شنبه ۲۵ شهریور ۱۴۰۲ - ۱۰:۵۷
کد خبر: 360583

امین جسمانی، جراح مغز و اعصاب، در شبکه یک سیما از عمل جراحی موفقیت‌آمیز تومور مغزی ۳.۵ کیلوگرمی برای اولین بار در یزد گفت. 

جراحی موفقیت‌آمیز تومور مغزی ۳.۵ کیلوگرمی

جسمانی گفت: بیمار یک دختربچه سیزده ساله و اهل یزد بود که مبتلا به تومور مغزی تهاجمی بود. این دختر از قبل یک عمل جراحی از قبل انجام داده بود و با قبول ریسک بسیار بالا پذیرای عمل جراحی مجدد شد. این عمل با حضور ماندگاری، متخصص گوش و حلق و بینی و عبداللهی، متخصص بیهوشی انجام شد. این عمل تقریبا ۶ ساعت به طول انجامید. تومور به صورت کامل تخلیه شد و خوشبختانه اکنون بیمار در شرایط خوبی است.

وی افزود: جراحی در حالت بیداری برای بیمارانی انجام می‌شود که تومور در منطقه حسی حرکتی مغز آن‌ها قرار گرفته است. سخنرانان، انواع هنرمندان و وکلا از جمله کسانی هستند که این نوع جراحی برای آنها مناسب است. در این حالت ما پس از رسیدن به ناحیه تومور، بیمار را از حالت بیهوشی در آورده و جراحی را انجام می‌دهیم. تا کنون ما تجربه این کار را برای یک بیمار داشته‌ایم و خوشبختانه شاهد نتایج خوبی بوده‌ایم.

جسمانی همچنین گفت: از همان ابتدا که پزشکی را شروع کردم، علاقه‌مند به ورود در حوزه جراحی مغز بودم. در این راه تلاش‌های سخت و بی‌وقفه‌ای داشتم و تحت آموزش اساتید بزرگوار خود، قدسی و خوشنویسان بودم. در واقع ذهن قوی در کنار آموزش صحیح شرایط را برای دستیابی به هر هدفی مهیا می‌کند و این همان چیزی بود که من را به جایگاه کنونی‌ام رسانده است.

جسمانی در رابطه با آینده کاری خود اظهار داشت: به اعتقاد من مهم این است که من به سمت درستی حرکت کنم. در کشور ما امکان دستیابی به بهترین چیزها وجود دارد. کافی است باور داشته باشیم که می‌توانیم به آینده‌ای که در ذهن متصور می‌شویم برسیم. ممکن است در این راه فراز و نشیب‌های زیادی وجود داشته باشد، اما نباید ناامید شد.

وی درمورد وضعیت آموزشی در دانشگاه علوم پزشکی شهید صدوقی یزد٬ گفت: این دانشگاه بعد از انقلاب اسلامی و در دهه ۶۰ افتتاح شد و بعد از آن پذیرای حضور دانشجویان مستعدی بود. در این دانشگاه دوره کاراموزی و همچنین رزیدنتی وجود دارد. به عقیده من بستر مناسبی برای دانشجویان فراهم شده و از ظرفیت‌های خوبی برخوردار است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • مرحبا زنده باد خدا قوت IR ۲۲:۱۵ - ۱۴۰۲/۰۶/۲۵
    4 0
    زنده باد موفق و پیروز باشی صحیح و سلامت باشی