رییس سازمان غذا و دارو، از دوران مقابله با ویروس کرونا به عنوان مجاهدت ماندگار پزشکان نام برد.

مجاهدت ماندگار پزشکان در مقابله با ویروس کرونا

به گزارش سلامت نیوز به نقل ازمهر، در متن پیام سید حیدر محمدی، آمده است: یکم شهریور ماه هرسال مصادف با زاد روز حکیم و طبیب نامدار ایرانی ابوعلی سینا با نام و خاطره پزشک و جامعه پزشکی همراه گردیده است.

تاریخ پزشکی به ویژه در ایران عزیزمان، صحیفه‌ای گسترده از ایثار، مجاهدت و جانفشانی در راه هم نوعان است. هیچ کسوت و جامه‌ای بیش از پزشک بودن نمی‌تواند فرصت ایفای مسئولیت و یا تعهد را برای نوع انسان مقدر کند.

مراقبت از دردمند، نیاز به مهارت فنی، دانش و اطلاعات علمی و درک انسانی دارد و پزشک است که با بهره گیری از شجاعت، تواضع و عقلانیت خود، خدمتی منحصر به‌فرد را برای همنوعانش فراهم می‌کند و عمارتی ماندگار از صفات ممتاز در درون خود بر پا می‌سازد.

جامعه پزشکی ایران در مسیر رسالت خود، در طول ماه‌های گذشته با صف آرایی و مبارزه‌های قهرمانانه و شهادت گونه در عرصه‌های دفاع مقدس، علم و نوآوری و به ویژه مجاهدت ماندگار در مقابله با ویروس کرونا، یک بار دیگر نام و آوازه خود را در دل‌ها و جان مردم ایران اسلامی طنین انداز و جاودانه ساخت.

امسال روز پزشک با اربعین حسینی، ماه اظهار ارادت و سر سپردگی بر آستان حضرت حسین بن علی (ع) طبیب دل‌های عاشق، همراه است. به یمن این ایام برای روح قدسی سپیدپوشان سپید اندیش حاضر و سفر کرده طلب رحمت و رضوان الهی می‌کنیم.

ضمن تبریک و بزرگداشت روز پزشک و ادای احترام به مقام شامخ پزشکان کشورمان، از خداوند منان برای همه این نیکوسرشتان فداکار، آرزوی سلامت و موفقیت در خدمت روزافزون به آحاد جامعه را مسئلت دارم.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha