پروتز سینه یکی از محبوب‌ترین جراحی‌های زیبایی در سراسر جهان است که با بهبود زیبایی و افزایش سایز سینه به ارتقا جذابیت و اعتماد به نفس بانوان کمک می‌کند. پروتز سینه انواع مختلفی دارد که هر کدام از آنها جنس،‌ اندازه، شکل و برند متفاوتی دارند. برای اینکه بتوانید بهترین نتیجه را از جراحی پروتز سینه دریافت کنید باید با انواع پروتز سینه  آشنا شوید و بهترین نوع را با مشورت پزشک انتخاب کنید. در ادامه با انواع پروتز سینه در دسته‌بندی‌های مختلف آشنا می‌شویم.

آشنایی با انواع و مدل های پروتز سینه از نظر سایز و جنس

پروتز سینه یکی از محبوب‌ترین جراحی‌های زیبایی در سراسر جهان است که با بهبود زیبایی و افزایش سایز سینه به ارتقا جذابیت و اعتماد به نفس بانوان کمک می‌کند. پروتز سینه انواع مختلفی دارد که هر کدام از آنها جنس،‌ اندازه، شکل و برند متفاوتی دارند. برای اینکه بتوانید بهترین نتیجه را از جراحی پروتز سینه دریافت کنید باید با انواع پروتز سینه  آشنا شوید و بهترین نوع را با مشورت پزشک انتخاب کنید. در ادامه با انواع پروتز سینه در دسته‌بندی‌های مختلف آشنا می‌شویم.

انواع پروتز سینه از نظر سایز

پروتز سینه از نظر سایز انواع مختلفی دارد که با توجه به شرایط فرد و صلاحدید پزشک از سایز مناسب استفاده می‌شود. سایز نهایی سینه‌ها به اندازه پروتز و سایز قبلی سینه بستگی دارد و در حین انتخاب عدد مناسب باید حتما به این موارد توجه کرد. علاوه بر این پروتزها از  نظر میزان برجستگی نیز با یکدیگر متفاوت هستند. از نظر میزان برجستگی انواع پروتز سینه به سه دسته زیر تقسیم می‌شوند:

  • پروتز سینه با برجستگی خیلی زیاد (Ultra High Profile)
  • پروتز سینه با برجستگی زیاد (High Profile)
  • پروتز با برجستگی کم (Low Profile)

انتخاب این پروتزها بیشتر به سلیقه و خواست خود شما بستگی دارد. به عنوان مثال اگر قصد دارید سینه‌ها  حالت برجسته و بزرگ‌تری داشته باشند می‌توانید از پروتز با برجستگی خیلی زیاد استفاده کنید. همچنین اگر می‌خواهید سینه‌ها حالت طبیعی‌تری داشته باشند می‌توانید پروتز با برجستگی کم را انتخاب کنید.

انواع پروتز سینه بر اساس جنس

پروتزها از نظر جنس و متریال نیز به سه دسته تقسیم می‌شوند که هر کدام از آنها ویژگی‌های منحصر به فرد و مزایا و معایب خاص خودشان را دارند. شما باید باید با توجه به مزایا این پروتزها،‌ نظر پزشک و نیاز خود نوع مناسب را انتخاب کنید.

پروتز سینه سالین (آب نمکی)

پروتز سینه سالین یکی از معروف‌ترین انواع پروتز سینه است که یا حالت مایع دارد و یا جامد و با آب نمک پر شده است. بنابراین پروتز سینه سالین را می‌توان داخل سینه خالی کرد یا اینکه به صورت جامد داخل سینه قرار داد؛ پروتزهایی که داخل سینه قرار می‌گیرند متداول‌تر هستند. پروتز آب نمکی سازگاری بیشتری با بافت بدن دارد و حتی در صورت پارگی، جذب شده و مشکلی ایجاد نمی‌کند. این پروتز برای سنین بیش از 18 سال قابل استفاده است.

پروتز سینه سالین برای جایگذاری به برش کوچک تری نیاز دارد و لازم نیست عوارض برش‌های بزرگ‌تر را تجربه کنید. همچنین این پروتزها به طور کلی خطرات و عوارض کمتری دارند و به همین دلیل کمتر لازم است برای معاینه به پزشک مراجعه کنید. با این حال پروتز آب نمکی معایبی نیز به همراه دارد؛‌ به عنوان مثال ماندگاری کمتری داشته و احتمال پاره شدن آن بیشتر است. همچنین ممکن است بافت سینه را کمی شل کرده و به همین دلیل لمس آن طبیعی نباشد.

پروتز سینه سیلیکونی

پروتز سینه سیلکونی نوع دیگری از ایپملنت‌هاست که از جنس ژل سیلیکون سازگار با بدن ساخته شده است. این پروتز حالت انعطاف پذیر و ژله‌ای دارد و کاملا با فرم سینه سازگار می‌شود. از آنجایی که این پروتزها بیشتر سایز سینه را افزایش می‌دهند و فرم بهتری ایجاد می‌کنند،‌ بیشتر مورد استفاده قرار می‌گیرند. این پروتز بعد از سرطان و خارج کردن بافت پستان، به خوبی می‌تواند فرم طبیعی را ایجاد کند.

پروتز سیلیکونی بافت مشابه با سینه دارد و فرم جذاب‌تری ایجاد می‌کند. علاوه بر این ماندگاری این پروتزها بیشتر است و نیاز به استفاده از سیلیکون را برطرف می‌کند. همچنین استحکام ایمپلنت سیلیکونی بهتر است.  با این حال مواد داخل پروتز سیلیکونی (ترکیب ژله‌ای سیلیکونی) با بدن سازگار نیست و در صورت پارگی ممکن است عوارضی به همراه داشته باشد. این پروتزها به برش‌های بزرگ‌تری برای قرارگیری احتیاج دارند و بعد از عمل لازم است تحت نظر پزشک و در مراقبت کامل باشند.

پروتز ثابت

پروتز ثابت به گونه‌ای ساخته شده که داخل آن هیچ مایعی قرار ندارد و حتی در صورت پارگی نیز حالت خود را حفظ می‌کند. ب همین دلیل به آن پروتز ثابت می‌گویند. پروتز ثابت نیز از جنس سیلیکون است و کمتر در معرض آسیب قرار می‌گیرد. مزیت این پروتزها عمر طولانی و آسیب نپذیرفتن آنها نسبت به ضربه است.

پروتز سینه

انواع مدل‌های پروتز سینه

پروتز سینه از نظر مدل و فرم ظاهری انواع مختلفی دارد که باعث می‌شود بتوانید فرم دلخواه سینه‌ها را ایجاد کنید. در ادامه انواع مدل‌های ایمپلنت را معرفی می‌کنیم.

پروتز سینه مدل گرد

پروتز سینه مدل گرد همانطور که مشخص است فرم گرد و دایره‌ای دارد و در نهایت ظاهر دایره‌ای را نیز در پستان‌ها ایجاد می‌کند. این پروتزها برجستگی بیشتری دارند و برای افرادی که تمایل دارند سینه‌هایشان بیش از حد نرمال برجسته باشد مناسب است. همچنین بافت نرم و پوشش کامل سینه توسط این پروتز باعث می‌شود فرم نهایی آن جذابیت بیشتری برای خانم‌ها به همراه داشته باشد.

پروتز  اشکی

 پروتز اشکی که به پروتز آناتویم نیز معروف است فرم طبیعی‌تر و شبیه به سینه‌های نچرال دارد. این پروتزها فرم طبیعی سینه‌ها را حفظ می‌کنند و صرفا سایز آنها را افزایش می‌دهند. پروتزهای اشکی به حمایت بافتی بیشتری احتیاج دارند تا ثابت بمانند؛ به همین دلیل جراح برای کارگذاری این پروتزها باید مهارت بیشتری داشته باشد. این نوع از پروتز برای افرادی که بافت پستان ضعیف‌تری دارند یا اینکه بافت پستان خود را از دست داده‌اند مناسب است. همچنین این پروتز بهتر می‌تواند افتادگی سینه را برطرف کرده و فرم طبیعی را ایجاد کند.

انواع برندهای پروتز سینه

برندهای مختلفی در زمینه تولید پروتز سینه فعالیت می‌کنند که هر یک دوام،‌ استحکام و کیفیت خاصی دارند. البته برندهای معروف تفاوت چندانی در کیفیت ندارند و صرفا برندهای نامعتبر هستند که از کیفیت مناسب برخوردار نیستند. پرطرفدارترین برندهای پروتز سینه شامل

پروتز سینه منتور : پروتز سینه منتور یکی از باکیفیت‌ترین پروتزهاست که نتایج مطلوب اغلب زیباجویان را به دست آورده است. این پروتز ساخت کشور آمریکاست و هم پروتزهای سالین و هم سیلیکون را تولید می‌کند. استفاده از مواد اولیه مرغوب و ساخت متناسب با آناتومی بدن،‌ باعث شده تا ماندگاری این پروتزها بسیار بالا باشد.

پروتز سینه پلی تک : پروتز سینه پلی تک از استانداردهای بالایی برخوردار است و توسط شرکت آلمانی تولید می‌شود. این پروتز انعطاف بیشتری داشته و برای افرادی که روی طبیعی بودن پروتز تاکید دارند مناسب است.

پروتز سینه ناگور : پروتز سینه ناگور به طول عمر بالا و کم عارضه بودن معروف است. این پروتز پایین‌ترین نرخ گستگی را در بازار دارد و حتی در برابر ضربات نیز مقاومت خوبی نشان می‌دهد.

کدام نوع پروتز سینه برای شما مناسب است؟

انتخاب پروتز سینه باید متناسب با نظر جراح و سلیقه خود فرد انتخاب شود. شما باید در هر یک از دسته بندی‌ها از نظر جنس، فرم، اندازه، برجستگی، برند و ... ایپملنت مناسب خود را انتخاب کنید. علاوه بر این توصیه می‌شود برای جراحی پروتز سینه روی هزینه فکر نکنید و از بهترین برند پروتز سینه استفاده کنید. مراجعه به جراح مجرب و ماهر به شما کمک می‌کند علی رغم عوارض کمتر،‌ نتایج بهتری را از عمل دریافت کنید.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha