همه ما می توانیم قبول کنیم که واداشتن کودک به عینک زدن می تواند دشوار باشد، اما با صبر و حوصله و ایجاد یک روال، خواهید دید که دوره گذار و سازگاری بسیار راحت تر پیش خواهد رفت. 

8 راه ساده برای کمک به عینک زدن کودک

به گزارش سلامت نیوز به نقل از فورآی، بینایی کودک شما با گذشت زمان تغییرات زیادی را تجربه می کند. این زمانی است که کودک شما مهارت هایی را که در دوران نوزادی آموخته است تقویت کند و آن مهارت ها را گسترش دهد.

البته، زمانی که آنها برای معاینه منظم و سالانه چشم از سن 6 سالگی (و حتی قبل از آن) مراجعه می کنند، ممکن است شکایت کنند که دیدن از نزدیک یا دور دشوار است. این می تواند باعث شود چشم پزشک آنها عینک های طبی را توصیه کند .

بهترین نکات و روش‌ها برای کمک به کودک خود برای تنظیم عینک

همانطور که عینک برای بهبود سلامت چشم بچه ها عالی است، ممکن است کودک شما در ابتدا برای استفاده از عینک مردد باشد. این امکان وجود دارد که آنها متوجه نشوند که عینک چگونه به دید آنها کمک می کند یا نگران این هستند که عینک باعث ایجاد مشکل در مدرسه شود.

در اینجا برخی از راه‌های اصلی برای کمک به کودکتان برای سازگاری با عینک آورده شده است:

نکته شماره 1: به کودک خود حق انتخاب قاب و لنز بدهید

مسلماً هیچ چیز بیشتر از اینکه به او اجازه دهید قاب و لنزهایش را انتخاب کند، او را هیجان زده نمی کند. چند گزینه در محدوده قیمت مناسبتان را به آنها نشان دهید. سپس، اجازه دهید انتخاب نهایی را انجام دهند.

انتخاب عینک به کودک شما حس اعتماد به نفس می دهد که نمی توانید آن را جایگزین کنید. این به آنها اجازه می دهد تا مهارت های تصمیم گیری خود را به کار گیرند و یک عینک شیک را انتخاب کنند که متناسب با سبک رشد آنها باشد.

نکته شماره 2: مراقبت از عینک جدید را جزئی از برنامه روزانه خود قرار دهید

بهترین راه برای سازگاری با چیزهای جدید این است که آن را به موردی منظم و راحت تبدیل کنید. زمان و صبر والدین بسیار مهم است و آموزش مراقبت از عینک جدید به فرزندتان می تواند کمک کند که راحت تر با زدن آن کنار بیایند.

زمانی را به کودک خود آموزش دهید که صبح قبل از زدن عینک خود را تمیز کند. یک مکان مشخص برای نگهداری از عینک خود در شب زمانی که عینک استفاده نمی کنند مشخص کنید. خواه یک کیف زیبا باشد یا یک جا لیوانی روی میز کنار تخت، این روال یک راه عالی برای کمک به کودک شما برای سازگاری با عینک زدن است.

نکته 3: مطمئن شوید که عینک مناسب و راحت است

عینک های ناراحت کننده می توانند استفاده از آن را بسیار دشوارتر کنند. تطبیق با علائم استفاده از عینک جدید اغلب می تواند برای کودک دلسرد کننده باشد و او را مجبور به استفاده از آن نکند. بهتر است صبور باشید.

همچنین اطمینان حاصل کنید که عینک کودک شما مناسب است و استفاده از آن راحت است. اگر کودک شما ورزشکار است، بررسی کنید که عینک در طول فعالیت بدنی روی صورت او بماند.

نکته 4: تشویق کننده باشید

طبیعی است که کودک 7 ساله ای که برای اولین بار عینک می زند عصبی باشد. به آنها امتیاز یا کلمات ستایش آمیز بدهید. این چیزها آنها را تشویق می کند و به آنها یادآوری می کند که عینک زدن چیز خوبی است.

برای کودکان، یک دوره سازگاری با هر چیز جدید وجود دارد و تشویق به شکل مثبت می تواند به کودک شما کمک کند تا عادت های خوبی داشته باشد و به راحتی با عینک جدید خود سازگار شود.

نکته 5: به آنها نشان دهید که استفاده از عینک ظاهر آنها را خراب نمی کند

برخی از کودکان در استفاده از عینک مردد هستند زیرا از ظاهر خود احساس ناراحتی می کنند. همچنین ممکن است احساس کنند که عینک باعث می شود کمتر بانمک به نظر برسند.

اگر فرزند شما این احساس را دارد، تصاویری از افراد مشهور جوان یا شخصیت های کمیک که عینک می زنند را به او نشان دهید. اگر کودکی عینک را با فردی مانند کلارک کنت یا سوپرمن مرتبط کند، ممکن است در آن احساس راحتی بیشتری کند.

نکته 6: به آنها کمک کنید بفهمند که عینک زندگی آنها را آسان تر می کند

به کودک خود یادآوری کنید که استفاده از عینک به او کمک می کند تا زندگی خود را بهتر ببیند. گذراندن روز بدون دید واضح آسان نیست، اما عینک به آنها کمک می کند تا فعالیت ها و اطراف را ببینند و از آن لذت ببرند.

از کودکتان بخواهید در حین فعالیت های مورد علاقه اش عینک خود را بزند تا ببیند چه تفاوت بزرگی می تواند احساس کند و به او یادآوری کنید که با زدن عینک می تواند راحت تر ببیند.

نکته 7: خلق و خوی هیجان انگیز را حفظ کنید

مطمئناً، ممکن است کودک شما به تازگی با عینک آشنا شده باشد، اما این بدان معنا نیست که او آن را دوست ندارد. گاهی اوقات، روشی که کودکتان را مجبور به استفاده از عینک می‌کند، بسیار آسان تر از آن چیزی است که فکر میکنید.

آن را با انتخاب لباس، کفش یا لوازم مدرسه جدید مقایسه کنید. خرید عینک بچه گانه می تواند سرگرم کننده و هیجان انگیز باشد، به خصوص زمانی که کودک شما حرفی برای گفتن دارد.

نکته 8: به سوالات و نگرانی های آنها پاسخ دهید

تطبیق با عینک به زمان نیاز دارد، مخصوصاً برای بچه ها و این احتمال وجود دارد که کودک شما سؤالاتی داشته باشد. به عنوان مثال، واقعاً چقدر طول می‌کشد تا با عینک تطبیق پیدا کند و آیا آنها باید همیشه از عینک استفاده کنند؟

به سوالات آنها گوش دهید و به طور مناسب پاسخ دهید تا کودک احساس کند شنیده می شود. این کار روند زدن عینک را آسان تر می کند.

خلاصه: چگونه به کودک خود کمک کنیم تا با عینک جدید سازگار شود

همه ما می توانیم قبول کنیم که واداشتن کودک به عینک زدن می تواند دشوار باشد، اما با صبر و حوصله و ایجاد یک روال، خواهید دید که دوره گذار و سازگاری بسیار راحت تر پیش خواهد رفت.

در اینجا بهترین راه ها برای کمک به کودک خود برای سازگاری با عینک وجود دارد:

  • به فرزندتان این فرصت را بدهید که عینک خود را انتخاب کند.
  • یک روال برای مراقبت از عینک ایجاد کنید.
  • مطمئن شوید که اندازه عینک مناسب است.
  • برای ایجاد عادت عینک زدن از تشویق استفاده کنید.
  • به کودک خود نشان دهید که عینک می تواند ظاهر او را جذاب کند.
  • به آنها بیاموزید که استفاده از عینک زندگی آنها را بهبود می بخشد.
  • هیچ سوالی را بدون پاسخ رها نکنید.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha