چند روزی است که خبر خودکشی یک پزشک متخصص جوان در رسانه ها دست به دست می شود؛ خبری که منابع رسمی هنوز درباره آن اظهار نظر نکرده‌اند. با این حال برخی با وجود فقدان اطلاعات دقیق درباره این حادثه تلخ، به گزارش هایی اشاره می کنند که در آن ادعا شده از سال ۱۴۰۰ تا ۱۴۰۱، سیزده رزیدنت خودکشی کرده‌اند.

آخرین جزئیات از خودکشی دکتر شعله توکلی فوق تخصص ریه

به گزارش سلامت نیوز به نقل از اقتصادنیوز، منابع غیررسمی اعلام کردند روز یکشنبه سوم تیرماه دکتر شعله توکلی شیراجی متخصص داخلی و فوق تخصص اختلالات ریوی بیمارستان «شریعتی» تهران به زندگی خود پایان داده است.

این پزشک متخصص که حدود ۸ سال پیش طرح عمومی را در بیمارستان ۱۲ فروردین کهنوج واقع در استان کرمان گذرانده بود، در حال پایان دوره فوق تخصصی ریه بود. اول تیرماه نیز خبری با همین مضمون منتشر شد، فرشاد زبرجدیان یکی از اینترن‌های پزشکی ورودی بهمن ۱۳۹۶ دانشگاه علوم پزشکی همدان با اقدام به خودکشی به زندگی خود پایان داد.


خبر این مرگ درحالی دست به دست می شود که در اوایل فروردین ماه نیز خبر آمد که دکتر پرستو بخشی متخصص قلب و عروق در شهرخرم آباد به زندگی خود پایان داده و یکماه پس از آن نیز رسانه ها از مرگ سمیرا آل سعیدی، فوق تخصص روماتولوژی خبر دادند؛ پزشکی که گفته می شود او نیز به زندگی خود پایان داده است.

دادستان عمومی و انقلاب دلفان در همان زمان اعلام کرد: طبق نظریه پزشکی قانونی علت مرگ مرحومه " پرستو بخشی " پزشک متخصص قلب و عروق بیمارستان ابن سینای این شهرستان، مسمومیت دارویی و عوارض ناشی از آن تشخیص داده شده است.

شهریورماه سال گذشته نیز علی سلحشور نماینده پزشکان متخصص با اشاره به اینکه «از سال ۱۴۰۰ تا ۱۴۰۱، سیزده رزیدنت خودکشی کرده‌اند» گفته بود: «رزیدنت‌ها با حقوق ناچیز و بدون بیمه و سنوات مجبورند کار سنگین انجام بدهند و با این وضعیت، امیدِ چندانی به آینده ندارند».

مشاور اجتماعی سازمان نظام پزشکی نیز چندی قبل هشدار داده بود : «سرعت خودکشی در میان پزشکان و رزیدنت‌ها صعودی شده و احتمال دارد که به زودی نرخ خودکشی پزشکان در ایران از سایر کشورها پیشی بگیرد.»

محمد میرخانی مشاور اجتماعی سازمان نظام پزشکی تاکید کرده بود: «ما در حال حاضر در ابتدای موج گذار از مهاجرت‌ها و خودکشی‌های جامعه پزشکی هستیم. این مقدمه شرایط کنونی است و به نظر من ماحصل سال‌های سال مدیریت غلط درمانی است که اگر جلوی این روند گرفته نشود، ادامه پیدا می‌کند. در چنین فضایی اصلاحات جوابگو نیست و نیاز به تحول است.»

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha