دانه چیا سرشار از فیبر است که می تواند به بهبود دفعات مدفوع و قوام کمک کند. متخصصان توصیه می‌کنند برای جلوگیری از بدتر شدن یبوست، صبر کنید تا دانه‌های چیا در آب خیس خورده و بافتی ژل مانند پیدا کند.

برای رفع یبوست این نوشیدنی فوق العاده را امتحان کنید

بر اساس گزارش کالج آمریکایی گوارش، یبوست یک شکایت شایع گوارشی است و هر سال منجر به مراجعه تعداد زیادی از افراد به بیمارستان ها می شود.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از وری ول هلث، فیبر موجود در چیا (که موسیلاژ نامیده می‌شود) هنگامی که با آب ترکیب می‌شود متورم می‌شود و یک اثر ملین منحصر به فرد ایجاد می‌کند؛ فیبر به نگه داشتن آب در مدفوع و حجیم شدن مدفوع کمک می کند که حرکت در روده را تحریک کرده و تسهیل می کند.

دریافت آب و فیبر کافی در رژیم غذایی می‌تواند به جلوگیری از اجابت مزاج سخت، نادر یا دردناک کمک کند.

دو قاشق غذاخوری دانه چیا به تنهایی 10 گرم فیبر دارد. مقدار توصیه شده روزانه فیبر برای زنان 25 گرم و برای مردان 38 گرم است.

چرا باید دانه چیا را با آب ترکیب کنید؟

برخی از ویدیوها به مردم نشان می‌دهند که دانه چیا را بلافاصله پس از مخلوط کردن با آب می‌نوشند، در حالی که برخی دیگر توصیه می‌کنند قبل از مصرف نوشیدنی حداقل 30 تا 60 دقیقه صبر کنند.

اجازه دادن به دانه های چیا برای خیس خوردن در آب یک مرحله کلیدی و مهم شناخته می شود. دانه ها با ماندن در آب غلیظ و ژل مانند می شوند، اما اگر زمان کافی برای انبساط نداشته باشند، می توانند باعث مشکلات گوارشی شوند.

به گفته کلی جانسون آربور، دکتر سم شناس پزشکی و مدیر اجرایی مرکز ملی سم سرمایه در واشنگتن دی سی، بدون آب، دانه های چیا زمانی که با مایعات موجود در دهان و روده شما تماس پیدا می کنند، متورم می شوند.

وقتی آن دانه‌های چیا رشد می‌کنند، می‌توانند باعث انسداد مری یا روده‌های شما شوند و این می‌تواند برای برخی افراد واقعاً خطرناک باشد.

اما به طور کلی، دانه‌های چیا تا زمانی که اجازه دهید در آب بمانند و خاصیت ژل مانند پیدا کنند، بی خطر هستند.

اگر اجازه دهید دانه‌های چیا برای مدت طولانی‌تری خیس بخورد، نوشیدنی ممکن است بافتی شبیه پودینگ چیا داشته باشد که همان فواید فیبر را به شما می‌دهد.

نکته مهم در مصرف این نوشیدنی

اگر برای شروع، فیبر زیادی یا تنوع کافی در رژیم غذایی خود ندارید، مصرف این مقدار فیبر به یکباره ممکن است منجر به نفخ و گاز معده شود.

و اگر به طور کلی آب کافی نمی نوشید، خوردن این نوشیدنی می تواند یبوست را بدتر کند. می‌توانید با اضافه کردن چند لیوان آب به روتین روزانه خود، یا اضافه کردن مقادیر کمتر چیا به چیزهایی مانند اسموتی، ماست یا بلغور جو دوسر در طول روز با یبوست شدید خود مقابله کنید.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha