حیدر محمدی با بیان اینکه:«اگرچه اصول مربوط به پوشش در داروخانه‌ها ابلاغ شده، اما ناهنجاری‌هایی در این زمینه گزارش می‌شود.» تاکید کرد:«موضوع رعایت هنجارها جزو مواردی است که در مواردی مانند سهمیه داروخانه‌ها نقش دارد.»

رئیس سازمان غذا و دارو: عدم رعایت حجاب در سهمیه داروخانه ها نقش دارد!

به گزارش سلامت نیوز، روز گذشته باشگاه خبرنگاران خبری را از اظهارات رییس سازمان غذا و دارو منتشر کرد که واکنش هایی را به دنبال داشته است.

در این خبر آمده است: حیدر محمدی - رئیس سازمان غذا و دارو در جلسه «ملاقات چهره به چهره نمایندگان اقشار مردمی با وزیر بهداشت» که روز، یکشنبه (۱۶ اردیبهشت) در نهاد ریاست‌جمهوری برگزار شد، درباره رسیدگی به وضعیت حجاب در داروخانه‌ها گفت: سازمان غذا و دارو از نخستین مجموعه‌هایی بود که به موضوع رعایت پوشش ورود کرد و به همین دلیل اصول رعایت پوشش در داروخانه را ابلاغ کرد.

محمدی ادامه داد: اگرچه اصول مربوط به پوشش در داروخانه‌ها ابلاغ شده، اما ناهنجاری‌هایی در این زمینه گزارش می‌شود. موضوع رعایت هنجارها جزو مواردی است که در مواردی مانند سهمیه داروخانه‌ها نقش دارد. اگر یک داروخانه نسبت به رعایت هنجارها اقدام نکند در وهله نخست تذکر داده می‌شود و اگر تذکر تاثیری نداشته باشد موارد بازدارنده در خصوص داروخانه متخلف اجرا می‌شود. اگر موارد بازدارنده نیز مثمر ثمر نباشد متخلفان به مراجع قانونی معرفی می‌شوند.

به گزارش سلامت نیوز،باید پرسید اساسا مسئله حجاب و صدور دستورالعمل در این زمینه در حیطه وظایف رییس سازمان غذا و دارو است؟ آیا این سازمان وظایف مهمتر دیگری مثل جلوگیری از وقوع بحران دارویی که ممکن است سه ماه آینده دامنگیر مردم شود، ندارد؟ به عنوان مثال روز گذشته محمدامین قبادی، دبیر انجمن داروسازان تهران، اعلام کرده تولید خیلی از داروها در ایران متوقف شده است و سندیکاها هشدار داده بودند که ذخیره خیلی از داروها به زیر ۳ ماه می‌رسد.

از طرف دیگر اگر سازمان غذا و دارو این قدرت بالا را برای برخورد با عدم رعایت حجاب در داروخانه ها دارد پس چطور در زمینه تخلفات برخی داروخانه ها از جمله گرانفروشی ادعا می کند نیروی کافی برای نظارت بر داروخانه ها را ندارد؟ یا مهمتر اینکه اگر اینهمه نیرو برای رسیدگی به مسئله حجاب در داروخانه ها را دارید پس چرا در برخورد با قاچاق دارو درمانده اید؟

جان کلام اینکه باید از رییس سازمان غذا و دارو پرسید با اجرای این دستورالعمل چه کسانی مجازات می شوند مردم یا داروخانه ها؟

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha