سه‌شنبه ۲۹ خرداد ۱۴۰۳ - ۱۳:۲۹
کد خبر: 373267

مراقبت های بعد از تزریق ژل لب اگر به درستی انجام نشوند میتواند نتیجه گیری از این عمل را به کلی نامطلوب کند ، در این مقاله به زمان و نحوه شستن صورت بعد از تزریق ژل لب پرداخته شده است.

شستن صورت بعد از تزریق ژل لب ، مجاز یا خطرناک !

با پیروی از دنیای مد و زیبایی، بانوان امروزی علاقه مند هستند لب های برجسته، حجیم و زیبایی را داشته باشند. بدیهی است که تمامی افراد به صورت ژنتیکی، لب های متقارن و زیبایی را ندارند. یکی از تکنیک هایی که به داشتن لب های خوش فرم و حجیم کمک می کند، تزریق ژل است. تزریق ژل و یا فیلر لب توسط پزشک متخصص صورت می گیرد و در صورتی که افراد به مراقبت های بعد از تزریق توجه داشته باشند، روشی بدون عارضه می باشد. پس از تزریق ژل لب، افراد باید برخی موارد را رعایت کنند تا ضمن کسب بهترین نتیجه، عارضه ای را نیز تجربه نکنند. یکی از این موارد، شستن‌ صورت بعد از تزریق ژل لب می باشد. برای آشنایی با جزئیات نحوه شستشوی صورت بعد از تزریق ژل لب، در ادامه همراه ما باشید.

اهمیت رعایت مراقبت های بعد از تزریق ژل لب

تزریق ژل لب جزو عمل های زیبایی است که هدف از آن، بهبود فرم و حجم لب ها می باشد. این تکنیک روشی غیرتهاجمی است و در صورتی که توسط پزشک متخصص انجام شود، روشی کم عارضه می باشد. البته زیباجویان باید به مراقبت های بعد از تزریق ژل لب نیز توجه داشته باشند تا شاهد بروز عارضه های احتمالی این روش نباشند.

یکی از مراقبت های بعد از تزریق ژل لب، مرتبط با نحوه شستن صورت بعد از تزریق ژل لب است. با توجه به اینکه در طی 24 ساعت ابتدایی بعد از تزریق فیلر لب، هنوز بدن به ژل تزریق شده عادت نکرده است، هر گونه اعمال فشار و یا رفتار نامناسب با لب ها، ممکن است تقارن ایجاد شده برای آن را از بین ببرد و منجر به ایجاد ظاهر ناخوشایندی برای لب ها شود.

از سویی دیگر اگر مراقبت های بعد از تزریق ژل لب رعایت نشود، زمینه بروز عارضه هایی از جمله کبودی و تورم پس از تزریق ژل لب فراهم خواهد شد. بنابراین برای دستیابی به نتیجه دلخواه و همینطور عدم تجربه عارضه های جانبی بعد از تزریق ژل لب، رعایت مراقبت های بعد از دریافت این خدمات زیبایی ضرورت دارد.

آیا امکان شستن صورت بعد از تزریق ژل لب وجود دارد؟

از سوالات پرتکراری که در مورد رعایت مراقبت های بعد از تزریق ژل لب وجود دارد، این است که آیا بعد از تزریق ژل لب، امکان شستن صورت وجود دارد یا خیر.

در بررسی این مورد باید بگوییم که بهتر است افراد تا یک روز بعد از تزریق ژل لب، از شستن صورت خود و حمام رفتن خودداری نمایند. پس از گذشت یک بازه زمانی یک روزه، می توان به آرامی و بدون اعمال فشار، شستشوی صورت را آغاز کرد.

به طور کلی پزشکان توصیه می‌ کنند در روز اول از تزریق ژل لب، هیچ آبی را به صورت خود نزنید و حتی لب خود را ماساژ ندهید. پس از گذشت یک بازه زمانی نیم ساعته، می توان لب ها را با احتیاط شستشو داد.

برای اطمینان خاطر از عدم ابتلا به عوارض جانبی و نتیجه گیری درست ، حتما برای تزریق ژل لب و لیزر در کرج به پزشک حاذق در کلینیک یا مطب زیبایی مراجعه نمایید.

نحوه شستن صورت پس از تزریق ژل لب

زیباجویان بسیاری به دنبال این هستند که شستشوی صورت بعد از تزریق ژل لب به چه صورت است. با توجه به اهمیت این موضوع، باید گفت که شستشوی صورت بعد از تزریق ژل لب، از اهمیت بالایی برخوردار می باشد. چراکه در صورتی که افراد اشتباهی در این زمینه داشته باشند، ممکن است نتایج نهایی تزریق ژل لب تحت تاثیر قرار بگیرد و نتایج آنطور که افراد انتظار دارند، پیش نرود.

به همین دلیل در ادامه به نکات نحوه شستن صورت پس از تزریق ژل لب اشاره کرده‌ ایم.

شستشوی صورت با آب ولرم

شستشوی لب ها بعد از تزریق فیلر لب، باید با استفاده از آب ولرم انجام شود. دمای آب در فرآیند شستشوی لب ها از اهمیت بالایی برخوردار می باشد. در صورتی که دمای آب بالا باشد، ممکن است ساختار ژل تزریق شده به لب تغییر پیدا کند و منجر به بروز مشکلات متعددی در ساختار لب شود.

همینطور ممکن است در روزهای ابتدایی تزریق ژل، به دلیل استفاده از آب بسیار گرم، ژل روان تر شود و در لب فرم بدی را ایجاد کند. از سویی دیگر استفاده از آب یخ بعد از تزریق ژل لب نیز ممکن است منجر به گلوله شدن ژل لب و در نهایت بروز مشکل در ساختار لب شود. بنابراین بهترین راهکار برای شستشوی لب بعد از تزریق فیلر، استفاده از آب ولرم است.

شستن صورت بعد از تزریق ژل لب بدون اعمال فشار به لب

در هنگام شستن صورت بعد از تزریق ژل لب، نباید فشاری به ناحیه تزریق فیلر وارد شود. اصلی ترین دلیل این موضوع این است که در روزهای ابتدایی فیلر لب در جای خود فیکس نشده است و در صورتی که به لب ها فشار زیادی وارد شود، ممکن است ژل تزریق شده حرکت کند و ظاهری نامناسب را در صورت فرد ایجاد کند.

همینطور ممکن است لب ها در اثر فشار بیش از اندازه دچار ترکیدگی شوند و حتی ژل تزریق شده از لب خارج شود.

استفاده از شوینده مناسب

بهتر است برای شستن صورت و لب از شوینده مناسب استفاده شود. شوینده ای که استفاده می شود، باید از قدرت ضدعفونی کنندگی برخوردار باشد و در عین حال قوی نیز نباشد و تاثیر منفی را بر روی ژل لب نگذارد.

برخی از متخصصان به زیباجویان خود توصیه می کنند که از شامپو بچه برای اینکار استفاده کنند چراکه دارای قدرت پاک کنندگی مطلوبی است و حساسیت زا نیز نمی باشد. عدم استفاده از شوینده های مناسب برای شستن صورت بعد از تزریق ژل لب، ممکن است کبودی و تورم صورت را بیشتر کند. بنابراین باید به سراغ شوینده هایی رفت که ضمن ایجاد حساسیت کمتر برای پوست، با تمیزی بالا، منجر به نرم تر شدن صورت نیز می شوند.

چند ساعت بعد از تزریق ژل لب، می توان صورت را شست؟

از جمله اقداماتی که منجر به کاهش احتمال عفونت بعد از تزریق ژل لب می شود، جلوگیری از شستن صورت بعد از تزریق فیلر است. در حقیقت برای جلوگیری از بروز هر گونه عفونت، فرد باید بهداشت را در ناحیه مورد نظر رعایت کند.

به طور کلی پزشکان توصیه می کنند که زیباجویان به مدت چند ساعت پس از تزریق ژل لب، از شستن صورت خود خودداری نمایند. با این حال اینکه فرد چند ساعت بعد صورت خود را بشوید، وابسته به نظر پزشک خواهد بود. بنابراین در این زمینه بهتر است با پزشک خود مشورت کنید.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha