منتظر نمانید تا دچار حمله قلبی یا سکته مغزی شوید. لازم است به علائمی که نشان می‌دهند قلبتان نیاز به کمک دارد توجه کنید.

علائمی که نشان می‌دهد قلبتان باید معاینه شود

خوروپف می‌کنید


به گزارش سلامت نیوز به نقل از سایت تبیان، خیلی از افراد گاهی خوروپف می‌کنند؛ اما خوروپف‌های بلند و همیشگی علامت آپنه خواب است. آپنه خواب اختلالی است که در آن تنفس برای چند لحظه در خواب متوقف می‌شود و از عوامل خطر اصلی بیماری‌های قلبی است. پس اگر خوروپف می‌کنید حتماً با پزشک مشورت کنید.

موی پاهایتان کم شده است


ریزش مو فرآیندی طبیعی در افزایش سن است؛ اما ریزش موهای پا می‌تواند علامت بیماری عروق محیطی یا گردش خون ضعیف ناشی از تجمع پلاک در عروقی باشد که خون را به سمت پاها می‌برند. دیگر نشانه‌های بیماری عروق محیطی نازک، درخشان شدن و سردی پوست است.

خیلی خسته و بی‌رمقید


وقتی عضله قلب یا دریچه‌های آن عملکرد خوب خود را از دست می‌دهند، قلب نارسا می‌شود و شما به‌صورت خستگی آن را احساس خواهید کرد. پس اگر خوب می‌خوابید و کار خاصی هم انجام نمی‌دهید؛ اما باز هم احساس خستگی با شماست این زنگ خطر را جدی بگیرید.

هنگام بالارفتن از پله‌ها از نفس می‌افتید


اگر بالارفتن از پله‌ها برایتان طاقت‌فرساست و از نفس می‌افتید و اگر می‌بینید دیگر مثل قبل نمی‌توانید ورزش را تحمل کنید و در انجام فعالیت‌های روزمره‌تان نفس کم می‌آورید، پس حتماً باید به پزشک مراجعه کنید؛ زیرا احتمالاً قلبتان نمی‌تواند خون را در بدنتان خوب پمپاژ کند.

واقعاً احساس اضطراب می‌کنید


وقتی جریان الکتریکی قلب نارسا باشد می‌تواند به‌صورت اضطراب و تپش قلب ظاهر شود. از طرفی استرس و اضطراب می‌توانند باعث تپش قلب شوند. پس اگر اضطراب منظم و مزمنی دارید باید قلبتان هم چکاپ شود؛ زیرا سلامت روانتان می‌تواند بر قلبتان نیز اثر بگذارد.

اغلب سرگیجه دارید


جریان خون ضعیف باعث می‌شود خون کافی به مغز و گوش داخلی‌تان نرسد (گوش داخلی تعادلتان را حفظ می‌کند). اگر قلب شما نتواند خون را به جاهایی که لازم است برساند احساس سرگیجه یا سبکی سر خواهید داشت یا حتی ممکن است غش کنید.

در قفسه سینه‌تان درد و گرفتگی و سوزش احساس می‌کنید


بله ممکن است مشکل شما سوزش معده باشد اما شاید هم نباشد. وقتی رگی از قلب می‌گیرد ممکن است کم‌کم احساس مبهمی در سینه‌تان، بازوها، پشت و گردن داشته باشید. به این علائم توجه کنید، خصوصاً اگر حین ورزش یا هر فعالیت بدنی دیگری آنها را تجربه می‌کنید.

وقتی مسواک می‌زنید لثه‌هایتان خونریزی می‌کنند


بیماری‌های لثه با خطر بالاتر فشارخون سیستولیک و عدم کنترل فشارخون برای افرادی که داروهای فشارخون مصرف می‌کنند مرتبط است. البته که به دندانپزشک مراجعه می‌کنید؛ اما چکاپ قلبتان را هم جدی بگیرید.

ضربان قلبتان در زمان استراحت بالاتر از حد نرمال است


اگر ضربان قلبتان ۶۰ تا ۱۰۰ در دقیقه است (چه‌بهتر که کمتر از ۹۰ باشد) پس یعنی عضله قلبتان درست کار می‌کند. هر عددی بالاتر از این محدوده اعلام می‌کند که باید سلامت قلبتان را چک کنید.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha