابری همراه با وزش باد و دمای بین ۳۱ و ۱۹ درجه سانتیگراد پیش‌بینی شده است.

در پایان، وی به گرمای هوای اهواز اشاره کرد و اظهار داشت که اهواز با دمای ۳۹ درجه سانتیگراد گرم‌ترین مرکز استان در ۲۴ ساعت آینده خواهد بود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha