صبح شنبه ۲۹ اردیبهشت‌ماه، در جریان بیست‌وپنجمین نمایشگاه بین‌المللی ایران‌هلث، طی مراسمی با حضور روح‌الله دهقانی، معاون علمی ریاست جمهوری، و حیدرمحمدی، معاون غذا و داروی وزارت بهداشت، از سه محصول کیت‌های تشخیصی با فناوری‌های ایمونوفلورسنت، دستگاه و کیت‌های تشخیصی لب‌کارد A۱C reader و کیت‌های تشخیصی کمی‌لومینسانس رونمایی شد. دو شرکت پیشرو تشخیص پایا و آپتاسیس از گروه شرکتی پیشتازطب تولیدکننده این محصولات هستند.

رونمایی از سه محصول مورد نیاز شبکه آزمایشگاه‌های کشور

به گزارش سلامت نیوز به نقل از پالنا، در مراسم امروز (روز شنبه) شرکت آپتاسیس عضو گروه پیشتازطب، از ۱۹ کیت پرمصرف تشخیص آزمایشگاهی کمی‌لومینسانس رونمایی کرد. گفتنی است که فناوری کمی‌لومینسانس از مهم‌ترین فناوری‌هایی است که آزمایشگاه‌های کشور با عدم تامین پایدار آن مواجه هستند.

تهمتن رزاقی مدیرعامل این مجموعه با تاکید بر اینکه این مجموعه تنها تولیدکننده کمی‌لومنیسانس کلوز در ایران است عنوان کرد: تولید این محصولات در راستای طرح‌های کلان ملی است و با توانایی تامین پایدار، برای کشور منافع زیادی به همراه دارد.

در راستای دیگر اهداف کلان گروه پیشتازطب، کیت‌های تشخیصی ایمونوفلورسنت برای سه پارامتر LH، PCT، و Ferritin، با نام تجاری لنترن، نیز توسط پیشرو تشخیص پایا تولید و به بازار وارد شده‌اند.

در سال‌های اخیر مراکز آزمایشگاهی با مشکل تامین پایدار کیت‌های وارداتی ایمونوفلورسنت مواجه بوده‌اند. کیت‌های ایمونوفلورسنت به دلیل سرعت بالا و صرفه اقتصادی برای بسیاری از مراکز آزمایشگاهی حائز اهمیت است. پیشرو تشخیص پایا قادر است سالانه ۲۵ میلیون تست تشخیصی ایمونوفلورسنت را روانه‌ی بازار کند.
به علاوه، پیشرو تشخیص پایا برای اولین بار دستگاه و کیت‌های تشخیصی A1C reader را در کشور تولید کرده است؛ این آنالایزر برای کمک به کنترل دیابت مورد استفاده آزمایشگاه‌ها، کلینیک‌ها و بیمارستان‌ها قرار می‌گیرد و از کیت‌های پرمصرف و مورد نیاز نظام سلامت در بحث تشخیص دیابت محسوب می‌شود.

حسین ارمکان مدیرعامل پیشرو تشخیص در مورد مزایای کیت‌های تشخیصی ایمونوفلورسنت عنوان کرد: «کیفیت این کیت‌ها بالاتر از نمونه‌های مشابه در بازار است و نتایج آن کاملا قابل اتکاست.» مدیرعامل پیشرو تشخیص پایا با تاکید بر اینکه در حال حاضر تامین بعضی از کیت‌ها در ایران به‌صورت قطره‌چکانی از واردات صورت می‌گیرد نوید داد: «پیشرو تشخیص پایا در حال حاضر در خصوص انواع دیگر پارامترها که نیاز اصلی آزمایشگاه‌هاست در حال فعالیت است و تا پایان سال حداقل پنج پارامتر از جمله D.Dimer ،HCG و AMH وارد بازار خواهد شد.»

گروه شرکتی پیشتازطب متشکل از شرکت دانش‌بنیان پیشتازطب فعال در زمینه تولید کیت‌های الایزا، شرکت‌های آپتاسیس تولیدکننده کیت‌های کمی‌لومینسانس، پیشرو تشخیص پایا تولیدکننده فناوری فلورسنت، هوراطب تولیدکننده محصولات دانش‌بنیان تشخیص ناخالصی دارویی، زینوم، پلتفرم ارائه خدمات و محصولات حوزه Longevity و مرکز نوآوری سیناپس، شتاب‌دهنده تخصصی فناوری‌های تشخیصی است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha