سه‌شنبه ۲۱ شهریور ۱۴۰۲ - ۱۳:۱۷
کد خبر: 360497

این تکنیک، کاهش وزن بدون رژیم را دو برابر می‌کند و هیچ ورزش یا تغییر عمده‌ای در رژیم غذایی در این روش ساده کاهش وزن وجود ندارد.

با این روش کاهش وزن را ۲ برابر کنید

به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایسنا از هلث، نتایج تحقیق نشان داد، آهسته غذا خوردن به افراد کمک می‌کند تا دو برابر بیشتر وزن کم کنند.

جویدن هر لقمه غذا به مدت ۳۰ ثانیه منجر به کاهش وزن پنج پوندی شرکت‌کنندگان در این مطالعه در یک دوره ۶ ماهه شد. در مقابل، در گروه کنترل که با سرعت عادی غذا می‌خوردند شاهد کاهش حدود هشت پوند وزن بودیم.

هیچ ورزش یا تغییر عمده‌ای در رژیم غذایی وجود نداشت. رویکرد آهسته غذا خوردن به این دلیل کارایی دارد که زمان بیشتری را برای انتقال احساس سیری از معده به مغز فراهم می‌کند.

محقق این تحقیق گفت: شما می‌توانید این روش آهسته غذا خوردن را برای خود اتخاذ و تا آخر عمر آن را حفظ کنید. شما می‌توانید این رویکرد را به فرزندان خود بیاموزید و آنان نیز به نوبه خود آن را به فرزندان خود آموزش دهند.

این مطالعه شامل ۵۴ کودک ۶ تا ۱۷ ساله بود. به آنان گفته شد که هر لقمه را به مدت ۳۰ ثانیه بجوند و یک ساعت شنی کوچک در اختیار آنان قرار داده شد تا کمک کند زمان را تعیین کنند.

پروفسور پدرو کابرالز، یکی از محققان تحقیق گفت: ساعت شنی، این روش را بیشتر شبیه بازی کرد. ما هم متوجه شدیم که بچه‌ها همدیگر را پاسخگو نگه می‌دارند. اگر بعضی‌ها ساعت شنی را فراموش می‌کردند، بقیه به آنان یادآوری می‌کردند.
تنها دستورالعمل دیگری که در این مطالعه داده شد نوشیدن یک لیوان آب قبل از غذا و پرهیز از تنقلات بین وعده‌های غذایی بود.

نتایج نشان داد، کودکانی که به آرامی غذا می‌خورند، در یک سال بین ۳ تا ۵ درصد از وزن بدن خود را از دست دادند.

آهسته غذا خوردن موثر است زیرا زمان بیشتری را برای رسیدن "رفلکس سیری" به مغز می‌دهد. این پیام که معده پر است حدود ۱۵ دقیقه طول می‌کشد تا برسد اما بسیاری از مردم یک وعده غذایی کامل را سریعتر از این زمان می‌خورند.

دکتر روی پرز تامایو، یکی از محققان تحقیق گفت: روش ما بر جلوگیری از افزایش وزن تمرکز دارد و این تکنیک روشی ساده، ارزان و آسان برای دنبال کردن است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha