شنبه ۲۶ آذر ۱۴۰۱ - ۱۱:۴۹
کد خبر: 348951

 فرارسیدن پاییز زمانی است که شما را به کمد تکانی و خرید چند لباس گرم جدید ترغیب می کند. لباس های پاییزه با تنوع بالایی که دارند، نوید داشتن استایلی هیجان انگیز برای روزهای سرد را به شما می دهند.

معرفی 3 پارچه پاییزه فوق العاده

فرارسیدن پاییز زمانی است که شما را به کمد تکانی و خرید چند لباس گرم جدید ترغیب می کند. لباس های پاییزه با تنوع بالایی که دارند، نوید داشتن استایلی هیجان انگیز برای روزهای سرد را به شما می دهند. در واقع اگر به دنبال تغییر استایل و اضافه کردن آیتم های جدید به لباس های روزمره خود هستید، پاییز بهترین فصل است.

معمولا افرادی که به جزئیات استایل خود توجه دارند، مایلند لباس های شخصی دوزی شده بپوشند. در واقع خرید پارچه و سپردن آن به دست خیاط می تواند فرآیند خرید یک لباس پاییزه جدید را، هیجان انگیزتر کند. البته اگر شما شخصا اقدام به طراحی و دوخت لباس می کنید، این لذت برایتان چندین برابر خواهد بود.

آشنایی با پارچه شانل ترک

اجازه دهید آشنایی با محبوب ترین پارچه های پاییزه را، با زیباترین آنها آغاز کنیم. حتما تا به حال نام پارچه شانل ترک، به گوش شما رسیده است. این پارچه جذاب یادآور نام برند معروف Chanel است. در واقع این پارچه اولین بار توسط کوکو شنل، موسس این برند طراحی و تولید شد. به همین دلیل نام این پارچه از این برند الهام گرفته شده است. این برند با اضافه کردن الیاف فانتزی و لمه، آن را تبدیل به بهترین گزینه برای دوخت کت و دامن های زنانه کرد. البته همکنون نیز می توانید از آن برای دوخت انواع لباس های مجلسی و رسمی استفاده کنید.

در طراحی و تولید این پارچه بی نظیر از الیاف مختلفی استفاده می شود. این تنوع در الیاف و بافت وجه تمایز این پارچه با تمام پارچه های پاییزه است. در حقیقیت شکل ظاهری پارچه شانل ترک با اینکه در دسته پارچه توییت قرار می گیرد، به طور کلی متفاوت است. بعضی از افراد در مواجهه با پارچه های پشمی، این پارچه را با پارچه فوتر ایتالیایی مقایسه می کنند که ابدا مقایسه صحیحی نیست. در تولید پارچه شانل از الیاف پشمی نیز استفاده می شود اما بافت آن به شکلی کاملا متفاوت صورت می گیرد.

ویژگی های پارچه شانل ترک

همانطور که اشاره شد، پارچه شانل ترک زیباترین پارچه پاییزه است. بد نیست در ادامه به بررسی ویژگی های این پارچه پرطرفدار بپردازیم تا بیشتر با آن آشنا شوید.

تنوع بالا

پارچه شانل ترک به عنوان یکی از متنوع ترین پارچه های پاییزه شناخته می شود. این پارچه با الیاف مختلف در رنگبندی بی نهایتی تولید می شود. طراحی خاص آن و نحوه قرار گرفتن تاروپود پارچه نیز یکی از دلایل تنوع بالای این پارچه است.

بسیار کاربردی

اگر به دنبال یک پارچه پاییزه برای دوخت کت و لباس مجلسی به صورت همزمان هستید، به شما پارچه شانل ترک را توصیه می کنیم. در مقایسه با سایر پارچه های پاییزه مانند پارچه فوتر ایتالیایی، باید گفت شانل بسیار کاربردی است. شما می توانید از آن برای دوخت لباس های روزمره، مانتو، لباس مجلسی و حتی اکسسوری هایی مانند کلاه بهره ببرید.

ایستایی متوسط

می توان گفت پارچه شانل ایستایی کاملا متوسطی دارد. در واقع ایستایی این پارچه بسته به ضخامت و جنس الیاف آن می تواند کاملا متفاوت باشد. ایستایی پارچه های شانل نازک و ظریف را می توانید با اضافه کردن آستر، تقویت کنید.

آشنایی با پارچه توییت چهارخانه

پارچه توییت چهارخونه

پارچه توییت چهارخونه یکی دیگر از پارچه های جذاب پاییزه است که طرفداران بسیاری دارد. تاریخچه این پارچه دوست داشتنی به اوایل دهه 1800 میلادی بازمی گردد. صدها سال پس از زمانی که چوپانان اسکاتلندی از آن به عنوان پوششی عایق سرما در محیط های کوهستانی استفاده می کردند. این پارچه در دسته پارچه های پشمی قرار می گیرد. پارچه توییت کاملا عایق رطوبت و سرما بوده و به عنوان یک پارچه پاییزه از نظر طرح و رنگ تنوع بسیاری دارد.

در واقع یکی از بهترین مدل های این پارچه، پارچه توییت چهارخانه است. همانطور که می دانید، لباس های چهارخانه در فصل پاییز بیشتر از هر زمان دیگری مورد استفاده قرار می گیرند. اگر به دنبال تنوع در طراحی چهارخانه هستید، باید بدانید پارچه توییت بهترین انتخاب شما خواهد بود. البته پارچه شانل ترک که قبلا به آن اشاره شد نیز، مدل های چهارخانه جذابی دارد. در مقابل معمولا پارچه فوتر ایتالیایی طرح دار نیست و به عنوان پارچه ای ساده و تک رنگ عرضه می شود.

ویژگی های پارچه توییت چهارخانه

پارچه توییت چهارخانه تقریبا اولین انتخاب برای دوخت مانتو پاییزه محسوب می شود. از این پارچه می تواند برای دوخت کت های اسپرت، ترنچ کت و انواع کت و شلوار زنانه نیز استفاده کنید. در ادامه قصد داریم بیشتر به بررسی ویژگی های این پارچه بپردازیم.

تنوع بالا در طرح و رنگ

دنیای پارچه های چهارخانه بی نهایت است. اگر مایلید این طرح کلاسیک و جذاب را به استایل خود اضافه کنید، پارچه توییت چهارخانه را فراموش نکنید. مدل های مختلف پارچه توییت، انواع چهارخانه های مد نظر شما را خواهد داشت. تارتان و پیردوپیل جزو پرفروش ترین طرح های چهارخانه این پارچه محسوب می شود.

تنوع در الیاف و قیمت

به طور کلی پارچه توییت چهارخانه با الیاف پشمی تولید می شود. کاملا منطقی است که پارچه های پشمی با توجه به داشتن الیاف طبیعی، قیمت بالایی داشته باشند. خبر خوب این است که شما می توانید این پارچه را با الیاف مختلف در بازار مشاهده و تهیه کنید. در تولید این پارچه از الیاف پنبه، اکرلیک، ویسکوز و پلی استر نیز استفاده می شود.

کاربردی

از پارچه توییت چهارخانه می توانید برای دوخت شومیزهای سبک و گرم استفاده کنید. مانتو و کت های پاییزی نیز با این پارچه بسیار زیبا خواهند بود. اگر به دنبال پارچه ای لطیف و گرم برای دوخت شلوار هستید، همچنان این پارچه بهترین گزینه شما است.

آشنایی با پارچه فوتر ایتالیایی

فوتر ایتالیایی

یکی دیگر از پارچه های پاییزه که حتما با آن آشنا هستید، پارچه فوتر ایتالیایی است. . احتمالا همین حالا یک کت یا پالتوی فوتر در کمد خود دارید. پارچه فوتر یکی از پرمصرف ترین پارچه های فصل پاییز و زمستان است. از این پارچه بیشتر برای دوخت کت های رسمی و بلند استفاده می شود. این پارچه نیز در دسته پارچه های پشمی قرار می گیرد. با توجه به پشم به کار رفته در تولید پارچه فوتر، باید گفت با قیمت های مختلفی می توانید آن را در بازار بیابید.

بد نیست بدانید پارچه فوتر ایتالیایی به طور کلی ظاهری به شکل نمد دارد. در واقع این پارچه در فرآیندی مشابه با فرآیند تولید پارچه نمد تولید می شود. برای تولید این پارچه، الیاف مختلف پشم در هم دیگر تنیده نمی شوند، بلکه تحت فشار زیاد در هم فرو می روند. اگر پارچه فوتر مورد نظر شما سنگین یا زبر است، باید بدانید کیفیت مناسبی ندارد. یکی از ویژگی های مهم پارچه فوتر ایتالیایی، لطافت، وزن پایین و دوام بالای آن است. فوتر مرغوب و باکیفیت ابدا دچار پرزدهی نمی شود و تا سالیان سال کیفیت خود را حفظ می کند.

بررسی ویژگی های پارچه فوتر ایتالیایی

همانطور که اشاره شد، پارچه فوتر ایتالیایی یکی از جذاب ترین پارچه های پاییزه در کنار پارچه شانل ترک و پارچه توییت چهارخانه است. شما می توانید از این پارچه دوست داشتنی برای دوخت کلاه، شالگردن و حتی شلوار نیز استفاده کنید. علاوه بر دوخت انواع کت و پالتو، این پارچه مناسب دوخت لباس های بچگانه نیز است. برای داشتن انتخابی بهتر، به بررسی ویژگی های این پارچه می پردازیم.

ساده و جذاب

شاید داشتن تنوع طرح و رنگ برای پارچه شانل ترک یا پارچه توییت چهارخانه یک ویژگی جذاب باشد اما پارچه فوتر ایتالیایی را سادگی و جذابیت آن تبدیل به گزینه ای خاص کرده است. این پارچه در مدل های طرح دار هم تولید می شود اما عمده جذابیت آن بر تک رنگ بودن آن است. در نتیجه اگر طرفدار استایل مینیمال و ساده هستید، این پارچه ساده با تنوع رنگی بسیار، برای شما مناسب تر خواهد بود.

تنوع در الیاف

پارچه فوتر ایتالیایی معمولا از پشم های گرانقیمت تولید می شود اما شما می توانید مدل های مختلف فوتر را با قیمت های مختلف در بازار مشاهده کنید. باید در نظر داشته باشید، هر چه پارچه شما دارای الیاف طبیعی تری باشد، دوام آن بیشتر است.

کاربردی

این پارچه پشمی دوست داشتنی را می توانید برای دوخت لباس های مختلف استفاده کنید. هر چند مانند پارچه شانل ترک و پارچه توییت چهارخانه چندان برای دوخت لباس مجلسی مناسب نیستند، اما می توانید هر لباس روزمره ای را با آن طراحی کنید. انواع کت های اسپرت، ترنچ کت و پالتو جزو این موارد هستند.

دوام بالا

حتما تا به حال دیدید که یک کت پشمی نفیس تا سالها قابل استفاده است. در واقع مزایای خرید و استفاده از پارچه های دارای الیاف طبیعی همین نکته است. الیاف پشمی به ندرت دچار سابیدگی شده و تا سالیان سال از نظر ظاهری کیفیت روز اول خود را حفظ می کنند.

ایستایی

پارچه فوتر ایتالیایی در دسته بهترین پارچه های فوتر قرار می گیرد. این پارچه با توجه به ضخامت و الیافی که در تولید آن به کار رفته است، ضخامت متوسط و بالایی دارد. به طور کلی، ضخامت این پارچه کاملا برای دوخت انواع کت مناسب است. شما می توانید با استفاده از پارچه آستر مناسب، ایستایی و ضخامت آن را افزایش دهید.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha