کیفیت حضور کادر درمان متخصص در بیمارستان‌ها و مراکز درمانی بخش دولتی و دانشگاهی در تعطیلات نوروزی، یکی از موضوعاتی است که همواره در آستانه سال نو مطرح می شود.

وضعیت بیمارستان‌ها در تعطیلات/ دسترسی به موبایل پزشکان متخصص

به گزارش سلامت نیوز به نقل از مهر، همزمان با شروع تعطیلات نوروزی و آغاز سفرها و…، حجم مراجعات به اورژانس بیمارستان‌ها نیز افزایش می‌یابد؛ این در حالی است که انتظار می‌رود در تعطیلات، موارد ارجاعی به بخش اورژانس مراکز درمانی کاهش یابد.

بر همین اساس، وزارت بهداشت همواره در آستانه آغاز سال نو، بخشنامه‌ای را به بیمارستان‌ها ابلاغ می‌کند که طی آن، می‌بایست کادر درمان به اندازه نیاز آن مرکز درمانی حضور داشته باشد. به طوری که برخی بیمارستان‌ها در مناطق و نقاطی از کشور قرار دارند که حجم مراجعات بیشتری در ایام تعطیلات نوروزی دارند؛ از همین رو، لازم است با آمادگی بیشتری مشغول خدمات رسانی به هموطنان شوند.

در روزهای اخیر، بهرام عین‌اللهی وزیر بهداشت، از ابلاغ بخشنامه حضور پزشکان متخصص در بیمارستان‌های دولتی در تعطیلات نوروزی خبر داد و گفت: در تعطیلات نوروزی، حضور پزشکان اورژانس الزامی است.

وی در خصوص تأمین سرم و دارو هم افزود: در تأمین داروهای اورژانسی، سرم و فرآورده‌های خونی برای ایام نوروز وضعیت مناسبی داریم و همچنین ذخایر دارویی به میزان کافی وجود دارد.

در همین راستا، پدرام پاک آئین سخنگوی وزارت بهداشت، پیرامون آمادگی بیمارستان‌های دولتی و دانشگاهی در تعطیلات نوروزی، گفت: اسامی پزشکان متخصص مقیم و کشیک بیمارستان‌های دولتی با شماره تلفن همراه آنها در اختیار کمیته‌های سلامت نوروزی دانشگاه‌های علوم پزشکی قرار گرفته است.

وی با اشاره به آغاز فعالیت کمیته‌های سلامت نوروزی ۶۷ دانشگاه علوم پزشکی کشور زیر نظر ستاد سلامت نوروزی وزارت بهداشت، افزود: ۱۰۴۴ بیمارستان دولتی آماده خدمت رسانی به مردم هستند.

سخنگوی وزارت بهداشت با تاکید بر اینکه تمامی داروخانه‌های شبانه روزی سراسر کشور آماده خدمت رسانی به هموطنان هستند، گفت: ۱۶ هزار و ۵۰۰ داروخانه سراسر کشور اعم از داروخانه‌های شبانه روزی و عادی در تعطیلات نوروزی به نحوی فعالیت می‌کنند که در هر منطقه حداقل یک داروخانه دایر و فعال باشد.

وی با اشاره به فعالیت‌های اورژانس کشور گفت: ۳ هزار و ۳۴۵ پایگاه اورژانس شامل ۱۹۰۰ پایگاه جاده‌ای و ۱۴۴۵ پایگاه شهری در سراسر کشور با ۲۶ هزار و ۷۸۰ نفر نیرو، آماده خدمت به هموطنان هستند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha