شنبه ۲۶ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۴:۳۷
کد خبر: 369352

بعد از گاندی این‌بار «هتل هما» طعمه حریق شد و به گفته مدیر عامل سازمان آتش‌نشانی شهر تهران این هتل «تاییدیه ایمنی ندارد.»

هتل هما طعمه حریق شد+جزئیات

به گزارش سلامت نیوز به نقل از فارس، «سال‌هاست که در مورد ایمنی ساختمان‌های پایتخت حرف زده شده و کمتر عمل کرده‌اند؛ وضعیت ایمنی در برخی ساختمان‌ها بحرانی است،» این را رئیس سازمان مدیریت بحران شهر تهران علی نصیری می‌گوید.هتل هما طعمه حریق شد. 3 ایستگاه آتش‌نشانی (حدود 30 آتش‌نشان) به محل حادثه اعزام و حریق را اطفا کردند. باکس ضایعات شامل پتو؛ زباله و ... آتش گرفت و دود ساختمان را احاطه کرده بود.برخی از مسوولان هتل هما به گفته مدیرعامل سازمان آتش نشانی شهر تهران با آتش‌نشانان درگیر شده و معترض بودند که چرا تعداد زیادی آتش‌نشان به محل حادثه اعزام کرده‌اید؛ در حالی که اگر حریق به موقع اطفا نمی‌شد شعله‌های آتش به طبقات دیگر هم سرایت می کرد.

هتل آپارتمان باستان مشهد در خیابان امام رضا(ع) یک و در نزدیکی حرم مطهر رضوی روز گذشته گرفتار آتش سوزی شد و آتش نشانان به همراه ١۶ دستگاه خودرو به محل اعزام شدند.

در سال‌های اخیر ساختمان‌های ناایمن زیادی دچار حادثه شدند که آخرین آن‌ها هتل بیمارستان گاندی بود که مسوولان آن ۵ بار اخطار ناایمنی را نادیده گرفته و در نهایت این ساختمان دچار حریق شد.

هتل هما هم از سوی آتش‌نشانان اخطار نداشتن سیستم اعلان و اطفای حریق گرفته و باید دستورالعمل‌های ایمنی را اجرا کند اما گفته می‌شود که مسوولان این هتل تا این لحظه برای دریافت تاییدیه ایمنی اقدام نکرده‌اند.موضوع ساختمان‌های ناایمن فقط مختص هتل‌ها و مهمانسراهای شهر نیست بلکه تعدادی از ساختمان‌های دولتی و شخصی پایتخت که روزانه تردد زیادی هم در آنها صورت می‌گیرد در وضعیت بحرانی قرار دارند.

بسیاری در فضای مجازی اعلام کردند که «هتل هما ایمنی لازم را دارد و فقط دچار یک حریق جزیی شده است.» در مقابل مدیر عامل سازمان آتش نشانی شهر تهران قدرت الله محمدی به فارس می‌گوید که «این هتل تاییدیه ایمنی ندارد.»به گفته کارشناسان، همانطور که بیمارستان‌ها باید برای گرفتن پروانه حتما تاییدیه آتش‌نشانی را داشته باشند، بهتر است که میراث فرهنگی هم دادن مجوز برای اماکن اقامتی را منوط به اخذ تاییدیه ایمنی آتش‌نشانی کند. همچنین خلاهای قانونی برطرف و آتش نشانی بتوانند مراکز ناایمن را پس از بازدید مانند ژاپن پلمب کنند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha