پنجشنبه ۸ تیر ۱۴۰۲ - ۱۳:۳۱
کد خبر: 357116

رئیس انجمن علمی اپتومتری ایران گفت: تنبلی چشم در کشور در طول ۴۰ سال اخیر کاهش یافته و از میانگین بین المللی و کشورهای پیشرفته دنیا، کمتر شده است.

کاهش شیوع تنبلی چشم ایرانی ها

به گزارش مهر جواد مولایی افزود: این موفقیت به این دلیل است که اپتومتریست ها در سراسر کشور حتی مناطق محروم حضور دارند به عبارتی اقدامات این افراد سبب شده تا تنبلی چشم در جامعه از میانگین جهانی کمتر شده که موفقیت بزرگی برای کشور است.

وی با اشاره به اینکه تنبلی چشم در سنین بزرگسالی قابل درمان نیست، گفت: این موضوع با تلاش همکاران چشم پزشک و اپتومتریست، در کشور کاهش یافته است.

مولایی با عنوان این مطلب که مؤسسات ساخت و فروش عینک طبی صرفاً باید در اختیار اپتومتریست ها باشد، تاکید کرد: مؤسسات ساخت و فروش عینک طبی صرفاً باید در اختیار اپتومتریست ها و کسانی که از وزارت بهداشت مجوز دارند، باشد.

وی ادامه داد: اپتومتریست کسی است که دوره‌های آموزشی و علمی را گذرانده و در این زمینه تخصص دارد و خدمات خود را با مشخصات علمی ارائه می‌دهد.

مولایی افزود: در حال حاضر اپتومتریست به اندازه کافی در کشور وجود دارد و مشغول خدمت به آحاد جامعه هستند.

جامعه اپتومتریست نباید به حاشیه رانده شوند

معاون اجتماعی و پارلمانی سازمان نظام پزشکی ایران، جامعه اپتومتریست ها را در خط مقدم سلامت بینایی دانست و گفت: این افراد نباید کم رنگ شوند یا به حاشیه رانده شوند و مورد بی مهری قرار گیرند.

اکبر رنجبرزاده اظهار داشت: جامعه پزشکی از جمله اپتومتریست نباید در پیچ و خم‌های اداری و تصمیم گیرها و تصمیم سازی ها دچار آسیب شوند یا نادیده گرفته شوند و در نتیجه دلسرد شوند.

وی ادامه داد: ما بر خود وظیفه و تکلیف می‌دانیم از حقوق شما با تمام توان؛ دفاع کنیم

رنجبرزاده اظهار داشت: مسئولان اعم از سازمان نظام پزشکی و نمایندگان مجلس، تلاش می‌کنند تا حقوق مسلم شما را احیا کنند.

وی در مورد بیمه‌های تکمیلی افزود: این بیمه‌ها معمولاً با اپتومتریست ها قرار نمی‌بستند که با پیگیری انجام شده این موضوع برطرف شده است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha