دختر جوان بعد از یک جراحی خرد، نگینی را روی بینی اش نصب می‌کند، اما این آخر ماجرا نیست؛ او ساعتی بعد از خارج شدن از اتاق جراحی پرسینگ و در راه بازگشت به خانه روی زمین می‌افتد و مادرش و شاهدان این صحنه پیکر نیمه جان او را در حالی که دهانش پر از خون شده بود، به اورژانس می‌رسانند.

گول تبلیغات آرایشگاه ها را نخورید

سلامت نیوز:خبری در شبکه‌های اجتماعی دست به دست می‌شود و همه را شوکه می‌کند؛ خبری که می‌گوید دو زن جوان با دخالت در امور پزشکی دختر ۱۹سالۀ مشهدی را به یک ‌قدمی مرگ کشاندند.

به گزارش سلامت نیوز،خراسان نوشت:  بعد از آن خبرگزاری‌ها  ماجرا را با جزئیات بیشتری پوشش می‌دهند که متوجه می‌شویم چند روز پیش دختر جوانی با عضویت در کانال تلگرامی تحت عنوان پرسینگ (نصب جواهر روی بدن) تصمیم می‌گیرد برای انجام عمل جراحی و نصب جواهر روی بدنش به دفتری که در کانال تلگرامی آگهی داده بود، برود.
دختر جوان بعد از یک جراحی خرد، نگینی را روی بینی اش نصب می‌کند، اما این آخر ماجرا نیست؛  او ساعتی بعد از خارج شدن از اتاق جراحی پرسینگ و در راه بازگشت به خانه روی زمین می‌افتد و مادرش و شاهدان این صحنه پیکر نیمه جان او را در حالی که دهانش پر از خون شده بود، به اورژانس می‌رسانند.
روایتی عجیب از برخی باشگاه‌ها  و آرایشگاه‌های شهرمان!
فقط با چند کلیک روی صفحه کلید رایانه، می‌توانید فهرستی از آرایشگاه‌های شهر را در بیاورید یا در بعضی موارد به صفحات یا کانال‌های تلگرامی تبلیغاتی چند آرایشگاه سر بزنید تا متوجه شوید وضع به چه گونه است؟
انواع فال، لیزر، سوراخ کردن گوش، تزریق ژل زیر پوست، کاشت نگین، بوتاکس، خالکوبی، تاتو و پرسینگ انواع جواهر بر بدن...؛ این تنها بخشی از فعالیت‌هایی است که خانم یا آقای صاحب باشگاه یا آرایشگاه برای مراجعان خود انجام می‌دهد. در این زمینه برای این که از اوضاع جراحی‌های خرد زیبایی بیشتر آگاه شویم، به چند سالن آرایشی مردانه و زنانه که مرکزی برای انجام جراحی‌های زیبایی است، مراجعه کردیم. با تعدادی از سالن‌های آرایشی زنانه و مردانه تماس گرفتیم و برای انجام عمل‌های زیبایی مانند تاتو و پرسینگ درخواست نوبت کردیم که با پاسخ‌های عجیب بعضی از آن‌ها  روبه رو شدیم.
برای مثال صاحب آرایشگاه زنانه درباره هزینه پرسینگ و انواع تاتو توضیحاتی می‌دهد و در پاسخ به خبرنگار ما که آیا خودتان این کار را انجام می‌دهید، می‌گوید: «بله! ما مجوز این کار را داریم.»(شایان ذکر است سالن‌های آرایشی که با آن‌ها  تماس گرفتیم همگی از سالن‌های دارای مجوز شهر بودند؛ نه از سالن‌های زیبایی زیر زمینی و بدون مجوز!)
کار زیبایی در آرایشگاه ممنوع!
این اظهار نظر خانم آرایشگر در حالی است که زهرا دهقان نیری، نایب رئیس اتحادیه آرایشگاه بانوان در گفت و گو با زندگی سلام می‌گوید:  «اکنون تمام سالن‌های آرایشی تنها پروانه آرایشی و پیرایش دارند و برای انجام هیچ یک از کارهای زیبایی مجاز نیستند. در زمینه تاتو  نیز که مشکل بهداشتی دارد، تمام افراد مجاز به انجام تاتو، ملزم به گذراندن دوره‌های آموزشی هستند که  فنی و حرفه‌ای برگزار می‌کند. هم اکنون تعدادی از اعضای اتحادیه در آموزشگاه‌های فنی و حرفه‌ای یا آموزشگاه‌های مجاز در حال سپری کردن دوره‌های آموزشی خود هستند و تا مدرک نگیرند و از نظر بهداشتی مکان مورد تاییدی برای انجام این خدمات زیبایی فراهم نکنند، از سوی این اتحادیه مجاز به انجام تاتو نیستند.
متاسفانه هزینه‌های زیاد برای تاسیس و دایر کردن سالن‌های آرایشی باعث می‌شود بعضی از صاحبان سالن‌های آرایشی پایشان را فراتر از قانون بگذارند و دست به انجام کارهایی مانند جراحی‌های خرد زیبایی بزنند.»
حادثه در کمین است
برای پیگیری دقیق تر این موضوع با دکتر آرش بیرقی طوسی، فوق تخصص جراحی پلاستیک و عضو انجمن جراحان پلاستیک و زیبایی ایران گفت و گو می‌کنیم.
او می‌گوید: «به طور کلی کارهایی که در حیطه تخصص پزشکی است باید توسط پزشک انجام شود. گاهی ممکن است انجام یک کار خرد برای زیبایی ازنظر تکنیکی عملی ساده به نظر بیاید اما همین کار ساده هم اگر توسط فرد غیر متخصص انجام شود ممکن است عوارضی به همراه داشته باشد که پیشگیری از این عوارض از عهده فردی غیر از پزشک بر نیاید.»
او اضافه می‌کند: «گاهی اوقات چند نفر عملی را انجام می‌دهند و بقیه می‌بینند که مشکلی پیش نیامده است و آن‌ها  هم به فرد انجام دهنده این نوع عمل‌های زیبایی اعتماد و به او مراجعه می‌کنند؛ در حالی که باید دانست هر مداخله‌ای در کار پزشکی عوارضی دارد و ممکن است برای یک فرد این عارضه مشاهده نشود، اما برای دیگری این عارضه به مراتب سخت تر و بدتر بروز کند.»
کار را به دست کاردان بسپارید
دکتر بیرقی طوسی معتقد است: «افرادی که کارهایی مانند عمل‌های زیبایی انجام می‌دهند باید با ساختمان بدن انسان آشنایی کامل داشته باشند، چراکه بدن انسان فقط پوست نیست که احساس کنیم فقط برای پوست و سطح آن مشکل ایجاد می‌شود، بلکه زیر پوست عناصر حیاتی وجود دارد که فرد انجام دهنده این نوع عمل‌های زیبایی باید بداند با کارهایی که انجام می‌دهد چه اتفاقاتی ممکن است رخ دهد و چطور باید از آن‌ها  پیشگیری کند و تنها کسی هم که این اطلاعات را دارد، پزشک است، نه یک آرایشگر یا مربی باشگاه!»
آیا ایجاد تغییر برای زیباتر شدن بد است؟
از دکتر بیرقی می‌پرسیم اگر این جراحی‌های زیبایی در شرایط بهداشتی انجام شود، می‌تواند آثار نامطلوبی به همراه داشته باشد؟ او می‌گوید: «بعضی از انواع جراحی‌های زیبایی، کارهایی است که در پزشکی پذیرفته شده است و در مواردی که لازم باشد انجام می‌شود. مواردی مانند بوتاکس و تزریق ژل اگر در شرایط کاملا بهداشتی و توسط فرد متخصص انجام شود، مشکلی در پی نخواهد داشت. اما بعضی دیگر مانند پرسینگ یا نصب جواهر روی بدن و کاشت ناخن، کار فانتزی و غیرعلمی است و به دلیل این که جسم خارجی وارد بدن فرد می‌شود،  مورد تایید علم پزشکی نیست و در هر صورتی ضرر دارد و پذیرفتنی نیست.»
گول تبلیغات را نخورید
این متخصص زیبایی درباره تبلیغات گسترده‌ای که برای این نوع جراحی‌های خرد زیبایی وجود دارد، می‌گوید: «همه ما باید به این نکته توجه کنیم که  اگر روی تابلویی چیزی نوشته شده باشد،  به هیچ وجه به این معنا نیست که فرد صلاحیت انجام آن کار را دارد. در بعضی موارد هم تبلیغات در فضای مجازی انجام می‌شود که فرد حتی ملزم به این نیست که برای دریافت مجوز اقدام کند.»
پشیمانی سودی ندارد
وی  می گوید : «متاسفانه در کشور ما مدتی است که تقاضا برای انواع جراحی‌های زیبایی زیاد شده و این افزایش تقاضا به دلیل  دیدگاهی است که مردم درباره زیبایی دارند. اما باید بدانیم این نوع جراحی‌ها  و تغییرات در ظاهر فقط برای کسانی تجویز می‌شود که از نظر جسمی مشکل خاصی دارند، متأسفانه در بیشتر موارد افراد به دنبال ایجاد تنوع و حتی تغییرات غیر عادی و جلب نظر دیگران هستند که این موضوع امری نامعقول و غیر عادی است. حتی گاهی اوقات دیده شده فرد بعد از انجام جراحی پشیمان می‌شود، اما باید گفت بیشتر این جراحی‌های زیبایی غیر قابل بازگشت است.»

 

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha