معاونت آموزشی وزارت بهداشت سقف کشیک دانشجویان دوره دستیاری در بیمارستان‌های آموزشی را اعلام کرد بر این اساس حداقل کشیک آنها در ماه ۶ و حداکثر کشیک نیز ۱۲ شب در ماه است.

دانشجویان دستیاری چند شب در ماه کشیک می‌مانند؟

به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایسنا، طبق تصمیم معاونت آموزشی وزارت بهداشت سقف کشیک دانشجویان دوره دستیاری در بیمارستان های آموزشی در ماه مشخص شد. بر این اساس دانشجویان سال اول دستیاری ۱۲ شب، سال دوم ۱۰، سال سوم ۸ و سال چهارم ۶ شب در ماه باید کشیک بدهند.

بیش از این ابوالفضل باقری‌فرد اعلام کرده بود؛ این تصمیم با توجه به مفاد موضوع ۱۶ و اصلاح تبصره ۲ بند۲-۲ در ضوابط کشیک دستیاران مصوب نود و یکمین نشست شورای آموزش پزشکی و تخصصی گرفته شده و مدیران گروه یا رؤسای بخش‌های مربوطه موظف به رعایت سقف تعداد کشیک‌های موظف دستیاران هستند.

براساس مفاد ماده ۳۵ مصوبات چهل و هفتمین نشست شورای آموزش پزشکی و تخصصی، حضور اجباری دستیاران در بخش آموزشی مربوطه، در روزهای پس از کشیک تا ساعت ۱۶:۳۰ خواهد بود و حضور دستیاران کشیک بعد از ساعت ۱۶:۳۰ در بیمارستان به هر دلیلی غیرقانونی است.

برمبنای مفاد تبصره ۴ موضوع ۶ مصوبات نود و هفتمین نشست شورای آموزش پزشکی و تخصصی، برنامه‌ کشیک دستیاران باید به نحوی باشد که دو توالی کشیک آنها، دو کشیک پشت سرهم نباشد.

در صورت هرگونه تخلف در خصوص تغییرات شیفت دستیاران تخصصی، مجوز تایید آموزشی بخش مربوطه لغو می‌شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha