پیش از خرید سرور اختصاصی باید دلیل این ارتقا را بدانید. کسی که به دنبال سرور اختصاصی می گردد قطعا یک شبه تصمیم به خرید سرور اختصاصی نگرفته است و پس از اینکه احساس نیاز به سرور اختصاصی حس شده اقدام به خرید یا انتخاب سیستمی قوی تر که پاسخگوی نیاز خود باشد می کند.

راهنمای خرید سرور اختصاصی ایران

چرا به سرور اختصاصی نیاز داریم؟

پیش از خرید سرور اختصاصی باید به طور واضح مشخص گردد که چرا به سرور اختصاصی نیاز داریم. منابع بیشتر؟ سرعت بیشتر؟ یا قیمت کمتر؟ دنبال کدام هستیم. اگر به دنبال منابع بیشتری هستیم خرید سرور اختصاصی می تواند بهترین گزینه ما باشد چرا که با خرید سرور اختصاصی می توانیم با کمترین قیمت ممکن تمام منابع سرور را در اختیار داشته باشیم. با داشتن سرور اختصاصی کلیه پورت سرور و سرعت اینترنت آن در اختیار ما قرار خواهد گرفت.

چه سروری بخریم؟

متناسب با برندهایی که در داخل کشور وجود دارند باید انتخاب خود را انجام بدهیم.
در این بین سرورهای HPe و Dell دارای بیشترین میزان دسترسی برای همگان هستند.
سرورهای اچ پی دارای گسترش پذیری بسیار آسان و تنوع بسیار زیاد هستند، مثلا شما می توانید با هر میزان رم و قوی ترین CPU موجود در کشور ایران اقدام به خرید یک سرور اختصاصی نمایید.
در داخل کشور ایران وارد کنندگان زیادی سخت افزارهای سرور را با بالاترین کیفیت های موجود به کشور وارد می کنند، متاسفانه در کشور ایران به دلیل محدودیت های واردات و خرید سخت افزارهای آمریکایی نمی توانیم با قیمت مناسب دسترسی به این سخت افزارها داشته باشیم.
شرکت های میزبانی وب (Web hosting) اقدام به خرید این تجهیزات با بروزترین سخت افزارها می کنند و سپس سخت افزار خریداری شده را در دیتاسنترهای ایرانی مستقر می نمایند (کولوکیشن، یا همان اجاره فضا، برق و امکانات از شرکت های صاحب دیتاسنتر).
در نتیجه اجاره سرور در کشور ایران بسیار به صرفه تر از خرید مستقیم سرور است، چرا که تمامی مراحل خرید سخت افزار، حمل و نقل، نصب، قرارداد و تعمیرات احتمالی برعهده شرکت اجاره دهنده سرور است.

منابع سروری که می خریم چقدر باشد؟

خوشبختانه با توجه به استفاده از برندهای بروز دنیا در ایران امکان ارتقای سرورهای اختصاصی در هر زمان وجود دارد.
برای شروع شما می توانید کم ترین میزان منابع را برای خرید انتخاب کنید، اگر فروشنده حرفه ای باشد در حین دوره سرویس می تواند برای شما امکان ارتقای سرور را فراهم کند، یعنی شما در صورت نیاز به ارتقا سرور نیاز به خرید سرور مجزا ندارید، فروشنده سرور جدید با منابع دلخواه را در اختیار شما قرار می دهد و شما اطلاعات خود را به سرور جدید انتقال می دهید.
این گونه شما ضرری متحمل نشده اید و به سادگی می توانید آزمون و خطای خود را برای خرید اولیه انجام بدهید.
اما اگر الان صاحب یک سرور اختصاصی هستید و منابع سرور پاسخگوی نیاز شما نیست، پیش از خرید سرور جدید حتما فروشنده را در جریان منابع سرور و ایراداتی که سرور کنونی دارد، قرار دهید تا فروشنده بتواند بهترین سرویس خود را در اختیار شما قرار دهد.

iran dedicated server

قیمت سرور اختصاصی به طور میانگین چقدر باید باشد؟

تعیین کننده هزینه اجاره هر سرور اختصاصی به پنج مورد زیر بستگی دارد:
ـ دیتاسنتر
ـ شهر میزبان
ـ شرکت ارائه دهنده
ـ سرعت پورت
ـ سخت افزار استفاده شده
این موارد تعیین کننده قیمت نهایی اجاره سرور خواهد بود، در ادامه به بررسی تمام این موارد و تاثیر آن ها بر روی قیمت خواهیم پرداخت.
مهم ترین عامل تعیین کننده قیمت پس از سخت افزار، دیتاسنتر و شرکتی است که سرور را از آن اجاره می کنید.
دیتاسنترهای مختلف دارای کیفیت شبکه و برق متفاوتی هستند.
برای مثال یک دیتاسنتر گمنام با پشتیبانی متوسط دارای هزینه های کمتری نسبت به دیتاسنترهای معروف ایرانی است.
پس از گذر از این موارد به مبحث ترافیک و پهنای باند مصرفی می رسیم.
در بسیاری از دیتاسنترها برای شیوه و الگوی مصرف قوانین خاصی وضع می کنند برای مثال ترافیک و پهنای باند در صورتی رایگان خواهد بود که میزان آپلود از سرور 10 برابر میزان دانلود به سرور باشد، در غیر این صورت دیتاسنتر هزینه کل دانلود را یا هزینه تمام پهنای باند رعایت نشده را از مشترک دریافت خواهد کرد.
پس هنگام خرید پیش از آن که قیمت پایین اجاره ماهانه شما را فریب دهد به قوانین مصرف ترافیک و پهنای باند توجه داشته باشید.

اکثر دیتاسنترهای ایرانی دارای چندین شرط برای مصرف ترافیک و پهنای باند هستند:

1.پهنای باند یک به ده با ترافیک نامحدود.
2.آپلود کاملا رایگان، دانلود با هزینه.
3.دانلود و آپلود یک به یک.
4.آپلود رایگان، یک دهم آپلود دانلود رایگان، مابقی با هزینه.
پیش از خرید سرور اختصاصی ایران یا سرور مجازی ایران حتما قوانین مصرف پهنای باند را در نظر داشته باشید.

راهنمای خرید سرور اختصاصی ایران

رازهایی که فروشندگان سرور اختصاصی ایران به شما نمی گویند؟

1ـ کیفیت هارد SSD با NVMe برابر است: هیچ گاه SSD به NVMe نمی رسد، پس فکر نکنید هر کدام را بگیرید کیفیت یکسانی خواهید داشت، قطعا NVMe بهترین انتخاب است.
2 ـ پورت 1 گیگ با 10 گیگ تفاوتی ندارد: به ظاهر به شما گفته می شود فرقی ندارند اما در بازدیدهای بسیار بالا یا مواقعی که نیاز به سرعت بالاتری داشته باشید پورت 10 گیگ معجزه خواهد کرد.
پورت 10 گیگ بر بستر فیبر نوری ارائه می شود اما پورت 1 گیگ با استفاده از کابل LAN به سرورها متصل می گردد.
3ـ ترافیک یک به یک سبب ایران اکسس می شود: این مورد بستگی به دیتاسنتر و قرارداد آن با فروشنده دارد و دیتاسنتر به طور مستقیم به این موضوع ورود نمی کند.

از کجا سرور اختصاصی ایران تهیه کنیم؟

سرور اختصاصی ایران در بسیاری از شرکت های هاستینگ ایرانی قابل ارائه می باشند، اما پیشنهاد ما مرکز تخصصی اجاره و فروش سرور اختصاصی ایران ، وب سایت وب داده می باشد. زیرا بهترین خدمات در زمینه  سرور اختصاصی از کشور ایران ، کولوکیشن و نصب و ارائه خدمات مبتنی بر سرور را می توانید در شرکت وب داده تجربه کنید.

وب داده مرکزی تخصصی برای ارائه سرور اختصاصی از رم 32 گیگ تا 1 ترابایت می باشد.

جدا از کیفیت عالی سخت افزار سرور های اختصاصی، وب داده از برترین دیتاسنترهای استاندارد ایران با ترافیک یک به یک و هزینه پهنای باند وهزینه ترافیک کمترارائه می شوند. امکان فعال سازی پورت ۱۰ گیگ ، پورت ۲۵ گیگ برروی سرور اختصاصی ایران وب داده وجود دارد.

آپتایم سرور اختصاصی ایران وب داده بسیار بالا ست . سرور اختصاصی ایران وب داده مستقیم از دیتا سنتر زیرساخت ایران بدون واسطه ارائه می شود. و شما در صورت درخواست امکان دسترسی فیزیکی به سرور خود خواهید داشت.

نکته اساسی دیگر که به عنوان بزرگترین مزیت سرور اختصاصی ایران وب داده می توان به حساب آورد کنترل پنل مدیریت سرور اختصاصی می باشد. بر روی هر سرور اختصاصی ایران وب داده امکان ارائه آی پی تا ۲۵۶ عدد وجود دارد. در انتها مهمترین ویژگی و امتیاز اصلی سرورهای اختصاصی ایران وب داده سخت افزارهای بروز و جدید و آپدیت شده می باشد. وب داده به هیچ عنوان از سخت افزار کارکرده و قدیمی بر روی سرور اختصاصی ایران خود استفاده نمی کند.

شما میتوانید برای کسب اطلاعات بیشتر در زمینه سرور اختصاصی ، خرید ، اجاره و کولوکیشن از وب سایت وب داده دیدن فرمایید یا با شماره های تماس 02191300210 و مرکز تماس 0313740 تماس حاصل فرمایید .

وب سایت شرکت وب داده :
https://webdade.com/

سفارش سرور اختصاصی ایران :
https://webdade.com/iran-dedicated-server

سفارش سرور مجازی ایران :
https://webdade.com/iran-vps-server

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha